تغییر رنگ چشم در کرج 💎 معرفی 7 بهترین دکتر تغییر رنگ چشم در کرج

تغییر رنگ چشم در کرج

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

امروزه در مورد عمل تغییر رنگ چشم ، حرف های زیادی شنیده می شود ، اما در مورد اینکه آیا این عمل در کشور ایران نیز انجام می شود یا خیر ، تردیدهایی وجود دارد. واقعیت این است که امروزه عمل تغییر رنگ چشم در ایران انجام می شود و پزشکان از روش های مختلفی برای تغییر دادن‌‌‌ رنگ چشمان افراد استفاده می کنند. در صورتی که علاقه مند به عمل تغییر رنگ چشم هستید ، برای آشنایی با بهترین دکتر تغییر رنگ چشم با لیزر در کرج و همینطور جزئیات بیشتر از جراحی تغییر رنگ چشم ، در ادامه این مقاله از سایت پاسخ تو ، با ما همراه شوید.

معرفی بهترین دکتر تغییر رنگ چشم با لیزر در کرج

از میان مراکز متعددی که ارائه دهنده خدمات تغییر رنگ چشم با روش های مختلف هستند ، در ادامه یکی از بهترین پزشکان فعال در این زمینه در شهر کرج را معرفی کرده‌ ایم.

دکتر مینا اوجانی 

تغییر رنگ چشم در کرج

  • آدرس : کرج ، عظیمیه ، میدان مهران ، جنب بیمارستان تخت جمشید ، ساختمان پزشکان دی ، طبقه ۵ ، واحد ۱۸
  • شماره تماس : ۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰

مرتبط بخوانید : بهترین کلینیک زیبایی در کرج

جراحی تغییر رنگ چشم در کرج چیست ؟

جراحی تغییر رنگ چشم برای تغییر دادن‌‌ قسمت رنگی چشم و یا به عبارتی دیگر عنبیه چشم کاربرد دارد. هر گونه آسیب و یا مشکلات پزشکی بر روی چشم ها تاثیر منفی را دارند. البته امروزه عمل تغییر رنگ چشم با اهداف زیبایی ، کمتر انجام می شود و بیشتر جنبه درمانی دارد. اما در برخی موارد نادر نیز کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند ، به جای استفاده از لنز ، از جراحی تغییر رنگ چشم بهره می برند.

برای تغییر رنگ چشم ها ، سه روش شامل جراحی تغییر رنگ چشم با کراتوپیگمنتیشن با لیزر (Laser keratopigmentation) ، دپیگمنتیشن یا دپیگمانتاسیون با لیزر (Laser depigmentation) و جراحی کاشت عنبیه مورد استفاده قرار می گیرد.

هر یک از عمل هایی که نام بردیم با خطرات و عوارض خاص خود همراه هستند. در عین حال که لنزهای تماسی ، ایمن ترین و بهترین راه حل برای تغییر رنگ چشمان می باشند. در صورتی که افراد با مشکلاتی شامل عنبیه آسیب دیده‌ یا رنگ غیرطبیعی مواجه باشند ، پزشک استفاده  از جراحی را به آن ها پیشنهاد می کند.

آیا با تغییر رنگ چشم در کرج ، رنگ چشمان برای همیشه تغییر می کنند ؟

تغییر رنگ چشم در کرج

به طور کلی با روش هایی که امروزه پزشکان از آن استفاده می کنند ، رنگ چشم ها نیز برای همیشه و به صورت دائمی قابل تغییر است. این کار با افزودن و یا استخراج رنگدانه ها و یا جایگزینی کل عنبیه صورت می گیرد.

جراحی تغییر رنگ چشم عموما یک روش انتخابی می باشد ؛ دلیل این موضوع این است که عنبیه تاثیری بر بینایی ندارد. با این تفاصیر در صورتی که چشمان دچار آسیب و یا بیماری شوند نیز ممکن است در طول زمان تغییر رنگ بدهند. به همین دلیل برای این دسته از افراد ، تغییر رنگ چشم ، بخشی از جراحی ترمیمی چشمان این دسته از افراد به شمار می رود.

در برخی موارد عمل تغییر رنگ چشم ، به عنوان یک عمل اضافه و در کنار دیگر عمل های مرتبط با چشم از جمله جراحی آب مروارید ، کاشت لنز و یا پیوند قرنیه مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت این دسته از عمل ها ، به ندرت برای تغییر رنگ چشم و صرفا برای زیبایی انجام می شوند ، چراکه با خطراتی نیز همراه هستند.

مرتبط بخوانید : بهترین دکتر کانتورینگ و مادلینگ صورت در کرج

برای تغییر رنگ چشم در کرج از چه روش هایی استفاده می شود ؟

تغییر رنگ چشم در کرج

برای تغییر رنگ چشم در کرج ، از روش های مختلفی استفاده می شود که در ادامه پیرامون هر یک از این روش ها ، توضیحاتی را آورده ایم.

کراتوپیگمنتیشن با لیزر 

کراتوپیگمانتاسیون یا کراتوپیگمنتیشن با لیزر ، عملی است که تحت عنوان تتوی قرنیه نیز شناخته می شود. در این روش رنگ عنبیه تغییر پیدا نمی کند ، اما بهترین دکتر تغییر رنگ چشم در کرج رنگی را به قرنیه اضافه می کند تا رنگ اصلی عنبیه پوشش داده شود.

در روش کراتوپیگمنتیشن از لیزر استفاده می شود تا یک سری تونل دایره‌ ای با عمق یکنواخت در قرنیه ایجاد گردد. سپس یک رنگ به داخل تونل ها تزریق می گردد. استفاده از لیزرهای روباتیک توزیع ، در مقایسه با تکنیک های قدیمی تری که در این زمینه کاربرد دارند ، توزیع یکنواخت رنگ را تضمین می کنند.

در روش کراتوپیگمنتیشن ، ابتدا از قطره های بی حس کننده چشم استفاده می شود. سپس پزشک سر بیمار را به یک مهار می بندد تا در حالت ثابت باقی بماند. در نهایت نیز از یک دستگاه مشابه با کولیس استفاده می کند تا پلک را باز نگه دارد و از پلک زدن بیمار جلوگیری کند. در نهایت نیز عمل تعییر رنگ چشم را انجام می دهد. این روش ممکن است کمی برای بیمار ناراحت کننده باشد.

خطرات کراتوپیگمنتیشن با لیزر

با اینکه روش کراتوپیگمنتیشن با لیزر ، دقت بسیار بالایی دارد ؛ با این حال بدون خطر و بدون عارضه نیز نمی باشد. در این روش تمامی تلاش پزشک این است که عمل را در شرایطی که حرکت سر و چشم تثبیت شده است ، انجام دهد. با این حال هر گونه حرکت غیر ارادی و ناخواسته ، با بروز خطا و آسیب های بسیاری همراه است.

از برخی خطرات احتمالی عمل تغییر رنگ چشم ، می توان به ایجاد رنگ چشم ناسازگار به دلیل توزیع ناهموار رنگ ، محو شدن رنگ چشم به دلیل جابجایی و یا نشت رنگ ، سوراخ شدن‌ قرنیه ، حساسیت به نور ناشی از انکسار غیرطبیعی نور در حین پرش از لبه‌ های مات قرنیه‌ تحت درمان ، واکنش به رنگ ، التهاب لایه میانی چشم ، عفونت باکتریایی چشم و … اشاره کرد. کسانی که جراحی انکساری چشم مانند لیزیک را انجام داده‌ اند ، بهتر است برای کراتوپیگمانتاسیون با لیزر اقدام نکنند.

مراحل بهبودی بعد از اتوپیگمنتیشن با لیزر

کراتوپیگمانتاسیون دارای دوره نقاهت کوتاهی است و دلیل این موضوع این است که در این روش سطح قرنیه دست نمی خورد و رنگ در داخل تونل های قرنیه قرار می گیرد. افراد پس از دو الی سه روز ، می توانند عملکرد طبیعی چشمان خود را داشته باشند. بهبودی و ترمیم کامل نیز بین یک الی سه هفته بعد از جراحی حاصل می شود.

تغییر رنگ چشم در کرج با دپیگمنتیشن یا دپیگمانتاسیون با لیزر (Laser depigmentation) 

روش دیگری که بهترین دکتر تغییر رنگ چشم در کرج استفاده می کند ، لیزر کراتوپیگمانتاسیون می باشد که یک روش افزایش و افزودن رنگ می باشد. البته این روش به صورت دپیگمنتیشن نیز انجام می شود که یک روش کاهشی است و با برداشتن رنگدانه‌ ساز ها همراه می باشد.

در روش دپیگمانتاسیون با لیزر ، هدف روشن‌ کردن‌ چشم ها است و در این روش سلول هایی که تولید کننده‌ ملانین هستند ، مورد هدف قرار می گیرند. در روش دپیگمنتیشن با لیزر ، رنگدانه های قهوه ای بر روی سطح عنبیه کم می شوند و رنگ آبی و یا سبز در زیر آن آشکار می گردد. این روش با بی حسی و بدون درد انجام می شود.

خطرات دپیگمنتیشن یا دپیگمانتاسیون با لیزر

این روش که توسط بهترین دکتر تغییر رنگ چشم در کرج استفاده می شود ، در مقایسه با دیگر روش ها ، کمتر مشکل ساز است. از برخی خطرات این روش می توان به التهاب عنبیه ، افزایش حساسیت به نور ، رنگ چشمان ناخواسته و … اشاره کرد. این عمل برای مبتلایان به گلوکوم انجام نمی شود.

بهبودی بعد از دپیگمنتیشن یا دپیگمانتاسیون با لیزر

تغییر رنگ چشم با لیزر دپیگمانتاسیون فوری نیست و بهبودی پس از آن تا چهار هفته به طول می انجامد. افراد بعد از یک یا دو هفته بعد از عمل ، با مشکلاتی شامل تاری خفیف در دید ، قرمزی چشمان ، ریزش اشک و حساسیت به نور مواجه هستند.

جراحی ایمپلنت عنبیه

جراحی کاشت عنبیه ، جزو روش های تهاجمی تر برای جراحی تغییر رنگ چشم به صورت دائمی است. در این روش از یک عنبیه مصنوعی برای پوشاندن عنبیه طبیعی استفاده می گردد. این روش به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی صورت می گیرد. معمولا بهترین دکتر تغییر رنگ چشم در کرج برای جراحی ایمپلنت عنبیه از ایمپلنت هایی به رنگ های آبی ، سبز ، قهوه ای و مشکی استفاده می کند. برای قرار دادن این ایمپلنت ، یک برش کوچک در قرنیه ایجاد می گردد و سپس عنبیه‌ سیلیکونی در محل خود قرار داده می شود.

خطرات ایمپلنت عنبیه

برای انجام این جراحی باید به بهترین دکتر تغییر رنگ چشم در کرج مراجعه کنید ؛ چراکه هر گونه اشتباه با بروز خطراتی از جمله گلوکوم (Glaucoma)، آب‌ مروارید و کدر شدن عدسی چشم ، عفونت چشم و کاهش بینایی یا نابینایی همراه است.

بهبودی بعد از ایمپلنت عنبیه

در مدت 24 الی 48 ساعت اولیه بعد از جراحی کاشت عنبیه ، ممکن است افراد در چشمان خود احساس خراشیدگی را داشته باشند و یا چشمانشان به نور حساس شود و دچار آبریزش گردند. با این حال اغلب علائم در طی هفته اول از بین می روند.

مرتبط بخوانید : بهترین دکتر زیبایی در کرج

سوالات متداول 

  • بهترین مرکز تغییر رنگ چشم در کرج کجاست ؟

بهترین مرکز تغییر رنگ چشم در کرج را در متن مقاله فوق معرفی کرده ایم.

  • برای تغییر رنگ چشم در کرج ، از چه روش هایی استفاده می شود ؟

برای تغییر رنگ چشم در کرج ، از روش های مختلفی استفاده می شود که از میان آن ها ، لیزر دارای بیشترین اثرگذاری است.

  • هزینه تغییر رنگ چشم در کرج ، به چه عواملی بستگی دارد ؟

هزینه تغییر رنگ چشم در کرج به دستمزد پزشک ، روش تغییر رنگ چشم و … بستگی دارد.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

بهترین متخصص پوست و مو در کرج

بهترین متخصص پوست و مو در کرج 💎 معرفی 8 بهترین متخصص پوست و مو در کرج

پوست و مو دارای تاثیر بسیار زیادی در جوانی و شادابی چهره آقایان و خانم …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *