آموزشگاه رانندگی رشت 💎 معرفی 7 بهترین آموزشگاه رانندگی رشت

آموزشگاه رانندگی رشت

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

پیشرفت جوامع زمینه ای را فراهم کرده است که امروزه رانندگی تبدیل به یکی از ضروریات زندگی شده است. در صورتی که افراد با قوانین رانندگی آشنایی داشته‌ باشند ، با این حال باید برای دریافت گواهینامه در کلاس های عملی و تئوری رانندگی شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون ها ، گواهینامه خود را دریافت نمایند. در کلاس های رانندگی که به صورت تئوری برگزار می شوند ، افراد ابتدا با مسائل فنی خودرو و همینطور قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می شوند و سپس در کلاس های عملی شرکت می کنند تا با تمرین و تکرار بتوانند در جاده رانندگی کنند. اگر می خواهید صفر تا صد رانندگی را به صورت اصولی یاد بگیرید ، در ابتدا بهترین آموزشگاه رانندگی رشت را شناسایی نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با بهترین آموزشگاه تعلیم رانندگی ، با جزئیات بیشتر در مورد کلاس های تعلیم رانندگی نیز آشنا شویم.

معرفی بهترین آموزشگاه رانندگی رشت

در شهر رشت مراکز متعددی کلاس های رانندگی را برگزار می کنند. اگر که می خواهید رانندگی را خیلی اصولی و خوب یاد بگیرید ، توصیه می کنیم به بهترین مراکزی که در این زمینه فعالیت دارند ، بروید. در ادامه یکی از بهترین آموزشگاه های رانندگی در شهر رشت را معرفی کرده‌ ایم :

آموزشگاه رانندگی رشت

آموزشگاه رانندگی بوسار

  • آدرس : رشت ، حافظ آباد ، خیابان هشتم ، خیابان زوار
  • شماره تماس : 01333552333

مرتبط بخوانید: آموزش تزریق ژل و بوتاکس در رشت

آموزش چگونگی حرکت با خودرو در آموزشگاه رانندگی رشت

راه اندازی و حرکت خودرو ، یکی از فرآیندهای مهم و حیاتی می باشد و بسیار مهم است افراد زمانی که در این زمینه اطلاعات کافی و مهارت بالایی دارند ، اقدام کنند. در ادامه پیرامون مهم ترین مراحل رانندگی و حرکت با خودرو که در بهترین آموزشگاه رانندگی رشت به افراد آموزش داده می شود ، توضیحاتی را آورده ایم :

مرحله اول : تنظیم آینه‌ ها

پیش از اینکه بخواهید وارد خودروی خود شوید ، اطمینان به دست آورید که صندلی راننده به اندازه مورد نیاز تنظیم شده است. به طوری که شما به راحتی به پدال ها دسترسی داشته باشید و در صورت لزوم بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. آینه ها را تنظیم کنید تا دید بهتری داشته باشید. آینه های خارجی باید به نحوی تنظیم شده باشند که شما به راحتی لبه های خودرو را مشاهده کنید.

مرحله دوم : چک کردن سیستم‌ های اصلی

اطمینان به دست آورید که دسته دنده و یا گیربکس در وضعیت پارک (P) یا نوترال (N) قرار دارد. پس از آن باید ترمز مانع (Handbrake) را بکشید. حال باید کم کم ترمز پا (Foot Brake) را فشار دهید تا از حرکت ناگهانی خودرو جلوگیری شود.

مرحله سوم : آموزش راه‌ اندازی موتور در آموزشگاه رانندگی رشت

کلید را در چاشنی قرار داده و سپس آن را در وضعیت شماره یک قرار دهید. در طی این وضعیت ، تجهیزات الکترونیکی ماشین شامل رادیو و تجهیزات تصویری کار می کنند. حال باید دسته دنده در وضعیت پارک (P) یا نوترال (N) قرار دهید. باید دسته دنده را به وضعیت شماره 3 بچرخانید تا موتور راه اندازی شود. پس از راه اندازی موتور ، باید دسته دنده را به وضعیت دلخواه خود تغییر دهید.

مرحله چهارم : آغاز حرکت

پای خود را از روی ترمز بردارید و کم کم گاز بدهید و به تدریج حرکت کنید. برای تغییر جهت حرکت ، دسته دنده را می توانید تغییر دهید. در صورتی که خوردوی شما دارای دنده دستی است ، باید دسته دنده را با دقت تغییر دهید و در مراحلی هم که اقدام به تغییر دنده می کنید ، از ترمز استفاده نمایید.

رعایت قوانین رانندگی

پس از اینکه مراحل فوق را رعایت کردید و خودروی خود را حرکت دادید ، باید توجه داشته باشید که در تمامی مراحل رعایت قوانین رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که باید سرعت مناسب خود را در موقعیت های مختلف حفظ کنید. از دیگر خودروها فاصله مناسبی داشته‌ باشید و به فواصل ایمنی پایبند باشید.

هنگام نشستن‌‌ در خودرو و در تمامی لحظاتی که در حال رانندگی هستید ، سعی کنید از کمربند ایمنی استفاده کنید. از گوشی تلفن همراه و دیگر دستگاه ها در طی رانندگی استفاده نکنید. با پیش بینی هر گونه برخورد اضطراری ، از وقوع حوادت جلوگیری کنید.

مهم ترین قوانین رانندگی در ایران

آموزشگاه رانندگی رشت

قوانین رانندگی در کشورمان ، توسط وزارت کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران ، تعیین و اجرایی می شود. برخی قوانین در کشورمان وجود دارد که مهم است افراد مختلف که قصد رانندگی دارند ، از این قوانین اطلاع داشته باشند و به آن ها عمل کنند.

در ادامه پیرامون مهم ترین قوانینی که در زمینه رانندگی در کشورمان مطرح است ، توضیحاتی را آورده‌ ایم :

حمل مدارک

رانندگان باید همواره مدارک لازم از جمله گواهینامه ، بیمه نامه خودرو ، کارت ترافیک ، مجوز شغلی مرتبط و … را همراه خود داشته باشند. عدم به همراه داشتن مدارک لازم ، تخلف محسوب می شود.

محدودیت سرعت

سرعت مجاز برای رانندگی در داخل شهر و جاده های ملی ، با یکدیگر متفاوت می باشد. در حالت کلی سرعت مجاز در داخل شهرها ، برابر با 50 کیلومتر در ساعت می باشد و این مقدار در جاده های ملی تا 110 کیلومتر در ساعت نیز افزایش پیدا می کند. البته لازم است اشاره کنیم که در مناطق مسکونی و برخی نقاط خاص ، محدودیت هایی برای سرعت نیز اعمال شده است.

استفاده از کمربند ایمنی

بر اساس قوانین کشورمان ، رانندگان و سرنشینان خودرو ، باید در تمامی صندلی های خودرو از کمربند استفاده کنند. این قانون اجباری می باشد و نقض آن با جریمه همراه است.

ممنوعیت مستی و مصرف الکل

رانندگان نباید در حالت مستی رانندگی کنند. ضمن اینکه رانندگی در شرایطی که فرد مواد مخدر مصرف کرده‌ است نیز تخلف می باشد. به طوری که اگر افراد از این قانون سرپیچی کنند ، مشمول جریمه های سنگین خواهند بود.

آموزش رعایت قوانین ترافیکی دآموزشگاه رانندگی رشت

رانندگان باید به علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز توجه داشته باشند. به طوری که به نشانه های راهنمایی و ایمنی توجه داشته باشند. با رعایت حقوق راه ، به رعایت نظم و آرامش در جاده توجه کنند و به طور کلی تمامی قوانین ترافیکی را رعایت کنند.

عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی

در حالت رانندگی ، افراد نباید از تلفن همراه استفاده نمایند. استفاده از تلفن همراه با استفاده از هندزفری و یا از طریق دستگاه های بلوتوثی مانعی ندارد.

مرتبط بخوانید : آموزش پاکسازی صورت در رشت

هزینه شرکت در کلاس های تعلیم رانندگی در بهترین آموزشگاه رانندگی رشت

آموزشگاه رانندگی رشت

یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد کلاس های رانندگی مطرح است ، سوال در مورد هزینه شرکت در کلاس های تئوری و عملی رانندگی می باشد.  هزینه شرکت در کلاس های تعلیم رانندگی در بهترین آموزشگاه رانندگی رشت مقدار ثابت و مشخصی نمی باشد و تحت تاثیر موارد زیر می تواند متغیر باشد :

  • آموزشگاه انتخابی
  • تعداد جلسات کلاس های تئوری
  • تعداد جلسات کلاس های عملی رانندگی
  • نیاز داشتن‌ و یا نداشتن به تعداد جلسات عملی بیشتر
  • قبول شدن و یا نیاز به ثبت نام  مجدد در آزمون رانندگی
  • و …

اگر هزینه شرکت در کلاس های تعلیم رانندگی برای شما مهم است ، توصیه می کنیم با آموزشگاه انتخابی خود تماس بگیرید و از هزینه دقیق مطلع گردید.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز آموزش لیزر موهای زائد در رشت

سوالات متداول 

  • بهترین آموزشگاه رانندگی رشت کجاست ؟

بهترین آموزشگاه رانندگی رشت را در متن مقاله فوق معرفی کرده‌ ایم.

  • هزینه دریافت خدمات از بهترین آموزشگاه رانندگی رشت چقدر است ؟

هزینه دریافت خدمات از بهترین آموزشگاه رانندگی رشت به نحوه برگزاری کلاس ها ، تعداد جلسات کلاس های تئوری و عملی تعلیم رانندگی و … بستگی دارد.

  • بهترین آموزشگاه رانندگی رشت دارای چه ویژگی هایی است ؟

بهترین آموزشگاه رانندگی رشت از ویژگی هایی شامل مربیان مجرب و کاربلد ، دارای تجهیزات و خودروی مناسب و … برخوردار است.

درباره دنیا قاسمی

سلام ، دنیا قاسمی هستم کارشناس تولید محتوا علاقه مند به ادبیات و جامعه شناسی ، تخصص من تولید محتوای مورد پسند مخاطب درباره مشاغل مختلف در صنف های مختلف جامعه هست . از این لذت میبرم که در لابلای انبوه خدمات تبلیغ شده بتونم با معرفی مراکزی معتبر کمکی به هم میهنانم کرده باشم . خوشحال میشم نظراتتون رو درباره مقالاتم از طریق لینکدین با من در میون بزارین.
با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *