فرق بوتاکس و فیلر 💎 6 تفاوت مهم بوتاکس و فیلر

فرق بوتاکس و فیلر

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

فرق بوتاکس و فیلر چیست ؟ برای رفع چین و چروک های پوست صورت ، راهکارها و روش های بسیار زیادی وجود دارد. از جمله روش های پرطرفدار در میان زیباجویان اعم از زنان و مردان در سنین مختلف ، تزریق بوتاکس و تزریق فیلر است. هر دو تکنیک تزریق بوتاکس و تزریق فیلر جزو روش های کم تهاجمی برای رفع چین و چروک های صورت می باشند اما سوالاتی در مورد تفاوت این دو روش برای زیباجویان وجود دارد  که کدام یک برای جوانسازی پوست صورت کاربردی تر می باشند. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم پیرامون هر دو خدمات زیبایی بوتاکس و فیلر توضیحاتی را ارائه دهیم و سپس تفاوت هایی که دارند را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی سم است که توسط باکتری‌ های کلسترودیوم بوتولینوم تولید می گردد. از مقادیر کم این سم برای کاربردهای درمانی و زیبایی استفاده می گردد. در صورتی که از بوتاکس در مقادیر کم استفاده شود، دارای کاربردهای بسیاری است و به عنوان یک سم خطرناک و کشنده نیست.

در حقیقت بوتاکس نوعی آرام بخش عضلانی می باشد و به همین دلیل است که برای درمان اختلالات عصبی که منجر به ضعف عضلانی می شود نیز کارایی دارد. به طوری که از بوتاکس در درمان میگرن نیز استفاده می شود.

در حقیقت بوتاکس سیگنال های عصبی را در عضلات محل تزریق مسدود می کند و اینگونه مسیر پیام های عصبی قطع می گردد. با قطع سیگنال های عصبی ، عضلات به صورت موقتی از کار می افتند و چین و چروک های صورت برای بازه زمانی موقتی از بین می روند.

با تزریق بوتاکس می توان چین و چروک هایی که به صورت طبیعی در قسمت فوقانی صورت شامل اطراف چشم ، دهان ، بین ابروها و … ایجاد شده اند را از بین برد.  این روش در رفع چین و چروک هایی که در اثر افتادگی صورت و یا چاقی ایجاد می شوند ، تاثیری ندارد.

فیلر چیست؟

فیلرها پرکننده و حجم دهنده هایی با بافت نرم می باشند ، موادی که برای تزریق در زیر پوست قرار می گیرند و به ناحیه ای که در آن تزریق شده اند ، حجم می دهند. فیلرها دارای انواع مختلفی هستند و تاثیرات ناشی از برخی از آن ها موقت می باشد. به طور کلی فیلرهایی که حاوی اسید هیالورونیک می باشند ، بیشتر از دیگر فیلرها کاربرد دارند.

از فیلرها برای حجم دهی به لب های باریک و کم حجم ، نواحی کم عمق روی صورت ، پر کردن چین و چروک های زیر چشم ، رفع جای زخم ، رفع چین و چروک های ناشی از افتادگی پوست و چاقی و رفع تمامی چین و چروک هایی که به دلیل از بین رفتن حالت ارتجاعی و کلاژن پوست ایجاد شده اند ، کارایی دارد.

مرتبط بخوانید :تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است؟ 

فرق بوتاکس و فیلر چیست؟

پس از اینکه با تعریفی از این دو تکنیک زیبایی آشنا شدیم، در ادامه قصد داریم به فرق بوتاکس و فیلر بپردازیم.

فرق بوتاکس و فیلر در کاربرد

فیلرها ضمن اینکه برای از بین بردن چین و چروک های پوستی کاربرد دارند ، منجر به پرکردن برخی نواحی از پوست نیز می شوند. در حقیقت اصلی ترین تفاوت آن با بوتاکس نیز این است که فیلرها دارای خاصیت پرکنندگی و ججم دهندگی هستند.

به همین دلیل امروزه از فیلر برای زاویه سازی فک ، حجم دهی به لب و گونه ، درمان چین و چروک و خطوط ریز ایجاد شده بر روی صورت ، اصلاح فرم بینی ، درمان گودی و تیرگی زیر چشم  و … نیز استفاده می شود.

این در حالی است که بوتاکس کار خود را با فلج کردن عضلات محل تزریق آغاز می کند. چین و چروک های صورت ناشی از حرکت ماهیچه ها ایجاد می شوند و بوتاکس با تاثیری که دارد ، منجر به از بین رفتن چین و چروک در ناحیه های مختلف شامل ابروها ، پیشانی ، گردن ، چان ه، دور لب ه ا، اطراف چشم ، بالا بردن نوک بینی و … می شود.

ضمن اینکه کاربردهای بوتاکس صرفا به زمینه زیبایی محدود نمی باشد و این روش در موارد درمانی شامل درمان تعریق بیش از اندازه ، درمان کمر درد و اسپاسم های گردن ، میگردن ، سردرد های شدید و … نیز کارایی دارد.

فرق بوتاکس و فیلر در ناحیه تزریق 

بوتاکس معمولا در ناحیه های خطوط پیشانی ، خط اخم ، چروک‌ های دور چشم ، خط فک ، خمیدگی ابرو ، خطوط دور گردن ، خطوط اطراف بینی ، خطوط گوشه دهان (خط خنده) و … تزریق می شود.

در حالی که فیلر و یا ژل به ناحیه های دور چشم ، گونه گود افتاده ، خطوط میان بینی و لب ، خطوط گوشه دهان (خط خنده) ، گردن ، دست‌ ها ، لاله گوش ، پوست چروک بازو ، شقیقه خالی‌ شده ، چانه کوتاه و … تزریق می گردد.

فرق بوتاکس و فیلر از نظر ماندگاری 

فرق بوتاکس و فیلر

در بررسی تفاوت میان بوتاکس و فیلر ، بوتاکس دارای ماندگاری به مراتب کمتری می باشد. به طوری که ماندگاری بوتاکس وابسته به برند آن و همینطور تخصص پزشک ، بین 9 الی 12 ماه است و افراد باید پس از گذشت 4 الی 6 ماه اقدام به تمدید نمایند.

ماندگاری ژل ها نیز وابسته به نوع و برند ژل بین 6 ماه الی 2 سال متفاوت می باشد. تزریق ژل نیز پس از مدتی نیاز به تمدید دارد. ضمن اینکه میزان متابولیسم بدن فرد در میزان ماندگاری ژل ها تاثیر گذار می باشد. هر چه متابولیسم بالاتر باشد ، ژل نیز زودتر جذب می گردد.

فرق بوتاکس و فیلر از نظر اثرگذاری

تزریق ژل اثربخش تر می باشد ، به طوری که نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است. در حالی که نتایج بوتاکس پس از 7 الی 10 روز قابل مشاهده می باشد.

فرق بوتاکس و فیلر از نظر اثرات جانبی

عارضه های جانبی ناشی از تزریق بوتاکس بسیار کم می باشد و در صورت بروز نیز پس از مدت زمان کوتاهی از بین می رود. در حالی که عوارض ناشی از تزریق فیلرها بیشتر است و احتمال بروز آن ها کمتر می باشد. اما در صورت بروز عوارض ناشی از آن ، رفع آن ها بین یک هفته تا 10 روز به طول می انجامد.

فرق بوتاکس و فیلر از نظر هزینه

هزینه تزریق بوتاکس و فیلر نیز با یکدیگر متفاوت است. با اینکه در هر دو روش قیمت نهایی وابسته‌ به ناحیه تحت تزریق و همینطور میزان مورد نیاز از آن ها متغیر می باشد ، اما در حالت کلی هزینه تزریق بوتاکس کمتر است.

مرتبط بخوانید : مراقبت بعد از تزریق ژل لب

سوالات متداول 

  • فرق بوتاکس و فیلر از نظر ماندگاری چیست ؟

ماندگاری فیلر بیشتر است.

  • آیا بوتاکس و فیلر هر دو برای رفع چین و چروک استفاده می شوند ؟

بله از کاربردهای هر دو تکنیک زیبایی ، رفع چین و چروک های ایجاد شده‌ بر روی صورت می باشد.

  • آیا هزینه تزریق بوتاکس و فیلر با یکدیگر متفاوت است ؟

هزینه هر کدام از دو روش فوق وابسته‌ به ناحیه تحت تزریق و میزان مورد نیاز از هر یک متغیر است.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی 💎 اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست؟

اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست ؟ پاکسازی پوست پس از عمل بینی …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *