آموزشگاه رانندگی شیراز 💎 معرفی 7 بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز

آموزشگاه رانندگی شیراز

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

در طی سال های اخیر ، اغلب افراد ترجیح می دهند ماشین شخصی خود را داشته باشند و برای رفت و آمد در شهر و انجام کارهای خود ، از خودروی شخصی شان استفاده کنند. استفاده از خودروی شخصی نیز نیازمند این است که ضمن اینکه افراد دارای فرهنگ استفاده از خودرو باشند ، دارای گواهینامه نیز باشند. به طوری که تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی را به درستی رعایت کنند و به طور کلی صلاحیت رانندگی را داشته باشند. برای این منظور افراد باید در کلاس های عملی و همینطور کلاس های تئوری تعلیم رانندگی شرکت کنند و پس از کسب قبولی در آزمون آیین نامه و تئوری ، گواهینامه خود را دریافت کنند. در ادامه تعدادی از بهترین آموزشگاه های رانندگی در شهر شیراز را معرفی کرده‌ ایم.

معرفی بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز

در شهر شیراز چندین آموزشگاه رانندگی معتبر وجود دارد که در ادامه یکی از بهترین این آموزشگاه ها را معرفی کرده‌ ایم :

آموزشگاه رانندگی کوثر

آموزشگاه رانندگی شیراز

  • آدرس : شیراز ، شمس آباد ، بلوار رجایی ، بلوار اندیشه
  • شماره تماس : 07136300086

مرتبط بخوانید : بهترین آتلیه کودک در شیراز

آموزش آشنایی با قسمت های مختلف خودرو در آموزشگاه رانندگی شیراز

آموزشگاه رانندگی شیراز

خودروها دارای بخش های مختلفی می باشند. هر یک از بخش های مختلف از خودرو ، دارای وظایف و نقش های مشخصی است. در ادامه پیرامون برخی قسمت های مهم در خودرو که دارای نقش مهمی هستند و در کلاس های تئوری تعلیم رانندگی در بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز نیز به آن ها پرداخته‌ می شود ، توضیحاتی را آورده ایم.

موتور 

یکی از قسمت های مهم در خودروها ، موتور می باشد که نیروی لازم برای به حرکت درآوردن خودرو را تولید می کند. در اغلب خودروها از موتورهای احتراق داخلی شامل بنزینی و یا دیزلی برای تولید نیروی لازم برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده می شود.

گیربکس 

در خودروها از گیربکس برای انتقال نیروی موتور به چرخ ها استفاده می گردد. گیربکس ها به صورت دستی و یا اتوماتیک کار می کنند.

سیستم ترمز 

در خودروها از سیستم ترمز استفاده می شود. سیستم ترمز مسئولیت توقف و کنترل خودرو در طی شرایط عادی و اضطراری را بر عهده دارد. ترمزها معمولا از دیسکی و یا دسته ای استفاده می کنند.

آموزش سیستم تعلیق در آموزشگاه رانندگی شیراز

سیستم تعلیق خودروها برای فراهم کردن راحتی و کنترل خودرو در جاده طراحی شده‌ اند. این سیستم از خودرو دربرگیرنده جلوبندی ، تعلیق پشتی و سیستم های مرتبط با تعلیق می باشند.

سیستم تعلیق در خودروها برای کنترل جهت حرکت و جلوگیری از تصادفات جاده ای کاربرد دارد. انواع مختلفی از سیستم شامل هیدرولیک و الکتریکی تشکیل شده‌ اند و در خودروهای مختلف به کار رفته اند.

 سیستم تهویه 

سیستم تهویه خودرو متشکل از تعدادی کانال ها و فن ها می باشد که هوای تازه را به داخل خودرو می آورد و هوای آلوده را خارح می کند. همینطور سیستم تهویه وظیفه تنظیم دما و تهویه داخل خودرو را بر عهده دارد.

پنجره‌ ها و آینه‌ ها

پنجره های خودرو در قسمت های عقب ، جلو و دو طرف خودرو تعبیه شده است که رانندگان در بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز می آموزند که چگونه از آینه ها برای برقراری ارتباط با محیط خارجی بهره ببرند. آینه ها برای مشاهده دقیق پیرامون در نظر گرفته شده اند و درصد ایمنی را بالاتر می برند.

آموزش سیستم الکتریکی در آموزشگاه رانندگی شیراز

سیستم الکتریکی خودرو شامل قسمت های مختلفی از جمله باتری ، ژنراتور ، سیستم روشنایی ، تجهیزات الکترونیکی و … می باشد. این سیستم برای به کار انداختن اجزای موتور ، روشنایی و دیگر دستگاه های الکترونیکی در خودرو کارایی دارد.

وظایف بهترین مربی تعلیم رانندگی در آموزشگاه رانندگی شیراز

مربی رانندگی که در بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز فعالیت می کند ، فردی است که در زمینه رانندگی از دانش لازم برخوردار است و دارای مهارت های عملی لازم نیز می باشد. به طوری که با دریافت مجوز از راهنمایی و رانندگی ، در این زمینه فعالیت می کند. مربی تعلیم رانندگی تمامی آموزش های لازم برای آشنایی دانش آموزان با قوانین و مقررات را به آن ها آموزش می دهد و تمامی نکات ایمنی و مهارت های رانندگی را به آن ها می آموزد. در ادامه به مهم ترین وظایفی که بهترین مربی تعلیم رانندگی بر عهده دارد ، اشاره کرده‌ ایم :

  • بهترین مربیان تعلیم رانندگی مطابق با برنامه در کلاس های تئوری و عملی حاضر می شوند و هر آنچه که نیاز است را به متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی پایه 3 آموزش می دهند.
  • یک مربی تعلیم رانندگی خوب ، دارای اخلاق و رفتار مناسبی با هنرجویان است و تمامی موارد را به آن ها آموزش می دهد.
  • آموزش قوانین و تکنیک های ترافیکی از دیگر وظایف بهترین مربی تعلیم رانندگی می باشد.
  • مربی که در آموزشگاه رانندگی شیراز حضور دارد ، آموزش های عملی در ارتباط با نحوه استفاده از فرمان ، دنده ، کلاچ و … را به هنرجو می آموزد.
  • یک مربی خوب در زمینه تعلیم رانندگی ، نه تنها قوانین و مقررات را به افراد آموزش می دهد ، بلکه سعی می کند خود این قوانین را نیز رعایت کند.
  • یکی دیگر از وظایف مربیان تعلیم رانندگی ، آموزش رانندگی در مکان های فرعی می باشد تا افراد با تمامی چالش های رانندگی آشنا شوند.

مرتبط بخوانید : کلینیک لاغری در شیراز 

آموزش نکات ایمنی هنگام رانندگی در آموزشگاه رانندگی شیراز

آموزشگاه رانندگی شیراز

رانندگی جزو موضوعات و مسائل مهم و حیاتی می باشد. به طوری که اگر افراد به رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی توجه نداشته باشند ، ممکن است زندگی خود و دیگران را به خطر بیاندازند.

در بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز تمامی نکات ایمنی برای رانندگی به افراد آموزش داده‌ خواهد شد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره کرده‌ ایم :

رعایت سرعت مجاز

همواره رعایت سرعت مجاز در هنگام رانندگی در جاده حائز اهمیت است. افزایش سرعت ممکن است زمان واکنش را کم کند و احتمال بروز حوادث احتمالی را بیشتر کند. میزان سرعت مجاز در جاده ها و مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است و افراد باید همواره سرعت مجاز را رعایت کنند. در کلاس های تعلیم رانندگی که در آموزشگاه رانندگی شیراز برگزار می شود ، ساعاتی به بررسی سرعت مجاز در شرایط مختلف پرداخته می شود.

استفاده از کمربند ایمنی

اولین اقدامی که هر راننده ای باید در قدم اول و پیش از رانندگی انجام دهد ، استفاده از کمربند ایمنی می باشد. مهم است این موضوع در کلاس های رانندگی به دفعات تکرار شود تا تمامی کسانی که قصد دارند با دریافت گواهینامه رانندگی کنند ، این موضوع را به خاطر بسپارند.

عدم تخلف در رعایت قوانین رانندگی

از دیگر مواردی که در بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز به افراد آموزش داده‌ می شود ، این است که همواره به نشانه ها ، چراغ های راهنمایی ، سیگنال های راهنمایی و … توجه داشته باشند و به هیچ عنوان از قوانین رانندگی تخلف نکنند.

استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات ویژه

یکی از مواردی که افراد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند ، استفاده از لوازم ایمنی و تجهیزات ویژه می باشد. به طوری که در شرایطی از جمله شب و تاریکی ، افراد باید از عینک شبانه روزی استفاده کنند. یا برای رانندگی در برف ، بهتر است از زنجیر چرخ استفاده شود. این موارد در آموزشگاه های رانندگی به متقاضیان دریافت گواهینامه آموزش داده خواهد شد.

در صورتی که فردی به عنوان راننده ، به صورت مسئولانه تمامی این نکات را رعایت کند ، می تواند حافظ سلامتی خود و کسانی که با او در یک جاده رانندگی می کنند ، باشند. ضمن اینکه این موارد در بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز به افراد آموزش داده می شود ، مهم است کسانی که گواهینامه نیز دریافت می کنند ، همواره توصیه های مرتبط با قوانین رانندگی در منطقه خود را بررسی کنند و مطابق با آن عمل کنند.

مرتبط بخوانید : تزریق ژل گونه در شیراز 

سوالات متداول 

  • بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز کجاست ؟

بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز را در متن مقاله فوق معرفی کرده‌ ایم.

  • هزینه دریافت خدمات از بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز چقدر است ؟

هزینه دریافت خدمات از بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز بر اساس تعداد جلسات تئوری و عملی که در این آموزشگاه ها برگزار می شود ، متغیر است.

  • کلاس های آموزش تئوری رانندگی در بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز ، چند جلسه است ؟

کلاس های آموزش تئوری رانندگی در بهترین آموزشگاه رانندگی شیراز معمولا 6 جلسه می باشد.

درباره دنیا قاسمی

سلام ، دنیا قاسمی هستم کارشناس تولید محتوا علاقه مند به ادبیات و جامعه شناسی ، تخصص من تولید محتوای مورد پسند مخاطب درباره مشاغل مختلف در صنف های مختلف جامعه هست . از این لذت میبرم که در لابلای انبوه خدمات تبلیغ شده بتونم با معرفی مراکزی معتبر کمکی به هم میهنانم کرده باشم . خوشحال میشم نظراتتون رو درباره مقالاتم از طریق لینکدین با من در میون بزارین.
با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *