آموزشگاه رانندگی سعادت آباد 💎 معرفی 5 بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

گواهینامه رانندگی جزو مدارک هویتی می باشد که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا صادر می گردد. داشتن‌ گواهینامه رانندگی برای اینکه افراد از وسایل نقلیه استفاده کنند ، ضرورت دارد. دلیل این موضوع این است که گواهینامه رانندگی نشان دهنده‌ صلاحیت یک فرد در زمینه رانندگی است و بدون وجود آن ، نمی توان برای رانندگی از وسایل نقلیه استفاده نمود. اگر به دنبال بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد هستید و می خواهید با جزئیات بیشتری از کلاس های تئوری و عملی رانندگی در این آموزشگاه ها آشنا شوید ، در ادامه همراه ما باشید.

معرفی بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

ذر محدوده سعادت آباد مراکز بسیاری وجود دارند که در زمینه تعلیم رانندگی فعالیت دارند. در ادامه یکی از این مراکز را معرفی کرده ایم.

آموزشگاه رانندگی غرب

آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

  • آدرس : سعادت آباد ، پایین تر از میدان کاج ، نبش خیابان 16 (کورش) ، ساختمان کاج پلاک 1 ، طبقه دوم
  • شماره تماس : 22086579 – 22060902

مرتبط بخوانید : باشگاه بدنسازی سعادت آباد

هزینه شرکت در کلاس های رانندگی در بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

برای دریافت گواهینامه رانندگی ، افراد باید در جلسات تئوری و کلاس های آموزش عملی رانندگی که در بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد برگزار می شود ، شرکت کنند. بدون شرکت در این کلاس ها ، نمی توان در آزمون های آیین نامه و آزمون های عملی رانندگی شرکت کرد.

کلاس های تئوری آموزش رانندگی ، معمولا در 6 جلسه برگزار می شوند. دو جلسه از این 6 جلسه به آموزش مسائل فنی مرتبط با خودرو اختصاص دارد و در چهار جلسه دیگر نیز کتاب آیین نامه رانندگی آموزش داده خواهد شد. پس از اتمام کلاس های تئوری ، افراد باید در کلاس های آموزش عملی رانندگی شرکت کنند. کلاس های عملی در 12 جلسه دو ساعته برگزار می شود.  وابسته به اینکه کدام آموزشگاه را برای گذراندن‌ این دوره ها انتخاب می کنید ، هزینه دریافت گواهینامه از چهار میلیون به بالا متغیر خواهد بود.

بسیاری از افراد به خصوص کسانی که هیچ تجربه و دانشی از رانندگی ندارند ، با 12 جلسه آموزش رانندگی به صورت عملی ، به نتیجه نمی رسند و نمی توانند تسلط کافی در این زمینه به دست آورند. به همین دلیل بارها در آزمون شهری دچار مشکل می شوند. در چنین شرایطی آموزش رانندگی خصوصی می تواند کمک کننده باشد که البته هزینه ها را بالاتر می برد.‌

دیگر عوامل موثر در هزینه کلاس های رانندگی

در تعیین هزینه شرکت در کلاس های رانندگی ،  علاوه بر تعداد جلسات کلاس های عملی و تئوری ، موارد دیگری نیز تاثیرگذار می باشند. به طوری که محل قرار داشتن‌‌ آموزشگاه و میزان تجربه و تبجر مربیانی که در بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد حضور دارند نیز می تواند در این هزینه تاثیر بگذارد.

نوع خودروی تمرینی نیز در تعیین هزینه نهایی شرکت در کلاس های رانندگی در بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد تاثیرگذار می باشد. البته در اغلب آموزشگاه ها از خودروی پراید برای آموزش رانندگی به افراد استفاده می شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

کسانی که دارای 18 سال تمام هستند ، می توانند در کلاس های رانندگی شرکت کنند. برای ثبت نام در کلاس های رانندگی در بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد به مدارک زیر نیاز است :

  • شناسنامه جدید و یا کارت ملی فرد متقاضی دریافت گواهینامه پایه 3
  • 8 عدد عکس 4*3 با پس زمینه سفید
  • دریافت تاییدیه پزشک و چشم پزشک معتمد آموزشگاه تعلیم رانندگی
  • دریافت‌ ‌برگه آزمایش گروه خونی از آزمایشگاه معرفی شده‌ از سوی آموزشگاه

با اینکه شرط داشتن‌ کارت معافیت برای دریافت گواهینامه رانندگی برداشته‌ شده‌ است ، با این حال در برخی از آموزشگاه ها از افراد گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک خدمت سربازی را می خواهند.

مرتبط بخوانید : بهترین آتلیه سعادت آباد

مراحل دریافت گواهینامه از بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

پس از اینکه به بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد مراجعه کردید ، ابتدا کلاس های تئوری برای شما برگزار می شود. لازمه شرکت در کلاس های تئوری ، تهیه کتاب آیین نامه رانندگی است. اگر نمی خواهید برای خرید این کتاب هزینه کنید ، می توانید آن را از طریق اینترنت دانلود نمایید. برای شرکت در کلاس ها و همینطور قبولی در آزمون ، باید به موضوعات این کتاب مسلط باشید.

در کلاس های تئوری ، شما با تمامی علائم و قوانین رانندگی آشنا خواهید شد. همینطور مسائل فنی مرتبط با خودرو نیز در این کلاس ها به شما آموزش داده می شود. در نهایت باید خودتان را برای شرکت در آزمون آیین نامه که به صورت داخلی در آموزشگاه برگزار می شود و همینطور آزمون آیین نامه که به صورت هفتگی برگزار می شود ، آماده کنید. لازم به ذکر است کسانی مجاز به شرکت در آزمون عملی هستند که در آزمون تئوری قبول شوند.

متقاضیان باید 12 جلسه کلاس های عملی آموزش رانندگی را پشت سر بگذارند. به طوری که افراد باید همراه با مربی رانندگی در ساعات مشخص شده ، رانندگی را تمرین کنند. پس از این متقاضیان باید در آزمون عملی شرکت کنند. برای پذیرفته‌ شدگان در آزمون عملی ، گواهینامه صادر خواهد شد.

معاینات پزشکی برای دریافت گواهینامه رانندگی خودروی سواری

آموزشگاه رانندگی سعادت آباد

یکی از مراحلی که باید برای دریافت گواهینامه رانندگی از بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد طی شود ، پشت سر گذاشتن‌ معاینات پزشکی می باشد. معاینات پزشکی که برای دریافت گواهینامه صورت می گیرد ، در حقیقت فرآیندی است که در آن افراد پس از دریافت کاردکس ، تست های بینایی و سلامت جسمانی را انجام می دهند.

در این معاینات ، علاوه بر اینکه تست های بینایی انجام می شود ، برخی معاینات جسمانی نیز صورت می گیرد. اگر پس از معاینات جسمانی ، نقص عضو و یا مشکلات مرتبط  نیز وجود داشته‌ باشد ، تشخیص داده‌ می شود. بنابراین دسته ای از متقاضیان می توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند که در معاینات پزشکی مشکل خاصی را نداشته باشند. دسته‌ ای از متقاضیان که بر اساس تشخیص پزشک ، نیاز به کمیسیون تخصصی دارند ، باید پس از صدور معرفی نامه به مرکز معاینات پزشکی بهداری کل ناجا ارجاع داده شوند تا در مورد آن ها اظهار نظر قطعی صورت بگیرد.

در معاینات پزشکی گواهینامه ، کدام عضوها بررسی می شوند ؟

با توجه به اینکه یکی از سوالات پرتکرار در زمینه معاینات پزشکی برای گواهینامه رانندگی این است که در معاینات پزشکی گواهینامه ، کدام عضوها بررسی می شوند ، در ادامه قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم.

  • چشم : چشم ها از نظر میزان ضعیف بودن و میدان دید ، بررسی می شوند.
  • گوش : شنوایی گوش نیز در معاینات گواهینامه رانندگی مورد بررسی قرار می گیرد.
  • اندام های حرکتی فوقانی و تحتانی و مهره های کمر : از دیگر اعضای بدن که سالم بدن آن برای رانندگی اهمیت دارد ، وضعیت اندام های حرکتی فوقانی و تحتانی و مهره های کمر است.
  • پاها : پزشک معتمد آموزشکاه سلامت پاها از جمله ساق پا ، زانو ، پنجه های پا و … را بررسی می کند.
  • دست ها : سلامت دست ها شامل انگشتان دست ، بازوها و آرنج نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
  • گردن : در معاینات پزشکی سلامت گردن و دامنه حرکتی آن بررسی می شود.
  • علاوه بر موارد فوق افراد از نظر سلامت کلیوی ، تنفسی ، قلبی عروقی و فشار خون نیز برسی و معاینه می شوند.

در صورتی که نیاز باشد ، در برخی موارد فرد را به کمیسیون پزشکی راهنمایی و رانندگی نیز ارجاع می دهند تا از نظر سلامت روانی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

مرتبط بخوانید : بهترین املاک سعادت آباد

سوالات متدول 

  • بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد کجاست ؟

برای آشنایی با بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد ، به متن مقاله فوق مراجعه کنید.

  • آیا معاینه پزشکی برای دریافت گواهینامه از بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد ، ضرورت دارد ؟

بله ، یکی از مراحل دریافت گواهینامه ، معاینات پزشکی می باشد.

  • هزینه شرکت در کلاس های تئوری و عملی در بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد چقدر است ؟

هزینه شرکت در کلاس های تئوری و عملی در بهترین آموزشگاه رانندگی سعادت آباد ، در اغلب آموزشگاه ها ثابت است.

درباره دنیا قاسمی

سلام ، دنیا قاسمی هستم کارشناس تولید محتوا علاقه مند به ادبیات و جامعه شناسی ، تخصص من تولید محتوای مورد پسند مخاطب درباره مشاغل مختلف در صنف های مختلف جامعه هست . از این لذت میبرم که در لابلای انبوه خدمات تبلیغ شده بتونم با معرفی مراکزی معتبر کمکی به هم میهنانم کرده باشم . خوشحال میشم نظراتتون رو درباره مقالاتم از طریق لینکدین با من در میون بزارین.

همچنین ببینید

آموزشگاه رانندگی نارمک

آموزشگاه رانندگی نارمک 💎 معرفی 5 بهترین آموزشگاه رانندگی نارمک

با پیچیده تر شدن‌ زندگی و کار انسان ها ، کمبود وسایل نقلیه عمومی مناسب …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *