کاشت مژه در بارداری 💎 آیا اکستنشن مژه در بارداری خطرناک است؟

کاشت مژه در بارداری

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

آیا امکان کاشت مژه در بارداری وجود دارد ؟ به طور کلی دوران بارداری با تغییرات بسیار زیادی همراه است و بیشترین تاثیر آن نیز بر روی پوست و مو می باشد. با اینکه در طی دوران بارداری ، افراد دچار ریزش مژه نمی شوند ، اما در صورتی که بانوان پیش از بارداری پوست و موی سالمی نداشته باشند ، حتی ممکن است در این دوران ریزش مژه را نیز تجربه کنند. در چنین شرایطی اولین گزینه ای که به ذهن زنان باردار می رسد ، کاشت مژه است. اما آیا امکان کاشت و اکستنشن مژه در دوران بارداری وجود دارد ؟ آیا کاشت مژه برای جنین خطراتی به همراه ندارد ؟ در ادامه قصد داریم به این سوالات بپردازیم.

مرتبط بخوانید : کاشت ناخن در بارداری

آیا کاشت مژه در بارداری امکان پذیر است ؟

به طور کلی دوران بارداری از دوران های حساس در زندگی بانوان می باشد ، به طوری که باید در این دوران ضمن اینکه به سلامتی خود توجه داشته باشند ، سلامت جنین را نیز در الویت قرار دهند.

با توجه به اینکه در دوران بارداری ، پوست و مو دستخوش تغییراتی می شود و نیاز به مراقبت های بیشتری دارد ، سوالی که برای اغلب خانم های باردار وجود دارد ، این است که آیا می توانند از خدمات زیبایی از جمله کاشت مژه در بارداری استفاده کنند.

به طور کلی پزشکان توصیه می کنند زنان باردار در این دوران از خدمات زیبایی که ممکن است سلامتی جنین را به خطر بیاندازد ، اجتناب کنند و استفاده از این خدمات را به بعد از زایمان موکول کنند تا مشکلی ایجاد نگردد.

اما چرا استفاده از خدمات کاشت و اکستنشن مژه در دوران بارداری خوب نیست ، در ادامه قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم. کاشت مژه در دوران حامگی ، ممکن است با برخی عوارض احتمالی از جمله حساسیت به چسب کاشت مژه ، دراز کشیدن به پشت برای زمان طولانی و درد کمر و … همراه باشد.

حساسیت به چسب مورد استفاده در کاشت مژه

اولین عوارضی که ممکن است زنان باردار آن را تجربه کنند ، حساسیت به چسب مورد استفاده در کاشت مژه می باشد. برای کاشت مژه از چسب مخصوصی استفاده می گردد که از ترکیبات شیمیایی ساخته شده است و نسبت به چسب هایی که برای چسباندن مژه مصنوعی استفاده می گردند ، ماندگاری بیشتری دارد.

ترکیبات این دسته از چسب های مژه وابسته به برند تولید کننده شامل ماده چسبنده ، عامل غلیظ کننده ، عامل تثبیت کننده ، عامل رنگ و سایر ترکیبات برای اهداف مختلف می باشند. ماده اصلی موجود در این چسب ها سیانواکریلات است که در حقیقت نوعی رزین اکریلیک مایع می باشد که در مجاورت با آب به سرعت پلیمریزه می گردد. در اثر فرآیند پلیمریزاسیون سیانواکریلات ، ماده ای تحت عنوان فرمالدئید آزاد می گردد که وقتی غلظت آن بالای 0.1 پی پی ام باشد ، منجر به بروز واکنش های آلرژیک می گردد.

به طوری که ممکن است با کاشت مژه در بارداری ، فرمالدئید منجر به تحریک واکنش های حساسیت شامل سوزش و خارش چشم ها ، خیس شدن بیش از اندازه چشم ها ، حالت تهوع ، تحریک پوست و یا حتی بروز مشکلات مرتبط با دید گردد. افراد برای اینکه این مشکلات را رفع کنند ، باید برخی داروها که شاید امکان مصرف آن در دوران بارداری وجود ندارد را مصرف کنند.

از سویی دیگر حس بویایی در زنان باردار به مراقبت قوی تر از قبل می شود ، به همین دلیل ممکن است حتی تحت تاثیر بوی چسب نیز احساس بدی داشته باشند.

امکان آلودگی به چشم و بروز عفونت

از دیگر مشکلات کاشت مژه در بارداری ، احتمال انتقال آلودگی به چشم و همینطور بروز عفونت چشم است. در صورتی که کاشت مژه توسط افراد غیر متخصص انجام شود و یا برای کاشت مژه از وسایل کار ضدعفونی نشده و غیربهداشتی استفاده گردد ، این مشکل ایجاد می شود.

از سویی دیگر جدا از اینکه عفونت چشم چه مشکلاتی را برای بانوان باردار به همراه دارد و ممکن است منجر به اختلال در دید شود ، می تواند از طریق جفت به جنین منتفل شده و خطرآفرین باشد.

بروز درد و گرفتگی در ناحیه کمر

برای انجام کاشت مژه شما باید زمان طولانی را به پشت دراز بکشید. در چنین وضعیتی ممکن است احساس درد و گرفتگی در ناحیه کمر داشته باشید. به خصوص زمانی که در اواخر دوره بارداری هستید. در این صورت کودک شما وزن بیشتری دارد و قوس بیشتری در ستون فقرات شما ایجاد شده‌ است. اینگونه دراز کشیدن‌ دشوار به نظر‌ می رسد.

نیاز به ترمیم در بازه زمانی کوتاه

در روند کاشت و اکستنشن مژه ، موهای مژه مصنوعی به صورت تار به تار بر روی مژه های اصلی چسبانده‌ می شوند. در این صورت اگر افراد دچار ریزش مژه هورمونی شوند ، اکستنشن نیز زودتر از موعد مقرر می ریزد و نیاز به ترمیم خواهد داشت.

مرتبط بخوانید: پاکسازی پوست در بارداری

آیا کاشت مژه در دوران بارداری خطرناک است ؟

کاشت مژه در بارداری

تاکنون تحقیقاتی بر روی اثرات چسب مژه بر روی مادران باردار و جنین صورت نگرفته است. اما با توجه به وجود برخی مشکلات احتمالی ، پزشکان توصیه می کنند اکستنشن مژه را به بعد از دوران بارداری موکول کنید.

در هر صورت برای افراد در هر شرایط و وضعیتی ، ممکن است واکنش های آلرژیک و یا مشکلات حساسیتی ناشی از کاشت مژه ایجاد گردد. در صورت بروز هر گونه عوارض آلرژیک ناشی از کاشت مژه ، افراد دیگر می توانند با مصرف دارو مشکل را حل کنند. اما زنان باردار نمی توانند از آنتی هیستامین و یا دیگر داروهای مشابه استفاده کنند و همین موضوع می تواند منجر به ایجاد مشکلات بسیاری برای آن ها شود.

مرتبط بخوانید : هایفوتراپی در بارداری

سوالات متداول 

  • آیا امکان کاشت مژه در بارداری وجود دارد ؟

بهتر است از کاشت مژه در دوران بارداری اجتناب نمایید.

  • عوارض کاشت مژه در بارداری چیست ؟

بروز واکنش های آلرژیک به چسب مورد استفاده در کاشت مژه ، از جمله عوارض این روش است.

  • آیا کاشت مژه در دوران بارداری برای جنین خطرناک است ؟

تاکنون تحقیقاتی در این زمینه صورت نگرفته است ، بهتر است بانوان باردار کاشت مژه را به بعد از دوران بارداری موکول کنند.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی 💎 اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست ؟ پاکسازی پوست پس از عمل بینی …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *