روش خرید بلیط ارزان هواپیما 💎 چگونه بلیط ارزان هواپیما بخریم ؟

کانال زیباجویان

روش خرید بلیط ارزان هواپیما

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

بسیاری از افراد برای خرید بلیط هواپیما ، به دنبال یک روش ارزان هستند. به طوری که مایلند با استفاده از روشی مناسب ، بلیط هواپیما ارزان را خریداری کنند. سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد ، این است که آیا بلیط ارزان هواپیما وجود دارد ؟ چگونه می‌ توان بلیط ارزان برای هواپیما را خریداری کرد. پیدا کردن بلیط ارزان قیمت در روزهای معمول سال ، کار سختی نیست اما پیدا کردن بلیط هواپیما در روزهای تعطیل که آمار مسافرت نیز بالاتر است ، کار سخت و مشکلی می‌ باشد. در صورتی که به دنبال پروازهای زیر قیمت در ایام تعطیلات و شلوغی هستید ، برای آشنایی با روش خرید بلیط ارزان هواپیما در ادامه همراه ما باشید.

مرتبط بخوانید : بهترین روش خرید بلیط هواپیما

انواع بلیط ارزان هواپیما

روش خرید بلیط ارزان هواپیما

اگر به دنبال روش خرید بلیط ارزان هواپیما هستید ، در نظر داشته باشید که به طور کلی بلیط هواپیما در دو نوع سیستمی و چارتر عرضه می گردد. هر کدام از بلیط های سیستمی و یا چارتر ، در برخی مواقع از سال ، با قیمتی به مراتب کمتر نیز به فروش می رسند.

یکی از نکات و موضوعات مهمی که با قیمت بلیط هواپیما در ارتباط است ، زمان سفر می باشد. درحقیقت قیمت بلیط هواپیما با زمان سفر دارای رابطه مستقیمی است. در‌ بسیاری از موارد ، شما می توانید بلیط های لحظه آخری را با قیمت ارزان تری خریداری کنید.

پیرامون هر یک از بلیط های هواپیما و شرایطی که می توانید آن ها را با قیمتی ارزان تر خریداری کنید ، در ادامه توضیحاتی را آورده ایم :

بلیط سیستمی هواپیما

بلیط سیستمی ، یکی از بلیط هایی است که قیمت آن به صورت مستقیم توسط شرکت هواپیمایی تعیین می گردد. بنابراین فرقی ندارد که از طریق سایت های اینترنتی و یا از طریق روش های دیگر برای خرید بلیط سیستمی هواپیما اقدام می کنید ؛ آنچه که اهمیت دارد ، این است که قیمت بلیط های سیستمی مقدار ثابت و مشخصی می باشد.

در بلیط های سیستمی شرایطی برای کنسل کردن‌ و استرداد بلیط هواپیما وجود دارد ؛ به طوری که اگر افراد به هر دلیلی از پرواز جابمانند و نتوانند خود را به سفر هوایی برسانند ، می توانند سفر خود را کنسل کنند. البته شرایط کنسلی بلیط های سیستمی ، از سوی شرکت هواپیمایی تعیین می شود و هر چه زمان کنسلی به زمان پرواز نزدیک تر باشد ، میزان جریمه نیز بیشتر خواهد بود. در میان بلیط های سیستمی ، روش خرید بلیط ارزان هواپیما کمتر دیده می شود.

نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما

نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما سیستمی به شرح مراحل زیر است :

  • در صورتی که در سفر هوایی خود کودک به همراه دارید ، بلیط هواپیما سیستمی انتخاب مناسبی برای شماست چراکه بلیط کودکان ارزان تر است.
  • در زمان شلوغی و بازه ای که سفرهای زیادی در جریان می باشد ، از جمله تعطیلات نوروزی ، برای خرید بلیط ارزان ، بلیط سیستمی مناسب تر است. چراکه در زمان هایی که تقاضا برای بلیط هواپیما بیشتر است ، قیمت بلیط های چارتری نیز بالاتر می باشد.
  • قیمت بلیط سیستمی در مناسبت های مختلف و در طول سال ثابت می باشد. با این حال قیمت بلیط چارتر در تعطیلات بیشتر است. به همین دلیل در این باز زمانی ، بلیط سیستمی انتخاب بهتری است.

بلیط چارتر هواپیما

اگر به دنبال روش خرید بلیط ارزان هواپیما هستید ، باید از بلیط های هواپیما چارتر و یا اف خورده استفاده کنید.

به طور کلی چارتر کننده برای مسیرهای مختلف با مقصدهای متفاوت ، تعدادی بلیط هواپیما را خریداری می‌ کند و آن‌ ها را به فروش می‌ رساند. قیمت این بلیط‌ ها در زمان نزدیک به پرواز ، با تخفیفات بسیار زیادی همراه است. به طوری که یک گزینه مناسب برای دسته‌ ای از افراد هستند که مایلند هزینه های سفر خود را کم کنند.

زمانی که در برخی پروازها ، میزان تقاضا بسیار کم است ، چارتر کننده برای اینکه تمامی بلیط ها را بفروشد ، بلیط های خود را تحت عنوان چارتر ارزان به فروش می‌ رساند. در نظر داشته باشید که استرداد این نوع بلیط کمی سخت‌ تر است و حتی در بسیاری از موارد ، شرایط استرداد نیز برای آن تعریف نشده است.

نکته ای که باید در این روش خرید بلیط ارزان هواپیما به آن توجه داشته باشید ، این موضوع است که زمانی که شما اقدام به خرید بلیط سیستمی می کنید ، بلیط کودکان خود را ارزان تر خریداری می کنید. به طوری که در بلیط های چارتر این موضوع صدق نمی کند و تمامی بلیط ها با یک قیمت به فروش می رسند و تفاوتی برای بزرگسالان و کودکان ندارند. بنابراین اگر در سفر خود کودک به همراه دارید ، این موضوع را در نظر داشته باشید.

نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما چارتری

نحوه خرید بلیط ارزان هواپیما چارتری به شرح مراحل زیر است :

  • اگر قصد سفر در روزهای خلوت تر از سال را دارید ، بهتر است از بلیط هواپیما چارتری استفاده کنید. قیمت بلیط های چارتری در این بازه های زمانی به مراتب کمتر است.
  • اگر قصد خرید بلیط چارتری را دارید ، بهتر است خرید آن را به زمانی که زمان پرواز شما نزدیک تر است ، موکول نمایید. هر چه به زمان پرواز نزدیک تر باشید ، قیمت بلیط هواپیما نیز کمتر خواهد بود.

چارتر یا سیستمی ، کدام روش خرید بلیط ارزان هواپیما است ؟

روش خرید بلیط ارزان هواپیما

در نهایت باید بگوییم با مقایسه دو روش چارتر و یا سیستمی ، بازهم به این نتیجه خواهیم رسید که بلیط های چارتر در اغلب موارد ، قیمت کمتری را دارند.

نکته قابل ذکر در مورد بلیط های چارتر و سیستمی این است که این دو دسته بلیط از نظر قیمت و زمان خرید با یکدیگر تفاوت دارند. بر خلاف تصور برخی از افراد ، این دو نوع بلیط در نوع خدمات ، امکانات و کلاس پروازی ، تفاوتی با یکدیگر ندارند. به طوری که شما چه بلیط چارتر و چه بلیط سیستمی تهیه کرده‌ باشید ، در نهایت سوار یک هواپیما خواهید شد و از خدمات مشابهی بهره خواهید برد.

مرتبط بخوانید : فرق بلیط هواپیما سیستمی و چارتری

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه زمانی است ؟

روش خرید بلیط ارزان هواپیما

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما برای پروازهای داخلی بین 45 الی 50 روز قبل از پرواز است. برای پروازهای خارجی نیز حتی بهتر است 5 الی 6 ماه زودتر برنامه ریزی کنید و بلیط هواپیما را رزرو نمایید. البته برای خرید بلیط های چارتری و لحظه آخری ، باید در بازه زمانی نزدیک به سفر خود اقدام کنید.

با این حال موکول کردن‌ خرید بلیط به لحظات آخر و بازه زمانی نزدیک به زمان پرواز ، سبب می شود مجبور به پرداخت هزینه بیشتری باشید و شاید اصلا نتوانید بلیط نیز پیدا کنید. بنابراین بهتر است برای ایام تعطیلات و روزهای خاص ، ماه ها زودتر اقدام کنید. با این حال اگر به دنبال بلیط ارزان هستید ، خرید بلیط را به زمان نزدیک به پرواز موکول کنید.

مرتبط بخوانید : اگر بلیط هواپیما را کنسل کنیم چه میشود

سوالات متداول

  • بهترین روش خرید بلیط ارزان هواپیما چه بلیطی است ؟

بلیط های لحظه آخری و نزدیک به زمان پرواز ، قیمت مناسب تری را دارند.

  • چه زمانی احتمال خرید بلیط ارزان هواپیما افزایش می یابد ؟

در زمان هایی که تعطیلات نیست و افراد کمتر به سفر می روند ، احتمال اینکه بلیط ارزان قیمت پیدا کنیم نیز بیشتر می گردد.

  • آیا با خرید بلیط ارزان هواپیما ، امکانات کمتری در اختیار افراد قرار می گیرد ؟

خیر ، فرقی نمی کند شما از چه طریقی اقدام به تهیه بلیط هواپیما می کنید. خدماتی که دریافت می کنید ، مشابه با دیگر افراد است. با این حال با خرید بلیط های بیزنس کلاس و یا فرست کلاس ، میزان خدمات دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

درباره دنیا قاسمی

سلام ، دنیا قاسمی هستم کارشناس تولید محتوا علاقه مند به ادبیات و جامعه شناسی ، تخصص من تولید محتوای مورد پسند مخاطب درباره مشاغل مختلف در صنف های مختلف جامعه هست . از این لذت میبرم که در لابلای انبوه خدمات تبلیغ شده بتونم با معرفی مراکزی معتبر کمکی به هم میهنانم کرده باشم . خوشحال میشم نظراتتون رو درباره مقالاتم از طریق لینکدین با من در میون بزارین.

همچنین ببینید

بهترین روش خرید بلیط هواپیما

بهترین روش خرید بلیط هواپیما 💎 معرفی بهترین روش خرید بلیط هواپیما

بهترین روش خرید بلیط هواپیما چیست ؟ اولین مرحله برای سفر هوایی ، خرید بلیط …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *