جراحی پلک چیست و به چه صورت است ؟ 💎

جراحی پلک به چه صورت است

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

جراحی پلک چیست و به چه صورت است؟ جراحی پلک و یا به عبارتی دیگر بلفاروپلاستی از عمل های جراحی است که برای بهبود ظاهر پلک ها انجام می شود. عمل جراحی پلک بر روی هر دو پلک بالا و یا پایین و یا یکی از آن ها قابل انجام است. این عمل زیبایی نه تنها مشکلات ظاهری چشم ها را برطرف می کند ، منجر به زیبا سازی اطراف چشم ها و همینطور درمان مشکلات عملکردی پلک ها نیز می شود. در ادامه این مقاله از سایت پاسخ تو ، قصد داریم به سوال جراحی پلک به چه صورت است ؟ پاسخ دهیم.

جراحی پلک چیست و به چه صورت است ؟

اگر پلک هایی افتاده داشته باشید ، حتما شما هم برای یکبار هم که شده به جراحی پلک و یا بلفاروپلاستی فکر کرده اید. جراحی پلک با هدف برداشتن پوست و چربی های اضافه از پلک بالا و پایین که در اثر افزایش سن ایجاد شده اند ، انجام می شود. نتیجه این عمل برطرف شدن چین و چروک های اطراف چشم و همینطور برطرف کردن افتادگی پلک ها می باشد.

چشم ها مهم ترین عناصر زیبایی صورت هستند و بلفاروپلاستی با هدف جوانسازی نواحی اطراف چشم ، انجام می شود. این عمل زیبایی نیازی به بستری شدن ندارد و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. ضمن اینکه این عمل دارای عوارض جانبی نیز نمی باشد و زیباجویان در مدت زمان کوتاهی خوب می شوند و می توانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند. به طور کلی در صورتی که این عمل زیبایی در کلینیکی معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود ، کاملا بی خطر است. در پاسخ دوستانی که با سوال جراحی پلک به چه صورت است مواجه هستند ، باید بگوییم که این عمل زیبایی دارای کاربردهای زیر است :

  • برطرف کردن افتادگی پوست پلک بالا
  • رفع افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اضافه و حل شدن مشکل بینایی
  • درمان پف و تورم پلک‌ های بالا و پایین
  • رفع پف و تورم زیر چشم ها
  • رفع افتادگی پلک پایین
  • حذف پوست های اضافی در اطراف چشم
  • برطرف کردن چین و چروک‌ های ظریف پلک پایینی

جراحی پلک به چه صورت است ؟ هدف از انجام عمل بلفاروپلاستی

اغلب عمل های بلفاروپلاستی با هدف جراحی پلک و رفع افتادگی و حذف پوست اضافه از پلک ها صورت می گیرد. این عمل زیبایی می تواند پوست نواحی پیرامون چشم ها را ضمن سفت کردن ، لیفت نیز نماید. به همین دلیل اغلب افراد پس از این عمل زیبایی ظاهری زیباتر و جوان تر خواهند داشت.

البته گاهی افتادگی پلک ها منجر به بروز مشکلات بینایی در افراد می شود که برای رفع این مشکل ، پوست اضافی ، عضلات و گاهی مواقع نیز بافت چربی از نواحی پلک بالایی و پایینی برداشته می شود.

نتایج بلفاروپلاستی به گونه ای است که گاهی به آن لیفت پلک و یا بالا بردن پلک نیز گفته می شود. اما نباید با جراحی افتادگی پلک (جراحی پتوز) اشتباه گرفته شود. در جراحی افتادگی پلک ، عضلات و تاندون های پلک بالا که کارکرد آن ها بالا نگه داشتن پلک ها می باشد را سفت می کنند. اما در عمل بلفاروپلاستی پوست اضافی که منجر به سنگینی و افتادگی پلک شده است ، برداشته می شود.

مرتبط بخوانید : بهترین جراح پلک در تهران – معرفی 10 جراح برتر پلک در تهران

بلفاروپلاستی زیبایی

عمل بلفاروپلاستی زیبایی به کاربردی از این عمل جراحی اطلاق می شود که از نظر پزشکی ضرورتی برای انجام آن نیست. اما نتایج آن منجر به جوانسازی و زیبایی پوست می شود.

پلک بالایی و پایینی در اثر افزایش سن و تجمع چربی ، پف کرده و متورم می شوند و دچار افتادگی می گردند. به همین دلیل فرآیند پیری گاهی با افتادگی پلک ها همراه است. در این صورت می توان برای افزایش جذابیت و زیبایی چشم ها ، از عمل بلفاروپلاستی زیبایی کمک گرفت. این عمل توسط متخصصان چشم ، جراحان پلاستیک و متخصصان گوش و حلق و بینی انجام می شود.

بلفاروپلاستی درمانی

هدف از بلفاروپلاستی درمانی ، جراحی های زیبایی است که برای رفع مشکل در پلک ها یا ساختارهای آن انجام می شود. این دسته از جراحی ها از دیدگاه پزشک ضرورت دارند.

پس اگر با سوال جراحی پلک به چه صورت است مواجه هستید ، این موضوع را در نظر بگیرید که در اغلب موارد این عمل با اهداف درمانی انجام می شود. به طوری که وقتی پوست های اضافی پلک ها به حدی سنگین است که بینایی فرد مختل شده است ، این عمل ضرورت دارد. گاهی نیز به دلیل تورم پلک بالا و پایین ، عینک زدن و یا حتی قرار دادن لنزهای طبی را نیز برای افراد دشوار می کند ، در چنین شرایطی نیز جراحی پلک الزامی است. بلفاروپلاستی درمانی منجر به درمان التهابات پوستی ناشی از قرار گرفته پین های پلک بر روی عم نیز می شود.

جراحی پلک به چه صورت است ؟

جراحی پلک به چه صورت است

بلفاروپلاستی بر روی پلک بالایی ، پلک پایینی یا هر دوی آن‌ ها قابل انجام است. پزشک جراحی را با ایجاد برش هایی همسو با خطوط طبیعی پلک و در زیر شکاف پلک فوقانی و کمی پایین تر از مژه های پلک پایینی آغاز می کند. این خطوط برش پس از عمل و سپری شدن دوره نقاهت قابل مشاهده نیستند.

پس از ایجاد برش ، جراح به دقت پوست اضافی و یا بالشتک های چربی را بر می دارد. در نهایت نیز محل زخم را با بخیه های بسیار ظریف و یا چسب بافتی می بندد. اینکه چه مقدار پوست و چربی از نواحی اطراف چشم حذف گردد ، وابسته به نظر پزشک می باشد.

در صورت نیاز پزشک در پایان از لیزر کربن دی اکسید نیز برای بهبود نتایج و همینطور جوانسازی لایه های سطحی پوست برای رفع چین و چروک‌ های ظریف باقی مانده نیز استفاده می کند.

مرتبط بخوانید : جراح زیبایی چشم – لیست 10 بهترین جراحان زیبایی چشم در تهران

سوالات متداول

  • جراحی پلک به چه صورت است ؟

در متن مقاله فوق توضیحاتی را در خصوص جراحی پلک و یا بلفاروپلاستی آورده ایم.

  • جراحی پلک با چه هدفی انجام  می شود ؟

در عمل جراحی پلک و یا بلفاروپلاستی هدف حذف پوست های اضافی است که منجر به افتادگی پلک و یا مشکلاتی در بینایی فرد شده است.

  • هزینه جراحی پلک به چه صورت است ؟

هزینه جراجی پلک با توجه به عوامل مختلفی شامل دستمزد پزشک ، میزان مهارت و تجربه پزشک ، هزینه های کلینیک  و … متغیر است اما معمولا این هزینه بین 8 الی 10 میلیون تومان می باشد.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

بهترین شیدینگ لب در شرق تهران

بهترین شیدینگ لب در شرق تهران 💎 معرفی 7 بهترین مرکز شیدینگ لب در شرق تهران + نظرات

اگر به دنبال بهترین شیدینگ لب در شرق تهران هستید ، این مقاله برای شما …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *