اسکن پوست 💎 اسکن پوست صورت چیست ؟

اسکن پوست

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

اسکن پوست صورت چیست ؟ بسیاری از افراد علاقه مند هستند از وضعیت پوست و مو و بدنشان مطلع شوند. برای اینکار امروزه از روش ها و دستگاه های مختلفی استفاده می گردد. دستگاه هایی که با آنالیز صورت ، نتایجی را نشان می دهند که آیا روند مراقبتی که فرد در حال استفاده از آن است ، متناسب با پوست او می باشد یا خیر. آیا نتایج مثبتی را بر روی پوست او گذاشته‌ است یا خیر. در حقیقت نتایج اسکن پوست صورت ، به گونه ای است که فرد را راهنمایی می کند تا از بهترین روتین مناسب با پوست خود استفاده کند. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیشتری از اسکن پوست بپردازیم. همراه ما باشید.

مرتبط بخوانید : هایفوتراپی برای لک صورت

اسکن پوست صورت چیست ؟

با افزایش توجه و علاقه مندی افراد اعم از زنان و مردان به مراقبت های پوستی و توجه بیشتر آن ها به سلامت پوستشان ، سالن ها و کلینیک های زیبایی نیز از مراقبت های پیچیده تری برای درمان مشکلات مرتبط با پوست و مو استفاده می کنند تا بتوانند خدمات مراقبتی و درمانی پوست را با کیفیت بالاتری به زیباجویان ارائه دهند.

در گذشته افراد وقتی به پزشک پوست و مو مراجعه می کردند ، پزشک و درمانگر با بررسی ظاهری وضعیت پوست و همینطور پرسیدن سوالاتی در مورد نوع پوست و سبک زندگی فرد ، مشکل پوست را تشخیص می داد و مطابق با این تشخیص محصولات پوستی را برای او تجویز می کرد.

استفاده از دستگاه اسکن پوست ، احتمال بروز خطا در تشخیص مشکلات پوستی را به حداقل می رساند. به طوری که دقیقا نوع پوست و مشکل پوست را شناسایی می کند و اینگونه می توان از بهترین روش درمان برای مشکلات پوستی استفاده نمود. اینگونه بدیهی است که بازدهی روش مراقبتی که برای پوست خود در پیش گرفته اید نیز بیشتر است.

دستگاه های اسکن پوست ، از پوست در زیرنور های مختلف عکس می گیرند و اطلاعاتی را به درمانگر می دهند تا بتواند میزان توزیع خون و ملانین (رنگدانه) را به خوبی تشخیص دهد. ضمن اینکه هر گونه آسیب در برابر آفتاب را تا 2 میلی متر در زیر سطح پوست نیز نشان می دهد.

چرا باید از اسکن پوست صورت استفاده کنیم؟

در بسیاری از مراکز درمانی و کلینیک های زیبایی از اسکنر پوست صورت استفاده می شود تا به کمک آن بتوان از بهترین درمان ها ، محصولات مراقبت پوستی و محصولات مراقبتی در منزل استفاده نمود.

مرتبط بخوانید : پاکسازی پوست آقایان

در اسکن پوست صورت چه اتفاقی می‌ افتد ؟

اسکن پوست صورت به عنوان بخش ابتدایی از درمان صورت مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مراکز اسکن پوست را به عنوان یک خدمات مجزا به زیباجویان ارائه می دهند و برای آن هزینه جداگانه دریافت می کنند. در حالی که در برخی مراکز دیگر اسکن پوست صورت به عنوان بخش ابتدایی درمان و مشاوره پوستی پیش از آغاز درمان به زیباجویان ارائه می گردد.

در اسکن پوست ، از بیمار خواسته می شود تا صورت خود را بر روی یک سکو قرار دهد. اینگونه درمانگر می تواند از زوایای مختلف از چهره او عکس بگیرد. تصاویری که از پوست صورت شما گرفته می شود ، اطلاعات بسیاری را از میزان کمبود آب ، آسیب های پوستی در برابر نور خورشید ، حساسیت و … را در اختیار درمانگر قرار می دهد. اینگونه پزشک به راحتی می تواند برای برطرف کردن موارد اساسی در پوست شما اقدام نمایند.

یکی از کاربردهای دستگاه اسکن پوست ، تشخیص سن پوست می باشد. به طوری که پس از پایان عکس برداری ، به شما گفته‌‌ ‌می شود که سن پوستتان چقدر است و در مقایسه با دیگر افراد در این سن ، چقدر پیر شده است. در حقیقت در این دستگاه ، یک پایگاه داده‌ از تصاویر افراد مختلف وجود دارد که تصاویری که از شما می گیرد را با آن ها مقایسه می کند. اینگونه است که دستگاه با گرفتن‌ اطلاعات پوست شما آن را با وضعیت پوست دیگران مقایسه می کند و سن پوستتان را ارائه می دهد.

مرتبط بخوانید : عوارض تزریق چربی به صورت چیست

کاربرد دستگاه اسکن صورت‌

هزینه اسکن پوست

دستگاه اسکن صوررت به عنوان یک تکنولوژی جدید در علم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه پیرامون کاربردهای آن توضیحاتی را آورده‌ ایم.

  • دستگاهی که برای اسکن صوت استفاده می شود ، به صورت دقیق ، سریع و بدون عارضه وضعیت پوست را بررسی می کند و به شناخت دقیق تر آن کمک می کند.
  • با این دستگاه می توان میزان لکه های زیرپوستی ناشی از اشعه آفتاب را شناسایی کرد.
  • با دستگاه اسکن پوست صورت ، می توان از میزان لکه ها و تیرگی های موجود بر روی پوست و همینطور میزان پراکندگی آن ها از نظر تعداد و سطح مطلع شد.
  • با این دستگاه می توان میزان چربی موجود در سطح پوست را مشخص کرد.
  • با دستگاه اسکن پوست ، می توان میزان قوام و سفتی پوست را تشخیص داد.
  • از دستگاه اسکن‌ پوست صورت برای تخمین سن پوستی فرد نیز استفاده می شود.
  • این دستگاه برای بررسی میزان منافذ پوستی ، پراکندگی و عمق آن ها نیز مناسب است.
  • اسکن پوست به شناسایی میزان چین و چروک های صورت نیز کمک می کند.

جالب است بدانید که یکی از مهم ترین کاربردهای دستگاه اسکن پوست صورت ، ارائه تصویر سه بعدی از هر منطقه صورت می باشد تا راحت تر بتوان پروسه های مختلف شامل تزریق فیلر را بر روی پوست صورت انجام داد.

بررسی شرایط پوستی مرتبط با سن

یکی از کاربردهای مهم دستگاه اسکن پوست صورت ، بررسی شرایط پوستی مرتبط با سن می باشد. وضعیت پوستی می تواند سن شما را منعکس کند و  برای بررسی آن به یک دستگاه و یا یک فناوری بیش از صرفا اسکن صورت نیاز می باشد.

بر اساس تحقیقات هر چه رنگ پوست یکنواخت تر باشد ، جوانتر به نظر می رسد.  همینطور با افزایش سن پوست صورت نازک تر می شود. دستگاه اسکن صورت با بررسی این فاکتورها می تواند سن پوست شما را تشخیص دهد.

مرتبط بخوانید : پاکسازی پوست مختلط

سوالات متداول

  • اسکن پوست صورت چیست ؟

در اسکن‌ پوست صورت از یک دستگاه برای گرفتن‌ عکس از صورت و بررسی نوع پوست و مشکلاتی که دارد ، استفاده می گردد.

  • چرا باید از اسکن‌ پوست استفاده کنیم ؟

اسکن‌ پوست ، وضعیت پوست را بهتر و دقیق تر بررسی می کند و اینگونه می توان از روش های درمانی بهتری برای مراقبت از پوست استفاده کرد.

  • کاربرد اسکن‌ پوست چیست ؟

تشخیص سن پوست ، تشخیص میزان چین و چروک های پوست ، نوع پوست و … از کاربردهای دستگاه اسکن‌ پوست است.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی 💎 اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست ؟ پاکسازی پوست پس از عمل بینی …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *