کاشت ناخن در بارداری – 💎 آیا کاشت ناخن برای بارداری ضرر دارد ؟

کاشت ناخن در بارداری

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

کاشت ناخن در بارداری امکان پذیر است ؟ کاشت ناخن یکی از کارهای مورد علاقه خانم ها است که با استفاده از روش های گوناگونی انجام می شود. اما با توجه به اینکه برای کاشت ناخن از مواد شیمیایی استفاده می شود ، سوالی که برای اغلب افراد وجود دارد ، این است که آیا کاشت ناخن برای بارداری ضرر دارد ؟ تا به حال اطلاعات دقیقی از مضررات کاشت ناخن در بارداری به ثبت نرسیده است ، اما با توجه به اینکه برای کاشت ناخن از مواد شیمیایی استفاده می شود ، بهتر است که زنان باردار خود را در معرض این مواد شیمیایی قرار ندهند.

مرتبط بخوانید: پاکسازی پوست در بارداری

آیا کاشت ناخن برای بارداری ضرر دارد ؟

برخی از سازمان های بهداشتی بر این باور هستند که کاشت ناخن در دوران بارداری با خطری به همراه نیست. دلیلی که بر این ادعا نیز دارند ، این است که در کاشت ناخن ، مادران باردار در معرض مواد شیمیایی با حداقل میزان ممکن قرار می گیرند. حتی در صورتی که این مواد شیمیایی از طریق پوست نیز جذب شود ، مقدار بسیار کمی از آن به جنین می رسد که تاثیری بر روی آن نخواهد داشت.

در واقع تا به حال خطراتی از کاشت ناخن در بارداری و قرار داشتن در معرض مواد شیمیایی مورد استفاده در آن منتشر نشده است.  البته این موضوع در مورد کسانی صادق است که به ندرت ناخن های خود را مانیکور می کنند. افرادی که در سالن های زیبایی کار می کنند و شغل آن ها کاشت ناخن است ، بیشتر در معرض خواهند بود. به طوری که بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است ، کودکانی که از تکنسین های ناخن متولد می شوند ، بیشتر از دیگر کودکان دچار نقص لوله عصبی و مادرزادی می گردند.

از اولین خطرات قرار داشتن دائمی مادر باردار در معرض مواد شیمیایی مورد استفاده برای کاشت ناخن ، ایجاد مشکلاتی در ساختار شریان قلب است. ضمن اینکه در روند شکل گیری جنین ، بر روی رشد مغز او نیز تاثیر منفی می گذارد.

مرتبط بخوانید : بهترین روش کاشت ناخن کدام است ؟ 

چرا کاشت ناخن در بارداری مضر است ؟

در کاشت ناخن از برخی مواد شیمیایی استفاده می شود. در کاشت ناخن گاهی از متریال مختلفی شامل پل متیل متاکریلات استفاده می شود که ناخن ها را به هم پیوند می زند. هنگام کاشت ناخن در بارداری این ماده برای فرد و جنین او بسیار مضر است. ضمن اینکه متیل متاکریلات منجر به ایجاد خواب آلودگی در افراد نیز می شود.

همینطور در صورتی که افراد برای مدت زمان طولانی در معرض این مواد شیمیایی قرار داشته باشند ، منجر به تحریک پوست آن ها می شود. با توجه به اثبات ضرر داشتن این ماده برای سلامتی ، بهتر است برای خانم های باردار از آن استفاده نشود. بنابراین اگر مایل به کاشت ناخن در بارداری هستید ، حتما از ناخن کار خود بخواهید که از ماده استفاده کند که در آن متیل متاکریلات وجود نداشته باشد.

سایر عوارض انجام مانیکور در بارداری

در رابطه با کاشت ناخن در بارداری ، برخی دیگر از عوارض نیز وجود دارد که بهتر است زنان باردار از این خطرات مطلع باشند :

  • در کاشت ناخن ، مواد مورد استفاده برای کاشت ناخن بر روی ناخن اصلی قرار می گیرد. این موضوع خطر ابتلای افراد به انواع عفونت های باکتریایی و قارچی را افزایش می دهد.
  • در این روش موادی که برای کاشت ناخن استفاده می شود ، به عنوان یک تهدید برای نوزاد عمل می کند. این موضوع در یادگیری و یا کند شدن فرآیند رشد جنین تاثیر منفی می گذارد.
  • زمانی که کاشت ناخن را انجام می دهید ، احتمال دارد در معرض میزان زیادی استون قرار بگیرید. استون خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

مرتبط بخوانید : کاشت مژه در بارداری

چگونه خطرات کاشت ناخن در بارداری را کاهش دهیم ؟

کاشت ناخن در بارداری

هیچ اطلاعاتی از خطرات کاشت ناخن در بارداری وجود ندارد. کاشت ناخن در بارداری می تواند به تناسب موادی که برای آن استفاده می شود ، خطرناک و یا بی خطر باشد. برخی از روش ها وجود دارد که با انجام دادن آن می توانید خطرات ناشی از کاشت ناخن در بارداری را کاهش دهید.

  • پس از تمام شدن مراحل مانیکور ، بهتر است که دست های خود را بشویید. تا اینگونه مواد شیمیایی استفاده شده در طول کاشت ناخن بر روی دستان شما باقی نماند.
  • بهتر است از لاک هایی استفاده کنید که دارای سم کمتری باشد. همینطور بهتر است از لوازم مراقبتی باکیفیت برای ناخن های خود استفاده کنید.
  • می توانید به جای مراجعه کردن با سالن زیبایی ، از یک نفر بخواهید که این خدمات را در منزل به شما ارائه دهد.
  • برای اینکه کمتر در معرض بخارهای سمی قرار بگیرید ، بهتر است از ماسک استفاده کنید.
  • حتما از مواد تشکیل دهنده محصولی که قرار است از آن استفاده کنید ، مطلع شوید.
  • در آخر نیز بهتر است که از پودر و ژل در کمترین زمان ممکن استفاده کنید.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز کاشت ناخن در تهران – معرفی 10 بهترین مرکز خدمات ناخن

نکات ضروری در مورد کاشت ناخن‌ ها در بارداری

در دوران بارداری بهتر است از نوشیدنی ها و خوراکی هایی استفاده کنید که به طور مستقیم بر جنین تاثیر می گذارند. ضمن اینکه لازم است به برخی نکات در زمینه کاشت ناخن در بارداری توجه کنید.

  • در هنگام کاشت ناخن باید در اتاقی قرار بگیرید که دارای تهویه مناسبی باشد. اینگونه استنشاق بخارهای خطرناک به کمترین میزان می رسد.
  • از یک سالن خوب و حرفه ای خدمات دریافت کنید. در اینصورت با استفاده از لوازم باکیفیت ، خدمات را در اختیار شما قرار دهد.
  • در صورتی که برای کاشت ناخن در بارداری اقدام کرده اید ، حتما بررسی کنید که مواد استفاده شده دارای اتیل متاکریلات است یا خیر.
  • از استنشاق بخارهای ایجاد شده در طول کاشت اجتناب نمایید ، چراکه ممکن است به جنین آسیب برساند.
  • ناخن های کاشته شده خود را به صورت مرتب تمیز کنید تا دچار عفونت های باکتریایی و یا قارچی نشود.
  • هرگز ناخن های مصنوعی خود را کوتاه نکنید. چراکه منجر به قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض مواد شیمیایی می شود.
  • بهتر است در ساعات اولیه صبح ها به سالن های زیبایی مراجعه کنید. چراکه در ساعات اولیه در روز بخارهای مضر کمتری در سالن وجود دارد.

سوالات متداول

  • آیا کاشت ناخن در بارداری ضرر دارد ؟

با توجه به استفاده از مواد شیمیایی برای کاشت‌ ناخن ، بهتر است افراد در طول دوران بارداری خود و جنین را در معرض خطر قرار ندهند.

  • خطرات کاشت‌ ناخن در بارداری چیست ؟

احتمال رسیدن مواد شیمیایی به جنین پس از کاشت ناخن وجود دارد.

  • مهم ترین نکاتی که علاقه مندان به کاشت‌ ناخن در بارداری باید به آن توجه داشته باشند ، چیست ؟

در متن مقاله فوق به مهم ترین نکات کاشت‌ ناخن در بارداری اشاره کرده ایم.

درباره الناز کریمی

سلام الناز کریمی هستم کارشناس ارشد تولید محتوا علاقه مند به موضوعات زیبایی و آرایشی ، از خدمات سالن های زیبایی گرفته تا موضوعات پاکسازی و پوست و غیره. عاشق این هستم که با توجه به دوره هایی که در حوزه مراقبت های زیبایی گذروندم بتونم مقالات بدرد بخوری برای شما عزیزان نگارش کنم که راهنمای شما باشه در انتخاب بهترین خدمات زیبایی در بهترین مراکز آرایشی و زیبایی . ممنون میشم نظرات ارزشمندتون رو از طریق لینکدین به من برسونین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *