جراحی پلک از چه سنی مجاز است ؟ 💎

جراحی پلک از چه سنی

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

جراحی پلک از چه سنی مجاز است ؟ چشم و اطراف آن از مهم ترین عناصر صورت هستند. همانگونه که سن بالا می رود ، پلک ها کشیده و پوست آن شل می شود ، ماهیچه های ظریف داخل پوستی نیز ضعیف تر از قبل می شوند. همینطور ممکن است چربی های زیادی در زیر پلک بالا و پایین جمع گردد و به آن حالت پف آلودی بدهد.

این سنگینی در نهایت منجر به افتادگی پلک می شود و چهره را مسن تر نشان می دهد. افتادگی پلک نه تنها چهره را خسته و بی حوصله نشانی می دهد ، در صورت شدید بودن ، حتی ممکن است دید شما را نیز مختل کند. البته برخی از افراد به صورت مادرزادی نیز با مشکل افتادگی پلک مواجه هستند و می خواهند بدانند جراحی پلک از چه سنی امکان پذیر است. برای اطلاع از پاسخ این سوال ، تا انتهای این مقاله از سایت پاسخ تو همراه ما باشید.

جراحی پلک از چه سنی مجاز است ؟

افتادگی پلک ها ، یک حالت بسیار ناخوشایند و نامطلوب برای هر فردی می تواند باشد که در هر دو پلک بالایی و پایینی چشم ایجاد می شود. از جمله مشکلاتی که در این ناحیه ایجاد می شود ، افتادگی پلک بالا و پایین ، پف های خفیف تا شدید پلکی ، کبودی پلک ، انباشت سلول های چربی در پلک ها و … می باشد. مشکلات نامبرده ممکن است در هر سنی حتی در زمان نوزادی نیز اتفاق بیافند و تاثیر نامطلوب خود را بر روی زیبایی فرد بگذارد و یا حتی در برخی موارد منجر به ایجاد اختلال در بینایی فرد شود.

بنابراین مشکلات مرتبط با افتادگی پلک ممکن است در یک و یا هر دو چشم و در یک و یا هر دو پلک و در هر سنی برای افراد ایجاد شود چراکه افتادگی پلک دارای دلایل متفاوتی است. اما خوشبختانه امروز روش های درمانی و جراحی پلاستیک به کمک این دسته از افراد آمده است و به راحتی می توان با استفاده از آن ها افتادگی پلک را برطرف کرد.

در پاسخ به سوال جراحی پلک از چه سنی مجاز است ؟ باید بگوییم که اغلب عمل های جراحی پلک و یا به عبارتی دیگر بلفاروپلاستی در دو مقطع سنی جوانی و میانسالی انجام می شود و در تمامی سنین نتیجه رضایت بخش بوده است. بنابراین فرقی نمی کند چند سال دارید ، در صورتی که دارای افتادگی پلک هستید ، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و در این رابطه از او راهنمایی دریافت کنید.

مرتبط بخوانید : بهترین جراح پلک در تهران – معرفی 10 جراح برتر پلک در تهران

جراحی پلک از چه سنی – کودکی، میانسالی و پیری

برای افرادی که از کودکی و به شکل مادرزادی و یا ژنتیکی دچار مشکلات و ناهنجاری های پلک همپون افتادگی پلک مادرزادی هستند و یا در پشت چشم آن ها شیارهایی وجود ندارد ، عمل جراحی پلک قابل انجام است.

برای افراد در سنین میانسالی که به دلیل انباشته شدن چربی ها در پشت پلک و ضعف عضلات در بالا بردن پلک چشم دچار افتادگی پلک هستند نیز عمل جراحی پلک و با بلفاروپلاستی انجام می شود.

مناسب ترین سن برای جراحی پلک از نظر پزشکان

به عقیده پزشکان ، بهترین سن برای انجام عمل جراحی پلک و بلفاروپلاستی ، 30 سال می باشد. افرادی که کمتر از 30 سال سن دارند ، بهتر است در صورت بروز مشکلات ژنتیکی و یا تجربه افتادگی پلک به صورت مادرزادی اقدام به عمل جراحی پلک نمایند. در هر صورت بهتر است پیرامون جراحی پلک و عمل بلفاروپلاستی از پزشک متخصص مشاوره دریافت کنید.

با این حال لازم است اشاره کنیم زیباجویانی که می خواهند بدانند عمل جراحی پلک از چه سنی امکان پذیر است ، باید بگوییم که افراد جوان تر نیز می توانند این عمل زیبایی را انجام دهند اما توصیه می شود که حداقل سن 18 سال را داشته باشند.

مرتبط بخوانید :جراحی پلک چیست و به چه صورت است ؟ 

جراحی پلک از چه سنی – کاربردهای بلفاروپلاستی

جراحی پلک از چه سنی

جراحی پلک با اهداف گوناگونی انجام می شود. در ادامه به تعدادی از کاربردهای مهم جراحی پلک و یا بلفاروپلاستی اشاره کرده ایم :

  • برطرف کردن افتادگی پوست
  • رفع شلی پوست در پلک بالا که منجر به ایجاد چین و چروک بر روی پلک شده است.
  • درمان افتادگی پلک ناشی از سنگینی پوست اصافه که منجر به اختلال در بینایی فرد شده است.
  • درمان پف و تورم پلک‌ های بالا و پایین
  • رفع حالت پف در زیر چشم ها
  • برطرف کردن افتادگی پلک پایین که منجر به دیده شدن نواحی سفید زیر چشم در قرنیه می گردد.
  • برداشتن پوست های اضافی و همینطور رفع چین و چروک های ظریف و ریزی از پلک پایینی

آمادگی قبل از جراحی پلک

قبل از عمل جراحی پلک نیاز است تا برخی مراحل شامل موارد زیر را طی کنید :

  • ابتدا به پزشک مراجعه کنید و پس از دریافت مشورت ، سعی کنید آزمایش های لازم را مطابق نظر او انجام دهید.
  • برای حداقل شش هفته سیگار نکشید چراکه بر روی پروسه بهبودی نتیجه منفی می گذارد.
  • از داروهای تجویز شده برایتان به طور منظم مصرف کنید.
  • از مکمل های گیاهی ، آسپرین و داروهای ضد التهابی مصرف نکنید.
  • در صورتی که پزشک برای شما رژیم غذایی خاصی را تجویز کرده است ، بهتر است از آن پیروی کنید.

مرتبط بخوانید : جراح زیبایی چشم – لیست 10 بهترین جراحان زیبایی چشم در تهران

سوالات متداول 

  • جراحی پلک از چه سنی مجاز است ؟

افراد بالای 18 سال می توانند اقدام به جراحی پلک نمایند.

  • هزینه جراحی پلک و یا بلفاروپلاستی چقدر است ؟

هزینه جراحی پلک و یا بلفاروپلاستی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. بهتر است برای اطلاع از هزینه دقیق در یک جلسه مشاوره با پزشک خود شرکت کنید.

  • آیا جراحی پلک دارای عوارض نیز می باشد ؟

در صورتی که این عمل توسط پزشک متخصص انجام شود ، عوارضی در پی ندارد.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

بهترین شیدینگ لب در تهران

بهترین شیدینگ لب در تهران 💎 معرفی 7 بهترین مرکز شیدینگ لب در تهران + نظرات

بهترین شیدینگ لب در تهران کجاست ؟ لب ها دارای تاثیر بسیار زیادی در زیبایی …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *