املاک در گرمدره 💎 معرفی 5 بهترین املاک در گرمدره

املاک در گرمدره

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

اغلب مردم بر این باور هستند که نقش مشاوران املاک در یک معامله قابل حذف می باشد و می توانند بدون اینکه به مشاوران املاک مراجعه کنند و خدمات دریافت نمایند ، معاملات ملکی مورد نظر خود را انجام دهند. به همین دلیل پرداخت هزینه به مشاوران املاک را هزینه اضافی و بیهوده می دانند و سعی می کنند تا بدون دریافت خدمات با طرف مقابل ارتباط بگیرند. این در حالی است که مشاوران املاک صرفا یک واسطه نیستند و وظایف بسیاری را برعهده دارند که در بهبود شرایط یک معامله تاثیرگذار است. برای آشنایی با وظایف بهترین مشاور املاک در گرمدره در ادامه ما را همراهی کنید.

مرتبط بخوانید : بهترین املاک کرج

معرفی بهترین املاک در گرمدره

در محدوده گرمدره ، مشاورین املاک بسیاری فعالیت دارند که در ادامه یکی از معتبرترین آن ها را معرفی کرده‌ ایم.

گروه مشاورین املاک جا به جا گرمدره

املاک در گرمدره

  • آدرس : گرمدره ، کنارگذر لشگری ، گرمدره جنوبی ، بلوار امیر کبیر ، جنب مخابرات ، خیابان ناصریه ، نبش کوچه 22 بهمن ، پلاک 48
  • شماره تماس : 02636120222

مرتبط بخوانید : بهترین قالیشویی عظیمیه کرج

وظایف مشاور املاک در گرمدره در حل اختلاف مالک و مستاجر

املاک در گرمدره

وظیفه مشاورین املاک صرفا محدود به بستن‌ قرارداد میان مالک و مستاجر نیست و در برخی موارد باید در رفع اختلافات و مشاجراتی که میان صاحبخانه و مستاجر رخ می دهد نیز ورود کنند. اغلب مالکان و مستاجران در صورتی که دچار اختلافاتی شوند ، برای حل اختلافات به مشاور املاک مراجعه می کنند.

در‌‌ برخی موارد دلیل اصلی ایجاد اختلافاتی که میان مالک و مستاجر وجود دارد ، عدم آگاهی از قوانین حقوقی و یا ایجاد سوء تفاهم به دلیل عصبانیت است. در چنین شرایطی است که بهترین مشاور املاک در گرمدره باید با شنیدن‌ حرف های هر دو طرف ، به صورت عادلانه قضاوت کند.

در ادامه به وظایف مشاور املاک در حل اختلافاتی که میان مالک و مستاجر وجود دارد ، پرداخته ایم.

ایجاد ارتباط و اعتماد

یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از ایجاد درگیری میان طرفین قرارداد ، برقراری یک ارتباط صمیمانه میان آن ها است. معمولا مالکان از یکی از مشاوران املاکی که در محدوده سکونت آن ها فعالیت دارند ، درخواست می کنند تا مستاجری را برای ملک آن ها پیدا کنند. مشاوران املاک باید با برقراری ارتباط با مالک و مستاجر ، از حقوق آن ها دفاع کنند. در حقیقت اگر هر دو طرف معامله راضی نباشند ، در آینده ممکن است مشکلات بسیاری ایجاد شود.

برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات در آینده ، این بهترین مشاور املاک در گرمدره است که باید مالک و مستاجر را از آنچه که در مورد ملک و اجاره نامه نیاز است ، مطلع کند.

شرح قوانین اجاره نشینی

از اصلی ترین دلایلی که مالک و مستاجر دچار اختلاف می شوند ، آگاهی نداشتن‌ از قوانین اجاره نشینی می باشد. مشاوران املاک باید در همان ابتدا اصول حقوقی اجاره نشینی را به هر دو طرف معامله اعلام کنند و مسئولیت و تعهداتی که هر دو طرف دارند را به آن ها بگویند. اگر مشاور املاک از قوانین و مسائل حقوقی ملکی ، درک درستی داشته باشد ، احتمال تخلف طرفین معامله نیز به مراتب کمتر می شود چراکه این اطلاعات خود را در اختیار مالک و مستاجر قرار می دهد و آن را از وظیفه ای که دارند ، آگاه می کند.

بنابراین مشاور املاک باید اطلاعاتی را پیرامون هزینه تعمیرات ، محدودیت های رفت و آمد در آپارتمان ، دریافت ضمانت نامه از هر دو طرف و … را در اختیار طرفین معامله قرار دهد تا از هر گونه مشاجرات میان آن ها جلوگیری شود.

گزارش وضعیت ملک به مستاجر

یکی دیگر از مواردی که از بروز مشاجرات میان مالک و مستاجر جلوگیری می کند ، این است که مشاور املاک به صورت کامل از وضعیت ملک مطلع باشد و تمامی این اطلاعات را در اختیار مشتری خود قرار دهد. وقتی مستاجر به صورت کامل از شرایط ملک آگاهی دارد ، با علم به تمامی شرایط ملک ، معامله خود را انجام می دهد. این موضوع از بروز بسیاری از اختلافات در آینده به دلیل عدم آگاهی از شرایط ملک ، جلوگیری می کند.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز با دستگاه لاغری ترواسکالپ در کرج

مشاورین املاک در گرمدره در معامله ملک رهنی چه وظایفی را بر عهده دارند ؟

املاک در گرمدره

پیش از اینکه به وظیفه مشاور املاک در گرمدره در معامله ملک رهنی بپردازیم ، ابتدا لازم است با این موضوع که ملک رهنی چیست ، آشنا شویم. به ملکی که به عنوان ضمانت بدهی در وثیقه است ، ملک رهنی می گویند. بسیاری از افراد ممکن است در هنگام دریافت تسهیلات از بانک ، ملک خود را در گرو بانک قرار دهند.

به طوری که تا زمانی که وام گیرنده بدهی خود را به بانک پرداخت نکرده است ، این ملک در رهن بانک باقی می ماند. همینطور در صورتی که وام گیرنده موفق به پرداخت بدهی خود نشود ، بانک با فروش ملک بدهی خود را وصول خواهد کرد.

بر اساس قوانین ، در صورتی که یک ملک رهنی باشد ، امکان معامله آن با رضایت و حفظ حقوق بانک مانعی ندارد. مشاور املاک در گرمدره برای معامله ملکی که در رهن بانک می باشد ، سه روش پیش رو دارد:

  • در روش اول فروشنده بدهی خود را به بانک تسویه می کند و سند از رهن بانک خارج می شود.
  • طی روش دوم ، فروشنده سند دیگری را به بانک معرفی می کند و سند ملک اصلی اصطلاحا فک رهن می شود.
  • در روس سوم ، مبلغ وام به خریدار منتفل می گردد و به اندازه وام از ثمن معامله کم تر می شود. البته باید مشاور املاک بررسی کند که آیا وام قابل جابجایی است یا خیر.

اصلی ترین وظایف املاک در معاله ملک های در رهن

  • مشاور املاک باید پیش از اقدام برای معامله ، به بانک اطلاع دهد.
  • میزان دقیق بدهی مالک به بانک باید به صورت دقیق استعلام گرفته شود.
  • در صورتی که فروشنده اعلام می کند که قصد تسویه وام را دارد ، باید فروشنده مبلغی را از ثمن معامله برای رفع فک رهن نگه دارد.
  • مشاور املاک باید خریدار را از معامله ملک هایی که میزان بدهی آن ها به بانک بیشتر از ثمن معامله است ، مطلع سازد. بهتر است این معاملات انجام نشوذ.
  • در رهن بانک بودن ملک باید در مبایعه نامه قید شود.

در نظر داشته باشد که اگر سند ملک تک برگ است ، اطلاعات مرتبط با در رهن بودن و یا نبودن آن در پشت صفحه درج می شود. همینطور در صورتی که سند ملک منگوله دار باشد ، اطلاعات مرتبط با در رهن بودن‌ ملک شامل تاریخ رهن ، نام بانک ، مبلغ وام و … در  غیره در صفحه مربوط به انتقالات درج می گردد. البته مشاوران املاک برای بررسی این موضوع نباید صرفا سند را بررسی کنند و باید استعلام های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

مرتبط بخوانید : بهترین مهد کودک در جهانشهر کرج 

آیا ارائه کد رهگیری توسط املاک در گرمدره به مشتریان الزامی است ؟

یکی از اطلاعاتی که باید مشاور املاک پس از ثبت معاملات در اختیار طرفین معامله قرار دهد ، کد رهگیری است. تمامی دفاتر املاک موظف می باشند تا پس از انعقاد یک قرارداد به سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات مراجعه کنند و تمامی اطلاعات مرتبط با معاملات ملکی خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنند. پس از ثبت معامله یک کد رهگیری در اختیار مشاور املاک قرار می گیرد که باید آن را به طرفین معامله ارائه دهد.

برای عدم ارائه این کد از سوی مشاور املاک به مشتریان ، جرمی تعریف نشده است. با این حال ممکن است با عواقبی شامل پلمپ و در صورت ادامه تخلف ابطال پروانه کسب مشاور املاک همراه باشد. در صورت وجود مشکلی در معامله ، طرفین معامله می توانند از طریق آن پیگیری قانونی را انجام دهند.

سوالات متداول 

  • بهترین املاک در گرمدره کجاست ؟ 

بهتربن املاک در گرمدره را در متن مقاله فوق معرفی کردیم.

  • آیا مشاور املاک در گرمدره راهنمای حقوقی افراد در زمینه معاملات ملکی نیز می باشد ؟

بله ، مشاوران املاک حرفه ای اطلاعات حقوقی مرتبط با معاملات ملکی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

  • کمیسیون املاک در گرمدره چقدر است ؟

کمیسیون املاک در گرمدره بر اساس نوع معامله و ارزش ملک تعیین می شود.

درباره دنیا قاسمی

سلام ، دنیا قاسمی هستم کارشناس تولید محتوا علاقه مند به ادبیات و جامعه شناسی ، تخصص من تولید محتوای مورد پسند مخاطب درباره مشاغل مختلف در صنف های مختلف جامعه هست . از این لذت میبرم که در لابلای انبوه خدمات تبلیغ شده بتونم با معرفی مراکزی معتبر کمکی به هم میهنانم کرده باشم . خوشحال میشم نظراتتون رو درباره مقالاتم از طریق لینکدین با من در میون بزارین.

همچنین ببینید

باربری در هشتگرد

باربری در هشتگرد 💎 معرفی 5 بهترین باربری در هشتگرد

بهترین باربری در هشتگرد کجاست ؟ در زمان نقل مکان در محیط کاری و یا …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *