پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و پوست چرب می باشد. داشتن پوست مختلط به این معنی است که ممکن است شما همزمان در برخی قسمت های پوست خود خطوط و چین و چروک داشته باشید و همینطور از منافذ باز و همینطور جوش هایی که بر روی بینی شما نیز وجود دارد ، شکایت کنید. این ترکیب شاید مراقبت از پوست را بسیار دشوار کند ، اما با استفاده از روش های صحیح می توان پوست های مختلط را نیز پاکسازی کرد. در ادامه قصد داریم به جزئیات پاکسازی پوست مختلط بپردازیم. همراه ما باشید.

مرتبط بخوانید : مرکز فیشیال پوست تهران

به چه پوستی ، پوست مختلط گفته می شود؟

شما باید یک T بزرگ را بر روی صورت خود بکشید ؛ اگر نواحی که در محدوده این T قرار دارند ، چرب باشند و نواحی که خارج از این T قرار دارند ، خشک باشند ، پوست شما مختلط است. جالب است بدانید که ننوع پوست نیز مشابه با رنگ پوست ، مو ، چشم و دیگر خصوصیات از والدین به ارث می رسد.

البته در برخی موارد نیز پوست مختلط به دلیل استفاده از محصولات تهاجمی ، حاوی مواد خشک کننده ای شامل گوگرد و الکل ایجاد می گردد که در حقیقت پوست را تشویق می کند تا چربی بیشتری را در ناحیه T تولید کند.

اهمیت پاکسازی پوست مختلط

زمانی که پوست شما بسیار خشک و یا بسیار چرب می باشد ، مراقبت از آن فرآیند ساده ای خواهد بود. اما زمانی که پوست مختلط می شود ، فرآیند شستشو و پاکسازی آن نیز پیچیده تر می گردد.

دلیل این موضوع این است که برای پوست های مختلط مرطوب کننده ها بیش از اندازه چرب می باشند و همینطور ماسک های جذب کننده چربی نیز پوست را بیش از اندازه خشک می کنند. به طور کلی در پوست های مختلط ظاهر پوست متعادل نمی باشد.

اما این موضوع به این معنی نیست که نمی توان پوست های مختلط را پاکسازی نمود. شما می توانید با استفاده از روتین مناسب پوست خود را تمیز و پاکسازی کنید. پوست های مختلط نیز مشابه با پوست های خشک و چرب بایستی با یک روتین مناسب پاکسازی شوند تا از آسیب های پوستی محافظت شوند و شادابی و طراوات خود را حفظ کنند.

مرتبط بخوانید : پاکسازی پوست بعد از عمل بینی 

مراحل پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط دارای مراحل مختلفی می باشد. در ادامه به مهم ترین مراحل پاکسازی پوست مختلط پرداخته ایم.

پاکسازی صورت

ابتدا پیش از هر گونه اقدامی ، باید پوست صورت خود را تمیز کنید. برای اینکار بهتر است از مقداری تونر و کمی پنبه استفاده نمایید. پنبه را به تونر آغشته کنید و سپس تمام قسمت های صورت خود را با آن تمیز نمایید.

استفاده از ماسک های لایه بردار

با توجه به اینکه شما در حال پاکسازی پوست مختلط هستید ، باید از دو نوع ماسک لایه بردار (peel off) برای پاکسازی پوست خود استفاده کنید. توصیه می کنیم برای قسمت های چرب صورت خود از ماسک ذغال (blackmask) و برای قسمت های خشک پوست خود از لایه بردارهای ملایم تر استفاده نمایید. ماسک را به آرامی بر روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید به خوبی خشک شود. حالا ماسک را در جهت بالا از صورتتان جدا کنید.

استفاده از اسکراب و لایه بردار

در این مرحله می توانید از اسکراب و یا لایه بردار استفاده نمایید. توصیه می کنیم برای نواحی چرب صورت خود از اسکراب دانه ریز و نرم استفاده کنید و به مدت دو دقیقه آن را به صورت دورانی بر روی قسمت های چرب صورت خود ماساژ دهید. بهتر است قبل از اسکراب پوستتان ، آن را با آب مرطوب کنید.

استفاده‌ از ماسک های خانگی

پس از شست و شوی صورت خود با آب ولرم ، می توانید از ماسک های خانگی که مناسب پاکسازی پوست مختلط می باشند ، استفاده کنید. به طوری که اجازه دهید ماسک ها به مدت 15 دقیقه بر روی پوست شما باقی بمانتد و سپس آن را با آب ولرم شست و شو دهید.

مرطوب کننده مرحله آخر پاکسازی پوست مختلط

مرحله آخر پاکسازی پوست مختلط ، استفاده از مرطوب کننده و یا آبرسان است. شما می توانید مرطوب کننده و یا آبرسان را بر روی پوست خود بزنید و سپس آن را چند دقیقه ماساژ دهید تا جذب پوست شما شود.

همینطور بهتر است از کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان نیز استفاده کنید. فرقی نمی کند پوست شما از چه نوعی است ، آنچه که اهمیت دارد این است که پوست شما نیاز به مراقبت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. به همین دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

مرتبط بخوانید : پاکسازی پوست آقایان

ماسک خانگی برای پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط

توصیه می کنیم حتی در زمان استفاده از ماسک های خانگی نیز از دو نوع ماسک برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید. بهتر است از ماسک گوجه فرنگی یا لیمو برای قسمت های چرب و همینطور از ماسک موز و عسل نیز برای قسمت های خشک پوست خود استفاده نمایید.

نبایدهای پاکسازی پوست مختلط 

در پاکسازی‌ پوست مختلط باید به برخی موارد توجه داشته باشید. چراکه تمامی شوینده ها و پاک کننده ها برای صورت شما مناسب نیست و لازم است که حتما از محصولاتی که برای پوستتان مناسب است ، استفاده کنید. در ادامه به نبایدهای‌ پاکسازی پوست‌ مختلط‌ اشاره کرده ایم.

عدم استفاده از مواد شوینده قوی

بسیار مهم است که از پاک کننده هایی که حاوی سولفات و یا الکل هستند ، در پاکسازی پوست مختلط استفاده نکنید. چراکه این پاک کننده ها چربی های طبیعی موجود بر روی پوست را از بین می برند. ممکن است شما فکر کنید که این پاک کننده ها برای قسمت های چرب صورت شما مناسب می باشند ، اما منجر به تولید سبوم بیشتر می گردند. از سویی دیگر وقتی از شوینده های بسیار قوی استفاده کنید ، به نقاط خشک صورت شما آسیب می رسد.

عدم استفاده از محصولات معطر و قوی

در پاکسازی پوست مختلط توجه داشته باشید که گونه های شما مستعد خشکی ، تیرگی و همینطور ایجاد حساسیت های پوستی می باشند و در صورتی که از محصولات معطر و قوی استفاده نمایید ، ممکن است که بیشتر تحریک شود. به همین دلیل به هیچ عنوان از عطرهای شیمیایی و دیگر مواد محرک پوست استفاده نکنید.

مرتبط بخوانید : پاکسازی پوست در بارداری

سوالات متداول 

  • پوست مختلط چه ویژگی هایی دارد ؟

در پوست های مختلط بخش میانی صورت چرب و دیگر بخش ها خشک است.

  • مراحل پاکسازی‌ پوست مختلط‌‌ چگونه است ؟

در متن مقاله فوق از وبسایت پاسخ تو مراحل پاکسازی‌ پوست مختلط‌‌ را برای شما عزیزان آورده ایم.

  • آیا می توان در پاکسازی پوست مختلط‌ از ماسک استفاده کرد ؟

بله ، اما بهتر است از دو نوع ماسک مختص به بخش های چرب و خشک پوست استفاده نمایید.

درباره الناز کریمی

سلام الناز کریمی هستم کارشناس ارشد تولید محتوا علاقه مند به موضوعات زیبایی و آرایشی ، از خدمات سالن های زیبایی گرفته تا موضوعات پاکسازی و پوست و غیره. عاشق این هستم که با توجه به دوره هایی که در حوزه مراقبت های زیبایی گذروندم بتونم مقالات بدرد بخوری برای شما عزیزان نگارش کنم که راهنمای شما باشه در انتخاب بهترین خدمات زیبایی در بهترین مراکز آرایشی و زیبایی . ممنون میشم نظرات ارزشمندتون رو از طریق لینکدین به من برسونین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی 💎 اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست ؟ پاکسازی پوست پس از عمل بینی …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *