بهترین مرکز ناباروری در تهران 💎 10 مرکز برتر ناباروری در تهران

بهترین مرکز ناباروری در تهران

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

بهترین مرکز ناباروری در تهران یا کلینیک های درمان ناباروری ، با داشتن امکانات و تجهیزات فوق پیشرفته در مراکز درمان ناباروری خود  بهترین خدمات را به زوجهای جوان ارائه میکند. دیگر دوران نا امیدی از بچه دار نشدن گذشته است و هیچ زن و شوهری نباید نگران نازایی و ناباروری باشند.

مراکز درمان ناباروری با استفاده از تجهیزات پیشرفته و پزشکانی متخصص آماده ارائه خدمات به زوج هایی هستند که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. تهران بزرگ نیز با داشتن چندین مرکز ناباروری مجهز حرف اول را در این زمینه میزند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بهترین مرکز ناباروری در تهران را خدمتتان معرفی کنیم.

مرتبط بخوانید : بهترین کلینیک لاغری در تهران

معرفی بهترین مرکز درمان ناباروری در تهران

ناباروری از مشکلاتی می باشد که بسیاری از زوجین آن را تجربه می کنند و سعی دارند به روش های مختلفی آن را درمان کنند ؛ دلایلی از جمله شیوه نادرست زندگی ، خوردن غذاهای مضر ، عدم فعالیت و تحرک ، ابتلا به برخی بیماری ها و … منجر به ناباروری می شود. خوشبختانه امروزه با استفاده از علم پزشکی و تجهیزاتی که در این زمینه وجود دارد ، مشکلات ناباروری قابل درمان هستند. در ادامه لیست مراکز درمان ناباروری در تهران را معرفی کرده ایم :

دکتر بهاره بدو شریف

بهترین مرکز ناباروری در تهران

  • آدرس : تهران ، میدان ونک ، خیابان حقانی ،
  • تلفن تماس : 0218878993

پزشک متخصص سارا دفاعی

بهترین مرکز ناباروری در تهران

  • آدرس : تهران ، شهریار ، ابتدای خیابان ولیعصر
  • تلفن تماس : 0216522937

دکتر سارا هاشم گلوگردی

بهترین مرکز ناباروری در تهران

  • آدرس : تهران ، یوسف آباد ،
  • تلفن تماس : 0218804422

نرمین کریسانی 

بهترین مرکز ناباروری در تهران

  • آدرس : تهران ، کارگر شمالی ، روبروی مرکز قلب شریعتی ،
  • تلفن تماس : 0218863170

پیدا کردن بهترین دکتر ناباروری در تهران

بهترین دکتر ناباروری در تهران

درمان ناباروری مثل سایر موارد پزشکی متسلزم اطلاع از علم روز و داشتن تحصیلات تخصصی در این زمینه است ، از جمله شرایطی که بهترین دکتر درمان ناباروری در تهران باید داشته باشد میتوان به :

  • داشتن بورد تخصصی یا تخصص در زمینه درمان ناباروی
  • داشتن تجربه در این زمینه همراه با رزومه موفق
  • امکان استعلام رضایت از مراجعین قبلی از طریق نظرات در سایت ها و شبکه های اجتماعی
  • همکاری با یک کلینیک درمان ناباروری یا مرکز درمان ناباروی مجهز

اهمیت تجهیزات برای بهترین دکتر ناباروری در تهران

از آنجا که درمان ناباروری معمولا نیازمند استفاده از تجهیزات مختلف هست پیشنهاد میشود که در راستای پیدا کردن بهترین دکتر درمان ناباروری در تهران به کلینیک های درمان ناباروری مراجعه کنید تا بتوانید از پزشکانی مشاوره و کمک بگیرید که علاوه بر داشتن تجربه بتوانند با دستگاه های پیشرفته در تشخیص و درمان مشکل شما موفق تر عمل نمایند.

مرتبط بخوانید: کرایولیپولیز در تهران

قیمت درمان ناباروری در تهران

هر گاه پای قیمت درباره کارهای پزشکی به میان می آید ، جواب واحدی که به این پرسش میتوان داد این است که نمیتوان قیمت واحدی عنوان کرد.

چرا که هزینه های پزشکی مداوم رو به افزایش است و تثبیت قیمت وجود ندارد و افرادی که به درمانهای باروری نیاز پیدا میکنند، مشکلات متفاوتی از یکدیگر دارند و دستمزد پزشکان در حوزه های مختلف این موضوع نیز یکسان نیست ، بنابراین نمیتوان رقم واحدی ارائه کرد.

اما با توجه به آمارهای کلی که وجود دارد قیمت درمان ناباروری از خرید چند داروی ویتامین که ممکن است 1.500 میلیون تومان باشد تا ivf که با داروها و درمانهای مختلف به 100 میلیون تومان نیز برسد ، متفاوت خواهد بود ، البته این رقم گفته شده کاملا حدودی است  و بر حسب مشکل زوج یا زوجه یا هر دو متفاوت خواهد بود.

به طور کلی برای دریافت و اطلاع از هزینه های پزشکی درمان ناباروری بهتر است به پزشک متخصص و کلینیکهای درمان ناباروری مراجعه کنید تا از رقم دقیق مطلع گردید.

آیا هزینه درمان ناباروری را بیمه قبول میکند؟

با توجه به اینکه سه میلیون و پانصد هزار نفر از بیماری ناباروری در کشور رنج میبرند ، و هزینه های مربوط به ناباروری بسیار زیاد میباشد ، به تازگی هزینه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته است .

درمانهایی چون  IVF، میکرواینجکشن، IUI و FET  که زیر پوشش نود درصدی بیمه قرار گرفته اند.

برخی داروهای درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

با زیر پوشش رفتن درمانهای ناباروری در حوزه بیمه و سللمت ، تا حدودی برای بیمه شوندگان مطلوب بوده ، اما به طور کامل درمان تحت پوشش بیمه نیست و حتی شنیده شده سن بانوان برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه نیز مهم میباشد.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز لیزر در تهران

ناباروری و علل بروز آن در زوجین چیست؟

بهترین دکتر ناباروری در ایران

در صورتی که خانم ها به مدت 12 ماه و بدون اینکه از ابزار پیشگیری از بارداری استفاده کنند ، به طور منظم رابطه جنسی داشته باشند و اقدام به بارداری کنند اما باردار نشوند ، در واقع نابارور هستند. همینطور اگر خانم ها بالای 35 سال با همین شرایط تا 6 ماه اقدام به بارداری کنند اما باردار نشوند نیز نابارور شناخته می شوند.

مشکل ناباروری برای تقریبا ده الی پانزده درصد از زوجین ایجاد می شود در 40 درصد مواقع مشکل ناباروری مرتبط با زنان و 40 درصد مواقع مشکل مرتبط با مردان است. در این میان ده از ناباروری ها به دلیل مشکل در هر دو و ده درصد نیز به دلایل نامشخصی رخ می دهد.

از مشکلاتی که منجر به ناباروری در خانم ها می شود ، می توان به اختلال در تخمک گذاری ، لوله های رحمی ، رحم و هورمون های خانم ها اشاره کرد ؛ همینطور اگر دستگاه ایمنی بدن خانم ها دچار مشکل باشد ، زنان مبتلا به اندومتریوز می شوند و مشکل ناباروری رخ خواهد داد. مشکل ناباروری در مردان نیز به دلایل مختلفی از جمله کم بودن تعداد اسپرم ها ، تغییر شکل دادن اسپرم ها به صورت غیر طبیعی ، عدم بلوغ اسپرم ، کاهش تحرک اسپرم ها و … رخ می دهد.

تشخیص ناباروری در بهترین کلینیک ناباروری در تهران

The best infertility center in Tehran

زمانی که یک زوج پس از یکسال تلاش موفق به بارداری نشوند ، می توان گفت که دچار مشکل ناباروری هستند و باید برای درمان اقدام کنند. برای تشخیص ناباروری زنان و مردان ابتدا باید ازمایشاتی انجام شود و پزشک هم زن و هم مرد را معاینه کند.برای تشخیص ناباروری مردان آزمایش های زیر باید انجام شود.

  • آزمایش خون
  • آزمایش کلامیدیا
  • آزمایش منی
  • سونوگرافی

همچنین زنان نیز باید برای تشخیص ناباروری ازمایش های زیر را انجام دهند.

  • آزمایش خون
  • آزمایش مایع رحم
  • لاپاراسکوپی
  • آزمایش ژنتیک

مرتبط بخوانید :بهترین آتلیه های بارداری در تهران

روش های درمان ناباروری در مرکز ناباروری تهران

کلینیک ناباروری در تهران

برای درمان ناباروری در حال حاضر روش  های متعددی وجود دارد. درمان دارویی ، جراحی و درمان های کمکی برای تولید مثل. برای بیشتر زوجین درمان های دارویی و جراحی تاثیر ندارد و درمان های کمکی برای تولید مثل بهترین روش درمان ناباروی هستند. در این نوع درمان ، از روش لقاح خارج از رحم و لقاح داخل رحم استفاده می شود.

لقاح خارج از رحم یا IVF در ازمایشگاه انجام می شود و لقاح خارج از رحم یا IUI در مواقعی استفاده می شود که مرد دچار مشکل ناباوری است.

در ذیل هریک از روشهای درمان ناباروری را توضیح خواهیم داد:

دارو درمانی 

با توجه به وضعیت افرادی که قصد فرزند آوری دارند، درمانهایی به صورت دارویی برای تحریک تخمدان ها وجود دارد .که به صورت تزریقی و اکثر آنها به صورت خوراکی میباشد.

یکی از  این داروهای معروف یک آنتی استروژن به نام کلومیفن است که در فرآیند تخمک گذاری اهمیت زیادی دارد و  با تاثیر بر روی  هیپوتالاموس میتواند نتایج خوبی را ایجاد کند. و البته داروهای دیگری نیز وجود داد که در حوصله این مقاله نمیباشد.

درمان ناباروری با IUI

 این روش که در آن اسپرم شسته میشود؛ از مرد  اسپرم گرفته میشود و  اسپرم های عالی را از سایر اسپرمها جدا میکنند. بسپس، این اسپرم ها را در داخل رحم زن جاگذاری مینمایند و در لوله های فالوپ منتقل میگردند. این روش کاملا بی درد است .

IVF درمانی

در این روش بسیار مهم که بسیار جواب دهنده نیز میباشد، لقاح در محیط  آزمایشگاهی انجام میگیرد .

تخمک ها بارور میشوند، و تخمکهای مرغوب انتخاب شده  و بعد از بارور شده توسط اسپرم در رحم جاگذاری میگردند، و بعد از مدتی تست بارداری باید داده شود و اگر جواب تست مثبت بود ، کار باروری به روش IVF به نتیجه نشسته است.

درمان در مراکز ناباروری با میکرواینجکشن (ICSI)

در این روش که به میکرواینجکشن یا ICSI (Intracytoplasmic sperm injection) شناخته میشود ، اسپرم با کمک شیوه و ابزارهای خاص آزمایشگاهی درون تخمک تزریق میشود . این شیوه از جهاتی شبیه به شیوه آی وی اف است و تفاوت آن این است که در شیوه IVF اسپرم و تخمک در هر دو در محیط آزمایشگاهی کنار یکدیگر قرار میگیرند و اسپرم به خودی خود وارد تخمک میشود . اما در روش ICSI یا میکرواینجکشن بعد از تحریک تخمدان با داروهای محرک مخصوص تخمک گذاری ، به منظور بالا رفتن درصد موفقیت و تسهیل باروری تخمک گرفته شده توسط پزشک متخصص با اسپرم سالم که از قبل آماده شده بصورت دستی بارور میشود و اسپرم با سوزن بسیار نازک درون تخمک تزریق میشود

در ادامه پس از بارور شدن تخمک که فقط با یک اسپرم انجام میشود ، مثل شیوه IVF  تخمک بارور شده به درون رحم مادر منتقل میشود. در این روش بخاطر اینکه تعداد تخمک های منتقل شده به رحم کمتر از سایر روش هاست ، احتمال اینکه منجر به چند قلوزایی یا بارداری خارج از رحمی شود پایینتر است.

 مرتبط بخوانید: بهترین دندانپزشک تهران

بهترین تجهیزات در مرکز درمان ناباروری

برخی از مهم ترین تجهیزات استفاده شده در بهترین مرکز درمان ناباروری تهران به شرح زیر هستند :

  • ماموگرافی GE
  • سونوگرافی GE مدل E10 ,S10 , P6
  •  لاپاراسکوپی : Wolf آلمان
  • CSSD : GETINGE
  • کولپوسکوپ Linet چک
  • ماشین های بیهوشی Drager آلمان
  • الکترو کوتر Valley lab آمریکا
  •  پمپ سرنگ برند ARdo سوئیس
  • تخت بستری Linet چک
  • تخت IUI Linet چک
  • اکسیژن ساز Atlas Spco
  • الکتروشوک Philips آلمان
  • ساکشن جراحی ARdo سوئیس

بهترین زمان برای مراجعه به بهترین مرکز ناباروری در تهران

لیست مراکز ناباروری در تهران

در موارد مختلفی باید به بهترین مرکز ناباروری در تهران مراجعه کرد اما در ادامه به بهترین زمان مراجعه به مطب پزشک متخصص برای شناسایی و درمان مشکلات ناباروری اشاره کرده ایم :

  • زمانی که خانم های بالای 35 سال، 6 ماه به صورت منظم رابطه جنسی محافظت نشده برقرار می کنند اما موفق به بارداری نمی شوند.
  • در صورتی که خانم ها دارای قاعدگی نامنظم همراه با درد هستند.
  • زنانی که مبتلا به بیماری هایی از جمله اندومتریوز و یا بیماری التهابی لگن هستند.
  • خانم هایی که به طور مکرر سقط جنین داشته اند.
  • خانم هایی که به بیماری سرطان مبتلا بوده اند و مراحل درمان را پشت سر گذاشته اند.
  • آقایانی که دچار مشکلات پروستات و بیضه هستند.
  • آقایانی که دچار کوچک شدن بیضه ها و یا تورم کیسه بیضه شده اند

 بررسی دلایل ناباروری در زنان در بهترین مرکز ناباروری در تهران 

بهترین مرکز ناباروری در تهران

در بهترین کلینیک ناباروری در تهران دلایل ناباروری زنان به طور کامل بررسی میشود و شما میتوانید با مراجعه به بهترین دکتر ناباروری در تهران و یا بهترین مراکز ناباروری این مشکل را با مشاوره گرفتن و درمان حل کنید.

موارد ناباروری در زنان به دلایل ذیل برمیگردد:

آندومتریوز

آندومتریوز زمانی بوجود می آید که عملکرد تخمدان ها، رحم  تحت تاثیر بافت رحمی  که در خارج از رحم جایگذاری قرار گزفته باشد. این امر با آستر رحمی به صورت ماهانه افزایش پیدا کرده و دچار ریزش و  سپس خون ریزی جاری میگردد و التهاب ایجاد میگردد. و از موارد ناباروری محسوب میگردد تا درمان گردد.

میزان زیاد پرولاکتین

 این هورمن ، سینه را وادار به ایجاد شیر می کند. وقتی از یک حد خارج میشود سبب ناباروری میگردد. و مشکلات دیگری را نیز چون تومور را نیز ایجاد میکند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

در این حالت به دلیل بالا بودن هورمون آندروژن که سبب تاثیر بر کارکرد تخمدانها میشود یکی از دلایل شایع ناباروری میگردد.

چسبندگی رحمی

از دیگز موارد ناباروری میتوان به این علت اشاره کرد که سبب اختلال در باروری است از طریق بافتهای همبند که به سبب عفونتهای آپاندیس و جراحی در ناحیه شکم ممکن است ایجاد گردد.

از دیگر موارد اختلال در باروری میتوان به نارسایی های تخمدان ، یائسگی زودرس، و فیبروئیدهای رحمی اشاره کرد.

بررسی دلایل ناباروری در مردان

موارد ذیل در مردان سبب ناباروری میشود که با یک اقدام به موقع و درست امکان درمان بسیاری از آنها وجود دارد. در ذیل به بررسی چند مورد از این موارد میپردازیم.

 انزال رتروگراد

در این حالت منی باید از آلت تناسلی مردانه بیرون رود ولی به جای این امر طبیعی وارد مثانه میگردد. با دارو درمانی و برخی مواقع جراحی درمان میپذیرد.

اختلالات اسپرم

در این حالت اسپرم دچار اختلالاتی است یا به سمت درستی حرکت نمیکند یا شکل غیر طبیعی دارد، یا میزان و اندازه آن کافی نیست و حتی درمواردی دیده شده است که اسپرم تولید نمیگردد.

اختلالات هورمونی

اختلالات هورمونی در زنان و هم در مردان سبب ناباروری است و در مردان هم هورمونهایی که وظیفه تولید اسپرم را دارند گاه با اختلالاتی روبرو میشوند و تا درمان نشوند سبب ناباروری هستند.

سبک زندگی

گاهی سبک زندگی نادرست سبب ناباروری در مردان است ، به طور مثال هنگامیکه شاخص توده بدنی یک فرد بالا باشد و چاقی را تجربه میکند و یا به دلیل مصرف الکل و سیگار  و مواد ی مخدر سبب اختلال در دستگاه هایی میشوند که وظیفه تولید مثل دارند. با تغییر سبک زندگی غلط بسیاری از این مشکلات مرتفع میگردد.

سوالات متداول

  • بهترین مرکز ناباروری در تهران کجاست ؟

 اطلاع از بهترین مرکز ناباروری در تهران به متن مقاله فوق مراجعه کنید.

  • در بهترین مرکز ناباروری در تهران از چه روش هایی برای درمان استفاده می شود ؟

درمان ناباروری از روش های مختلفی شامل درمان دارویی ، درمان های کمکی برای تولید مثل و جراحی استفاده می شود.

  • در مراکز ناباروری از طریق چه روش هایی ناباروری زوجین تشخیص داده می شود ؟

برای تشخیص ناباروری در مردان از آزمایش خون ، آزمایش کلامیدیا ، آزمایش منی و سونوگرافی و برای تشخیص ناباروری در زنان از آزمایش خون ، آزمایش مایع رحم ، لاپاراسکوپی و آزمایش ژنتیک استفاده می شود.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.
با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

8 دیدگاه‌ها

  1. کسی تجربه ای از مراکز ناباروری در تهران داره بگه و معرفی کنه لطفا

  2. سلام وقتتون بخیر ، ببخشید هزینه آی وی اف در مراکز درمان ناباروری تهران چه حدودی هست؟

    • با سلام برای فریز کردن تخمک خانمها در مراکز ناباروری تهران چه کاری باید انجام دهیم و هزینه فریز و چه مدت باید تحت درمان بود ممنون می شوم پاسخ دهید

  3. سلام مطلب مفیدی درباره مرکز ناباروری در تهران گذاشتید ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *