بوتاکس در زمان پریودی 💎 چه زمانی برای انجام بوتاکس بهتر است؟

بوتاکس در زمان پریودی

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

آیا امکان تزریق بوتاکس در زمان پریودی وجود دارد ؟ بوتاکس از روش های موثر در کاهش چین و چروک های صورت و جوانسازی پوست می باشد. به عقیده پزشکان تزریق بوتاکس در طول چرخه قاعدگی با مشکلی همراه نیست و یا هیچ گونه خطر و عارضه حانبی ناشی از بوتاکس متوجه زیباجو نخواهد بود. تزریق هر گونه نورومدولاتور و یا به عبارتی بهتر تعدیل کننده های عصبی ، در طول دوره پریودی دارای تاثیر منفی بر نتیجه درمان شما نخواهد داشت و بوتاکس قادر به تضعیف عملکرد ماهیچه ها و کاهش خطوط و چین و چروک ناحیه تحت درمان در هر شرایطی می باشد.

تنها ممکن است برخی افراد با تزریق بوتاکس در دوران پریودی ، حساسیت بیشتری نسبت به درد داشته باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از بوتاکس در زمان پریودی آشنا شویم.

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس نام تجاری سم خطرناکی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می گردد. سمی که این باکتری تولید می کند در مقادیر بالا برای سلامتی انسان مضر و کشنده می باشد. اما علم پزشکی از این سم به شیوه ای استفاده می کند که برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های صورت کارایی دارد.

بوتاکس دارای اثرات درمانی و زیبایی بسیاری می باشد ؛ اما رایج ترین کاربرد آن تزریق به نواحی مختلف صورت برای رفع چین و چروک و خطوط ریز ایجاد شده بر روی پوست است. وقتی بوتاکس به ناحیه ای از صورت تزریق می شود ، منجر به تضعیف عضله آن ناحیه و فلج شدن موقتی آن می گردد. فلج شدن عضلات بخش هایی از صورت سبب می شود که به تدریج چین و چروک ها نیز از بین بروند.

مرتبط بخوانید : بهترین دکتر بوتاکس در تهران

بوتاکس در زمان پریودی

اگر حتی یکبار در مورد عمل های جراحی زیبایی صورت نیز تحقیق کرده باشید ، نام تزریق بوتاکس به گوشتان خورده است. تزریق بوتاکس با هدف رفع چین و چروک های ایجاد شده بر روی پوست انجام می شود و نتیجه آن جوانسازی پوست ، پوستی صاف و شفاف است که امروزه توسط افراد مختلف در سنین مختلف استفاده می شود و با استقبال بالایی مواجه است.

برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که آیا تزریق بوتاکس در زمان پریودی مشکل ساز است و بودن در سیکل قاعدگی تاثیر منفی بر روی نتیجه تزریق بوتاکس می گذارد یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ دلیلی برای ممانعت از تزریق بوتاکس در دوران پریودی وجود ندارد. پریود بودن نمی تواند نتیجه بوتاکس را تغییر دهد و به عبارتی هیچ تاثیری بر روی نتیجه نخواهد داشت.

تنها ممکن است شما در هنگام تزریق بوتاکس حساس تر شوید و یا در معرض کبودی بیشتری قرار بگیرید اما تفاوت تزریق بوتاکس در زمان پریودی و در زمان های معمول چندان قابل توجه نیست. توصیه می شود در این زمینه حتما به پزشک خود نیز مراجعه کنید و ابتدا از رو راهنمایی دریافت کرده و سپس اقدام به تزریق بوتاکس نمایید.

اثرات جانبی ترزیق بوتاکس در زمان پریودی

تزریق بوتاکس در چرخه قاعدگی هیچ اثرات جانبی را بر روی نتایج نمی گذارد. با این حال همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم ، ممکن است شما را حساس تر کند و درد تزریق بیش از حد معمول باشد. در غیر اینصورت هیچ دلیل دیگری وجود ندارد که با اتکا به آن از تزریق بوتاکس در زمان پریودی صرف نظر کرد.

البته در نظر داشته باشید که درد ناشی از تزریق بوتاکس چه در زمان عادی و چه در زمان پریودی موقت و گذرا می باشد ؛ می توانید با در میان گذاشتن این موضوع با پزشک خود و افزایش حساسیت شما به درد ، از او بخواهید که با استفاده از کرم های بی حسی موضعی برای شما تزریق بوتاکس را انجام دهد.

لازم است اشاره کنیم با اینکه اغلب زیباجویان پس از تزریق بوتاکس در زمان پریودی با مشکلی مواجه نمی شوند. اما برخی از افراد کبودی بیشتری را در ناحیه های تزریق شده تجربه می کنند که طبیعی می باشد و پس از چند روز به تدریج از بین خواهد رفت.

توصیه می کنیم که برای کاهش کبودی ها هیچ گونه دارویی مصرف نکنید. اگر برای تسکین درد نیز از داروی ایبوپروفن استفاده می کنید ، به دلیل تاثیری که در رقیق شدن خون شما دارد ، ممکن است کبودی ها را در ناحیه تزریق بوتاکس تشدید کند. به همین دلیل حتما زیر نظر پزشک معالج اقدام به مصرف دارو نمایید.

بنابراین افراد در زمان پریودی نیز می توانند همانند روزهای دیگر اقدام به تزریق بوتاکس یا دیسپورت نمایند و نتیجه ای که حاصل می شود ، هیچ تفاوتی با دیگر زمان ها نخواهد داشت.

مرتبط پیشنهاد میشود: بهترین دکتر بوتاکس در کرج

تزریق بوتاکس در زمان پریودی در چه نواحی قابل انجام است؟

تزریق بوتاکس چه در زمان های معمول و چه در زمان قرار داشتن در سیکل قاعدگی برای نواحی مختلف صورت برای جوانسازی و صاف شدن پوست استفاده می شود. از مهم ترین نواحی قابل تزریق بوتاکس می توان به بالای بینی ، خط خنده ، نواحی گردن، دور چشم ، پیشانی ، خط اخم بالای بینی و بین دو ابرو ، چروک ایجاد شده بر روی بینی ، بالای لب ها و تمامی قسمت هایی از صورت که دارای چین و چروک هستند، قابل تزریق می باشد.

البته تزریق بوتاکس با هدف درمان در زیر بغل و کف دست برای جلوگیری از تعریق زیاد و همینطور برای بهبود مشکلات میگرنی نیز در زمان پریودی امکان پذیر است.

تزریق بوتاکس در زمان پریودی برای چه کسانی ممنوع است ؟

به طور کلی تزریق بوتاکس برای دسته ای از افراد ممنوع است و فرقی نمی کند که این دسته از افراد در زمان های معمول و یا در زمان پریودی برای تزریق بوناکس اقدام کرده باشند. افراد با بیماری های پوستی نیز بهتر است تا درمان کامل بیماری ، تزریق بوتاکس را به تاخیر بیاندازند.

افرادی که دارای سابقه حساسیت به بوتاکس و یا سابقه بیماری های عصبی می باشند ، نباید اقدام به تزریق بوتاکس نمایند. همینطور خانم های باردار و یا خانم هایی که در دوران شیردهی نیز می باشند باید از تزریق بوتاکس اجتناب کنند.

مرتبط بخوانید : بهترین دکتر بوتاکس در اصفهان

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس در زمان پریودی

بوتاکس در زمان پریودی

قبل از تزریق بوتاکس در زمان پریودی به اقدامات خاصی نیاز نمی باشد ؛ اما توصیه می کنیم حداقل به مدت یک هفته از مصرف سیگار ، الکل و هرگونه دارو و یا مواد غذایی شامل بروفن ، آسپرین ، ویتامین E و مواد طبیعی مثل سیر و جنسینگ که خاصیت رقیق کنندگی خون را دارند ، مصرف نشود. در روز درمان نیز حتما با صورتی پاکیزه و بدون هیچ گونه آرایشی برای تزریق بوتاکس به مطب مراجعه کنید.

کم تحرکی بعد از بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس نیز توصیه می شود بین یک الی سه ساعت از عضلات ناحیه تزریق شده کمی کار بکشید. به عنوان مثال اگر به خط اخم خود بوتاکس تزریق کرده اید ، سعی کنید چندین بار اخم کنید و سپس اخم خود را باز کنید تا عضلات این ناحیه مورد انقباض و انبساط قرار بگیرند.

عدم تحریک ناحیه تزریق بوتاکس

از دستکاری کردن ناحیه تحت تزریق بوتاکس اجتناب نمایید و به هیچ عنوان محل تزریق را ماساژ ندهید. در هنگام استراحت نیز تا چند روزی در زیر سر خود از بالشت استفاده کنید تا در هنگام خوابیدن سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. بعد از تزریق بوتاکس نیز بهتر است حداقل تا چهار ساعت سر خود را به پایین خم نکنید و از حرکت دادن بی دلیل سر خودداری نمایید.

سوالات متداول

  • آیا تزریق بوتاکس در زمان پریودی امکان پذیر است ؟

بله ، تزریق بوتاکس در سیکل قاعدگی مشکلی را ایجاد نمی کند.

  • خطرات و عوارض تزریق بوتاکس در زمان پریود بودن چیست ؟

هیچ خطر و عوارضی در زمان تزریق بوتاکس در زمان قاعدگی وجود ندارد و فقط ممکن است افراد نسبت به درد ناشی از تزریق حساس تر شوند و یا کبودی های ایجاد شده بیشتر از زمان های معمول باشد.

  • پس از تزریق بوتاکس در زمان پریودی ، داشتن سر درد طبیعی است ؟

بله ، به طور کلی سر درد پس از تزریق بوتاکس طبیعی می باشد و اغلب افراد پس از تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی خود احساس درد دارند. اما در صورتی که این سر درد تا یک هفته ادامه داشت بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *