عوارض تزریق چربی به صورت چیست 💎 5 عارضه تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی به صورت چیست

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

عوارض تزریق چربی به صورت چیست ؟ تزریق چربی در واقع یک عمل انتقال چربی از یک قسمت از بدن به قسمت دیگر می باشد. این عمل زیبایی امروزه با نام های دیگری شامل پیوند چربی و یا لیپو مدلینگ نیز شناخته می شود و بسیاری از جراحان آن را انجام می دهند. در ابتدا تزریق چربی برای ترمیم جراحات برخی از نواحی بدن مورد استفاده قرار می گرفت و هدف اصلی از آن بهبود بخش های خاصی از بدن از نظر زیبایی بوده است. ضمن اینکه با این روش می توان چربی را از دیگر نواحی بدن شامل شکم و یا ران ها نیز از بین برد.

نتایج تزریق چربی رضایت بخش است ، اما سوالی که برای اغلب افراد وجود دارد ، این است که آیا تزریق چربی دارای عوارض جانبی خاصی است یا خیر. با اینکه تزریق چربی یک عمل رایج است اما بی خطر نیست و لازم است افراد قبل از آن تمامی محدودیت ها و خطرات مربوطه را بررسی کنند. برخی از خطرات تقریبا عوارض کمی دارند و ممکن حتی اهمیت زیادی نیز نداشته باشند. اما برخی از خطرات طولانی مدت وجود دارند و آگاهی از آن ها بسیار مهم است. در ادامه به مهم ترین عوارض تزریق چربی به صورت اشاره کرده ایم.

عوارض تزریق چربی به صورت چیست ؟

با اینکه تزریق چربی دارای نتایج اثربخشی می باشد اما روشی کاملا ایمن و بی خطر نیست. در ادامه به رایج ترین عوارض تزریق چربی به صورت پرداخته ایم.

عوارض اولیه تزریق چربی

پس از تزریق چربی به صورت ، ممکن است زیباجویان برخی عوارض اولیه شامل کبودی ، درد و تورم را در ناحیه ای که چربی از آن استخراج شده است را تجربه کنند. برای کم شدن این علائم پزشک متخصص ، دستورات و دارو های لازم را برای مراقبت تجویز می کند. اما نکته ای که در این زمینه بسیار اهمیت دارد ، این است که زیباجویان از خود درمانی و مصرف دارو بدون نسخه پزشک اجتناب نمایند.

دوش گرفتن و ورزش کردن پس از تزریق چربی باید با اجازه پزشک صورت بگیرد. ضمن اینکه بهتر است برای تسریع روند بهبودی از مصرف الکل ، استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز اجتناب شود.

آسیب دیدن پوست از عوارض تزریق چربی به صورت

بروز این مشکل که پوست در تزریق چربی آسیب ببیند بسیار نادر است. در برخی موارد خاص نیز ممکن است چربی که منتقل شده است ، به پوست محل جدید آسیب برساند. ضمن اینکه باعث آسیب بافتی پوست و اطراف آن نیز گردد. با آسیب دیدن پوست ممکن است که زخم ایجاد شده و یا دچار تغییر شکل شود و نیاز به ترمیم داشته باشد.

سروما یک عوارض پوستی است که در این وضعیت ممکن است پس از تزریق چربی ، رخ دهد. در این عارضه یک مایع بین پوست و بافت زیرین آن جمع می شود که منجر به تورم و تغییر شکل می گردد. در این شرایط جراح حتما باید از شرایط آگاه شود و به آن رسیدگی نماید.

استفاده از بیهوشی و عوارض آن

معمولا تزریق چربی با استفاده از بی حسی موضعی صورت می گیرد. اما در برخی موارد نیز از بیهوشی عمومی استفاده می شود. در بیهوشی عمومی موضوع عوارض ریوی مد نظر است. لخته شدن خون و فرو پاشی ریه ها می تواند به عنوان عوارض بیهوشی عمومی رخ دهد. هر یک از این عوارض نیازمند بستری شدن در بیمارستان و درمان فوری است. هرچند این عوارض پس از تزریق چربی به صورت بسیار نادر می باشد.

مرتبط بخوانید : 10 بهترین دکتر تزریق چربی در تهران سال 1401 + نظرات مراجعین

بدشکلی در نواحی تزریق شده

از دیگر عوارض نادر تزریق چربی به صورت ، نکروز چربی مرتبط با بدشکلی قابل توجه صورت می باشد که در این صورت ممکن است منجر به تغییر شکل دادن قسمتی از بدن و ایجاد ناراحتی های روانی گردد. مواردی که به عنوان عوارض تزریق چربی به آن ها اشاره کردیم ، جزو عوارض بلند مدت و خطرناک تزریق چربی به شمار می روند.

عدم تقارن از عوارض تزریق چربی به صورت

معمولا پس از تزریق چربی برخی عوارض اولیه شامل عدم تقارن نمایان می شود. ایجاد سفتی و یا عدم تقارن در بخش هایی از صورت پس از تزریق چربی ممکن است اتفاق بیافتد. ممکن است در روند انتقال چربی ، مقداری از چربی اصطلاحا جان سالم به در نبرد و در حقیقت بمیرد. اینگونه در زیرپوست سفت شده و منجر به ایجاد ناراحتی خواهد شد. همین موضوع باعث ایجاد کیست هایی در محل انتقال می گردد که برای برداشتن آن ها نیاز به یک روش درمانی همچون جراحی است.

موارد منع تزریق چربی به صورت

تمامی افراد نمی توانند کاندید تزریق چربی به صورت باشند. در صورتی که یکی از موارد موجود در فهرست زیر در مورد شما صدق می کند ، بهتر است که از تزریق چربی صرف نظر کنید :

  • افرادی که به بیماری های مرتبط با انعقاد خون مبتلا هستند ، همانند بیماران مبتلا به هموفیلی نباید اقدام به تزریق چربی نمایند.
  • کسانی که دچار بیماری اختلال متابولیک اسیدهای چرب هستند ، به این معنی که بدن آن ها توانایی تجزیه برخی از چربی ها و استفاده از انرژی آن ها را ندارد ، بهتر است از تزریق چربی استفاده نکنند.
  • افرادی که احتمال وجود عفونت در بدن آن ها وجود دارد.
  • تمامی کسانی که دارای سابقه آمبولی ریه هستند.
  • بیمارانی که مبتلا به DVT هستند ، نباید چربی تزریق کنند. چراکه احتمال ایجاد لخته خون در پا را افزایش می دهد.
  • افرادی که دچار لاغری مفرط هستند ، برای تزریق چربی گزینه مناسبی نمی باشند.
  • مبتلایان به HIV ، بیماری تنگی عروق کرونر و سطح قند خون بالا نیز بهتر است اقدام به تزریق چربی نکنند.

سوالات متداول

  • عوارض تزریق چربی به صورت چیست ؟

پس از تزریق چربی زیباجویان برخی عوارض را تجربه می کنند که به تدریج از بین می رود.

  • آیا عدم تقارن نیز از عوارض تزریق چربی به صورت است ؟

بله ، ممکن است افراد پس از تزریق چربی به صورت متوجه عدم تقارن در برخی از بخش ها شوند که به تدریج از بین می رود.

  • چه کسانی کاندید مناسبی برای تزریق چربی به صورت نیستند ؟

بسیاری از افراد از شرایط تزریق چربی به صورت برخوردار نیستند. برای اطلاع از آن ها می توانید به متن مقاله فوق مراجعه کنید.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

بهترین شیدینگ لب در شرق تهران

بهترین شیدینگ لب در شرق تهران 💎 معرفی 7 بهترین مرکز شیدینگ لب در شرق تهران + نظرات

اگر به دنبال بهترین شیدینگ لب در شرق تهران هستید ، این مقاله برای شما …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *