پاکسازی پوست در بارداری 💎 آیا پاکسازی پوست صورت برای جنین بی خطر است؟

پاکسازی پوست در بارداری

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

مزیت پاکسازی پوست در بارداری چیست ؟ در دوران بارداری ، تغییرات هورمونی منجر به بروز مشکلات پوستی متعددی شامل لک ، خشکی و یا چربی بیش از حد ، تغییر رنگدانه های پوستی ، تیرگی زیر چشم ، پوسته پوسته شدن و … می گردد. سوالی که برای بسیاری از بانوان باردار وجود دارد ، این است که آیا پاکسازی پوست در دوران بارداری بی خطر می باشد ؟ در ادامه همراه ما باشید تا از جزئیات پاکسازی پوست در بارداری مطلع شویم.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز فیشیال صورت

اهمیت پاکسازی پوست در بارداری چیست ؟

در دوران بارداری ، زنان باردار تغییرات بسیاری را در پوست صورت خود احساس می کنند. در حقیقت تغییرات هورمونی در بدن منجر به بروز ناگهانی آکنه ، افزایش رنگدانه های پوست ، ایجاد ترک های پوستی ، خشکی پوست و خارش نیز می شود.

بروز تغییرات پوستی برای هر مادری در این مرحله از زندگی ، ناراحت کننده به نظر می رسد. پاکسازی پوست از بهترین روش ها برای افزایش روحیه در این بازه زمانی است. با پاکسازی پوست در بارداری مراحل مختلف شامل بخور ، لایه برداری ، استخراج جوش از زیر پوست ، ماساژ صورت و استفاده از ماسک های صورت انجام می شود. در صورتی که در زمینه ایمن بودن این مراحل در بارداری تردید دارید ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

آیا پاکسازی پوست‌ صورت برای جنین بی خطر است ؟

برای درمان پوست در دوران بارداری ، محصولات بسیار زیادی وجود دارد. انواع روش های استفاده از بخور و ماساژ صورت ، میکرودرم ، میکرونیدلینگ ، لایه برداری ها شیمیایی ، نور درمانی ، لیزر و … برای درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. اما تمامی این روش ها ایمن نیستند و شما فقط می توانید از برخی از آن ها در دوران بارداری استفاده کنید.

لازم است اشاره کنیم که با افزایش ماه های بارداری ، شکم نیز بزرگ تر می شود. در چنین حالتی دراز کشیدن به پشت نیز کمی سخت تر می شود. توصیه می کنیم پاکسازی پوست در دوران بارداری را در سه ماهه اول انجام دهید. در صورتی که از روش های کم خطر استفاده کنید ، پاکسازی هیچ خطری برای جنین نخواهد داشت.

مرتبط بخوانید : آیا کاشت ناخن برای بارداری ضرر دارد ؟

مزایای پاکسازی صورت در دوران بارداری

پاکسازی پوست صورت در دوران بارداری دارای مزیت های بسیاری است، به طوری که ضمن اینکه می تواند به مادر آرامش بدهد ، منجر به بهبود شرایط خاص پوست او نیز می شود. سعی کنید در مورد ایمنی مواد تشکیل دهنده محصولات مورد استفاده از پوست و همینطور روش های درمانی با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که پزشک تائید نمود ، از این روش استفاده کنید.

در ادامه به دو مزیت مهم پاکسازی پوست در دوران بارداری اشاره کرده ایم.

درمان مشکلات پوست

با پاکسازی پوست در دوران بارداری‌ می توان برخی مشکلات پوستی که در این دوران ایجاد می شود ، شامل خشکی ، چربی ، تیرگی ، آکنه  و … را درمان کرد. تنها نکته مهمی که وجود دارد ، این است که شما باید از روش هایی استفاده کنید که برای جنین بی خطر می باشد.

آرامش

بارداری در عین حال که بسیار شیرین است با استرس هایی نیز همراه می باشد. بزرگ ترین مزیت پاکسازی پوست در این دوران رسیدن به آرامش در نتیجه کاهش استرس و اضطراب است.

ملاحظات ایمنی پاکسازی پوست در بارداری

پاکسازی پوست در بارداری

به طور کلی در دوران بارداری ، بایستی که هر اقدامی با مشورت پزشک صورت بگیرد. برخی ترکیبات مراقبت از پوست و مو برای استفاده در دوران بارداری مناسب نیستند. در ادامه به مهم ترین مواردی که در دوران بارداری نباید استفاده شوند ، اشاره کرده ایم.

درمان های خشن

از مواد لایه بردار شیمیایی پوست و یا محصولاتی که حاوی رتین آ (RETIN A) هستند ، همینطور روش های درمانی میکرودرم و لیزر نباید در دوران بارداری استفاده شود. لایه بردارهای شیمیایی از طریق نفوذ به لایه های عمقی پوست ، وارد جریان خون می شوند و اینگونه ممکن است به جنین آسیب برسانند.

رتینول

در برخی محصولات مراقبت از پوست مو ، از رتینول و یا رتینوئید استفاده شده است. به طور کلی در دوران بارداری نباید از این ماده استفاده گردد چراکه منجر به بروز نقایصی در جنین می گردد.

به عنوان جایگزی رتینول می توان از محصولات که در ترکیبات آن ها اسید آزلائیک ، اسید گلیکولیک و مقادیر کم سالیسیلیک اسید ، بنزوئیل پراکسید موضعی و ویتامین C وجود دارند ، استفاده کنید. این موارد برای درمان مشکلات پوستی در دوران بارداری بی خطر می باشند ، ضمن اینکه به افزایش لطافت ، شفافیت و روشنی پوست نیز کمک می کنند. همینطور می توانید برای هیدراته کردن پوست خود و افزایش رطوبت آن نیز از اسید هیالورونیک و روغن هسته انگور نیز استفاده نمایید.

هیدروکینون

هیدروکینون ماده ای است که برای روشن کردن پوست کارایی دارد و در کرم های ضد لک و روشن کننده پوست وجود دارد. این ماده خطر بروز ناهنجاری های اساسی را افزایش می دهد و برای جنین خطرناک است. بنابراین از مصرف مواد حاوی هیدروکینون اجتناب نمایید.

مرتبط بخوانید : هایفوتراپی در بارداری

نکاتی مهم در زمینه پاکسازی پوست در بارداری

  • در زمان مراجعه برای پاکسازی پوست ، حتما توضیح دهید که در دوران بارداری می باشید.
  • برای دریافت خدمات پاکسازی پوست ، حتما به یک مرکز با محیط تمیز و بهداشتی مراجعه نمایید.
  • لیست محصولاتی که برای شما استفاده می شود را بررسی کنید و از ایمن بودن آن ها در دوران بارداری اطمینان حاصل کنید.
  • از انواع روش های درمانی خشن ، ماساژ فشرده ، جریان الکتریکی و ممواد شیمیایی اجتناب نمایید.
  • از استفاده از مواد روشن کننده پوست و محصولات حاوی رتینوئید ، سالسیلیک اسید بپرهیزید.
  • از شوینده ها و مواد ملایم برای پاکسازی پوستتان استفاده کنید.

سوالات متداول 

  • آیا پاکسازی پوست در دوران بارداری ، برای جنین بی خطر می باشد ؟

در صورتی که از مواد شیمیایی خشن ، حرارت و ماساژهای طولانی مدت و … استفاده نگردد ، پاکسازی پوست در بارداری برای جنین بی خطر می باشد.

  • در زمینه پاکسازی پوست در بارداری از چه مواردی باید دوری کرد ؟

بهتر است مادران باردار از جریان های الکتریکی ، خارج کردن منافذ سیاه پوست ، نور درمانی ، لایه برداری شیمیایی ، جراحی پلاستیک و … دوری کنند.

  • مزیت پاکسازی پوست در بارداری چیست ؟

پاکسازی پوست در دوران بارداری ، ضمن رفع مشکلات پوستی با رفع استرس و اضطراب مادر نیز همراه است.

درباره الناز کریمی

سلام الناز کریمی هستم کارشناس ارشد تولید محتوا علاقه مند به موضوعات زیبایی و آرایشی ، از خدمات سالن های زیبایی گرفته تا موضوعات پاکسازی و پوست و غیره. عاشق این هستم که با توجه به دوره هایی که در حوزه مراقبت های زیبایی گذروندم بتونم مقالات بدرد بخوری برای شما عزیزان نگارش کنم که راهنمای شما باشه در انتخاب بهترین خدمات زیبایی در بهترین مراکز آرایشی و زیبایی . ممنون میشم نظرات ارزشمندتون رو از طریق لینکدین به من برسونین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *