تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است؟ 💎موارد منع تزریق ژل لب

تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است ؟ بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله به صورت ژنتیکی و یا مادر زادی ، لاغری و کاهش وزن ، افزایش سن و … دارای لب های باریکی هستند و مایل می باشند تا با تزریق ژل ، لب های زیباتر و برجسته ای را داشته باشند. اما آیا تزریق ژل برای تمامی افراد مناسب است ؟ بهترین راه برای اینکه متوجه شوید آیا تزریق ژل لب برای شما مناسب است یا خیر ، مشورت با پزشک متخصص می باشد. در ادامه این مقاله از وبسایت پاسخ تو همراه ما باشید تا به سوال تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است ؟ پاسخ دهیم.

تزریق ژل لب چیست ؟

امروزه از پرکننده های پوستی که به نوعی درمان تزریقی است ، برای حجم دهی به قسمت های مختلف صورت از جمله لب ها استفاده می شود. فیلر و یا ژل ، به جبران حجم از دست رفته صورت کمک می کند و به ایجاد چهره ای جوان تر منتهی می شود. در تزریق ژل لب ، پر کننده های پوستی که در حقیقت موادی نرم و ژل مانند هستند ، به زیر پوست تزریق می گردند. با این روش به راحتی می توان به لب ها فرم و حجم دلخواه را داد.

مرتبط بخوانید : بهترین دکتر تزریق ژل لب در تهران

تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است ؟

به طور کلی موارد منع مصرف و تزریق ژل لب بایستی که توسط پزشک تعیین گردد. اما بر اساس مطالعاتی که دانشمندان با تقسیم فیلرها به فاکتورهای سیستمیک مرتبط با پوست انجام داده اند ، برخی از افراد نباید اقدام به تزریق ژل در هر قسمتی از صورت خود از جمله لب ها نمایند. در ادامه به صورت جزئی تری به پاسخ سوال تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است ، پرداخته ایم.

افراد با بیماری‌ های پوستی 

اولین گروه که نباید اقدام به تزریق ژل لب نمایند ، افراد با بیماری های پوستی هستند. در ادامه به بیماران پوستی که ممنوعیت تزریق ژل لب برای آن ها وجود دارد ، اشاره کرده ایم :

  • مبتلایان به آلرژی های متعدد یا شدید
  • افراد با پوست نازک غیرطبیعی و یا مبتلا به آتروفی پوستی
  • افراد با عفونت های ویرویسی شامل HSV ، HPV ، عفونت های باکتریایی شامل استرپتوکوک‌ ها یا استافیلوکوک‌ ها و عفونت های قارچی در ناحیه تحت درمان و یا مجاور آن
  • مبتلایان به آکنه پروپیونی باکتریوم
  • مبتلایان به درماتیت فعال شامل درماتیت التهابی ، درماتیت تماسی آلرژیک ، درماتیت سبورئیک

افراد با سابقه عفونت 

پرکننده ها و فیلرهای پوستی برای کسانی که دارای سابقه عفونت هایی شامل عفونت مجاری اداری ، عفونت سینوس ، عفونت پوستی ، عفونت دستگاه گوارش و عفونت حفره دهان می باشند نیز مناسب نیست. افرادی که مبتلا به عفونت هایی شامل سینوزیت ، بیماری پریودنتال ، عفونت گوش ، بینی یا گلو یا آبسه‌ های دندان می باشند ، بهتر است تا زمان برطرف شدن بیماری ، برای تزریق ژل لب صبر کنند.

همینطور مصرف کنندگان آنتی بیوتیک نیز باید از تزریق ژل لبی که حاوی اسید هیالورونیک است نیز اجتناب نمایند. به طوری که این کار را پس از اتمام دوره مصرف آنتی بیوتیک و زیر نظر پزشک انجام دهند.

تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است ؟ بیماران با اختلالات ترمیم زخم 

روند بهبود زخم و تمامی بیماری هایی که بر روی روند درمان پس از تزریق ژل لب تاثیر می گذارد ، جزو موارد ممنوعیت تزریق ژل لب می باشد. بیماران دیابتی و افراد سیگاری که در بهبود زخم تاخیر دارند ، باید از تزریق ژل لب اجتناب کنند.

تزریق ژل لب حاوی اسید هیالورونیک در بیمارانی که به بیماری های خود ایمنی شامل لوپوس ، آرتریت روماتوئید ، بیماری بافت همبند مختلط و تیروئیدیت هاشیموتو مبتلا هستند ، منع مصرف ندارند.

مرتبط بخوانید : تزریق ژل لب در کرج

مصرف کنندگان داروهای انعقادی 

مصرف داروهای انعقادی شامل آسپرین ، ریواروکسابان ، وارفارین و … نیز در روند بهبودی پس از تزریق ژل لب تاثیر می گذارد. در این مورد پزشک بایستی برخی موارد شامل مصرف دارو و … را مورد بررسی قرار دهد و تزریق ژل لب به صلاح دید او صورت گیرد.

تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است؟ تزریق ژل لب در دوران بارداری و شیردهی

تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است

از سوالات رایج در زمینه تزریق ژل لب ، سوال در مورد ممنوعیت تزریق ژل لب در دوران بارداری است. اغلب پزشکان تزریق فیلرهای پوستی و ژل لب را در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی کنند. با این حال هیچ گونه تحقیقاتی مبنی بر مضر بودن این روش برای جنین در دوره بارداری و برای کودک در دوران شیردهی به ثبت نرسیده است.

به طور کلی پرکننده های پوستی و ژل هایی که برای تزریق به لب مورد استفاده قرار می گیرند ، بسیار ایمن هستند. اما با این حال نیز پزشکان توصیه می کنند که افراد تزریق فیلر و ژل را به بعد از دوران بارداری و شیردهی موکول کنند.

مرتبط بخوانید :تزریق ژل لب از چه سنی؟ از چه سنی میتوان تزریق ژل لب انجام داد

سوالات متداول

  • تزریق ژل لب با چه هدفی انجام می شود ؟

تزریق ژل لب با هدف حجم و فرم دهی به لب ها انجام می شود.

  • تزریق ژل لب برای چه کسانی ممنوع است ؟

در متن مقاله فوق از سایت پاسخ تو به این سوال پاسخ داده ایم.

  • آیا تزریق ژل لب دارای عوارض جانبی نیز می باشد ؟

تزریق ژل لب با برخی عوارض جانبی شامل تورم ، قرمزی ، درد و … همراه است که به تدریج از بین می رود.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *