بانجی فیتنس در شمال تهران 💎 معرفی 10 بهترین باشگاه بانجی فیتنس در شمال تهران

بانجی فیتنس در شمال تهران

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

ورزش بانجی فیتنس در دسته بندی ورزش های جدید و پرهیجان قرار دارد که توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در این ورزش از یک ابزار ورزشی تحت عنوان بانجی کورد استفاده می شود که در واقع همان طناب ورزشی بانجی فیتنس است. این ابزار یک طناب با جنس الاستیکی و به حالت فنری شکل است که می توان با آن حرکت های ورزشی بسیار متنوع از جمله پلانک ، لانگز و … را انجام داد. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن آشنایی بیشتر با ورزش بانجی فیتنس با بهترین باشگاه های بانجی فیتنس در شمال تهران نیز آشنا شویم.

مرتبط بخوانید : بهترین باشگاه ورزشی در شمال تهران

معرفی بهترین باشگاه بانجی فیتنس در شمال تهران

در شمال تهران باشگاه های ورزشی بسیاری راه اندازی شده اند اما پیدا کردن باشگاه بانجی فیتنس کمی دشوار است. به همین دلیل در این قسمت یکی از بهترین باشگاه های بانجی فیتنس را در شمال تهران برای شما عزیزان معرفی کرده ایم.

باشگاه تکنیک برتر – مربی خانم نازنین نجفی

بانجی فیتنس در شمال تهران

  • آدرس : تهران ، جردن ، خیابان بابک بهرامی ، پلاک 33
  • شماره تماس : –

مرتبط بخوانید : بهترین دکتر تغییر رنگ چشم تهران

آشنایی با ورزش بانجی فیتنس

ورزش بانجی فیتنس (Bungee Fitness) برای کسانی که علاقه مند به یک ورزش پرهیجان هستند ، انتخاب مناسبی است. در طول تمرینات بانجی فیتنس آدرنالین بالایی در بدن افراد ترشح می شود ، به همین دلیل است که افراد پس از انجام دادن این ورزش ، احساس خستگی ندارند و اتفاقا خیلی شاداب و سرحال نیز می شوند. در این روش از طنابی تحت عنوان بانجی کورد استفاده می شود. یک سر این طناب به سقف متصل می گردد و یک سر دیگر به کمر ورزشکار وصل می شود. اینگونه می توان حرکت های گوناگونی را شامل پلانک ، شنا ، لانگز ، اسکات و حتی برخی حرکات های رقص به سادگی انجام داد.

بسیاری از افراد ورزش بانجی فیتنس را با ورزش بانجی جامپینگ اشتباه می گیرند و این در حالی است که این دو ورزش دارای تفاوت های بسیاری با یکدیگر هستند. در ورزش بانجی جامپینگ افراد از انواع بندها و طناب های ورزشی برای سخت تر کردن تمرینات استفاده می کنند ؛ در حالی که در ورزش بانجی فیتنس هدف از استفاده از انواع طناب هایی که به سقف وصل شده اند ، این است که امکان انجام راحت تر حرکات وجود داشته باشد.

به طور کلی استفاده از طناب منجر به سخت تر شدن‌ یک تمرین ورزشی می شود اما با توجه به اینکه در ورزش بانجی فیتنس ، طناب به سقف متصل است ، موضوع فرق می کند. به طوری که افراد در طول تمرین می توانند با استفاده از طناب ها از زمین جدا شوند و اینگونه حرکت هایی از حمله لانگز و یا پلانک را آسان تر اجرا کنند. البته نکته مهمی که وجود دارد ، این است که اگر افراد از محل اتصال طناب به سقف فاصله بگیرند ، انجام حرکاتی که پیش تر آسان شده بود ، حال کمی سخت می شود.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز ماساژ در شمال تهران

وسایل لازم برای انجام ورزش بانجی فیتنس 

بانجی فیتنس در شمال تهران

برای انجام ورزش بانجی فیتنس مشابه با ورزش های دیگر به برخی لوازم نیاز است که در ادامه قصد داریم به آن ها بپردازیم.

بانجی کورد

اصلی ترین وسیله ای که برای ورزش بانجی فیتنس در شمال تهران نیاز است ، بانجی کورد می باشد که تمامی حرکات با استفاده از آن قابل انجام است. بانجی کورد یک طناب از جنس الاستیکی است و شکل فنری دارد اما در عین حال دارای مقاومت و ایمنی بسیار بالایی نیز می باشد.

از مهم ترین موضوعات در انجام ورزش بانجی فیتنس ، ایمنی بانجی کورد است. به طوری که در صورتی که در تهیه بانجی کورد ایمن سهل انگاری شود ، ممکن است با عوارض جبران ناپذیری همراه باشد. با استفاده از بانجی کورد می توان انواع حرکات را به شیوه ای ساده تر انجام داد. اینگونه از اعمال فشار بر روی مفاصل بسیار کم می شود.

لباس های ورزشی جذب

در ورزش بانجی فیتنس در شمال تهران‌ بسیار مهم است ورزشکاران نگران لباس خود نباشند و به راحتی ورزش کنند. به همین دلیل بهتر است برای این ورزش ، افراد از لباس های ورزشی جذب استفاده کنند.

کفش ورزشی مناسب

کفش ورزشی که برای ورزش بانجی فیتنس در شمال تهران مورد استفاده قرار می گیرد ، نباید خیلی تنگ باشد و پا را خسته کند. از سویی دیگر نباید خیلی بزرگ نیز باشد به طوری که از پا خارج شود. کفش خیلی بزرگ که پا در آن تکان بخورد ، احتمال آسیب دیدگی در حین ورزش را بالا می برد.

مرتبط بخوانید : بهترین کلینیک زیبایی شمال تهران

مزایای استفاده از بانجی کورد در باشگاه بانجی فیتنس در شمال تهران

بانجی فیتنس در شمال تهران

همانطور اشاره کوتاهی کردیم در باشگاه های بانجی فیتنس در شمال تهران از طنابی تحت عنوان بانجی کورد استفاده می شود. استفاده از این وسیله دارای مزیت های بسیاری است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

حذف نیروی جاذبه زمین 

وقتی برای انجام حرکات ورزشی بانجی فیتنس در شمال تهران از بانجی کورد استفاده می شود ، با توجه به خصوصیاتی که دارد باعث حذف اثرات نیروی جاذبه زمین می گردد و یا آن را به شدت کاهش می دهد. با حذف نیروی جاذبه زمین ، انجام تمرینات ورزشی بسیار آسان می شود.

کاهش فشار از مفاصل  

استفاده از بانجی کورد منجر به حذف نیروی جاذبه زمین می شود ؛ به همین دلیل فشاری که به مفاصل وارد می شود ، بسیار کم است. اینگونه افراد می توانند خیلی راحت ورزش کنند ، بدون اینکه نگران آسیب دیدن مفاصل خود باشند.

درگیری تمام عضلات بدن در بانجی فیتنس در شمال تهران

تمریناتی شامل پلانک ، لانگز ، شنا ، اسکات و … که در باشگاه بانجی فیتنس در شمال تهران انجام می شود ، سبب درگیر شدن تمامی عضلات بدن می گردد. اینگونه افراد می توانند به تناسب اندام ایده آل خود نیز نزدیک شوند.

امکان تنظیم میزان سختی حرکت 

میزان سختی و آسانی انجام حرکات در روش بانجی فیتنس در شمال تهران قابل تنظیم است. در حقیقت میزان سختی و راحتی حرکت ها در این ورزش وابسته به محلی می باشد که ورزشکار نسبت به طناب در آن وضعیت قرار می گیرد. به طوری که اگر ورزشکار در نزدیک به محل اتصال طناب به سقف قرار بگیرد ، می تواند حرکات را به آسانی اجرا کند. این در حالی است که اگر ورزشکار از نقطه اتصال طناب به سقف فاصله بگیرد ، حرکات را به سختی اجرا خواهد کرد و اینگونه فشار بیشتری بر بدن او وارد می شود.

مناسب بودن بانجی فیتنس در شمال تهران برای تمامی افراد 

از مزیت های ورزش بانجی فیتنس این است که برای تمامی افراد مناسب است. با توجه به اینکه در این تکنیک نیروی جاذبه حذف می شود ، فشار ناشی روی مفاصل نیز کم می گردد. به همین دلیل حتی کسانی که جراحی تعویض مفصل زانو و لگن نیز انجام داده اند ، به راحتی می توانند بدون اینکه فشار مضاعفی بر بدن آن ها وارد شود ، ورزش کنند.

انجام حرکات متنوع 

در ورزش بانجی فیتنس در شمال تهران امکان انجام حرکت های متنوع وجود دارد. در این روش از بانجی کورد استفاده می گردد که محدودیت های ورزشی را برای افراد از بین می برد و آن ها قادر هستند انواع حرکت های ورزشی را انجام دهند.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز بوتاکس در شمال تهران

سوالات متداول 

  • بهترین باشگاه بانجی فیتنس در شمال تهران‌ کدام باشگاه است ؟

بهترین بانجی فیتنس در شمال تهران را در متن مقاله فوق معرفی کرده‌ ایم.

  • ورزش بانجی فیتنس در شمال تهران‌ چه مزیتی دارید ؟

در این ورزش با استفاده از طناب بانجی کورد ، می توان انواع حرکت های ورزشی را به آسانی اجرا کرد.

  • برای ورزش بانجی فیتنس در شمال تهران‌ چه لوازمی نیاز است ؟

اصلی ترین وسیله برای ورزش بانجی فیتنس ، بانجی کورد است.

درباره دنیا قاسمی

سلام ، دنیا قاسمی هستم کارشناس تولید محتوا علاقه مند به ادبیات و جامعه شناسی ، تخصص من تولید محتوای مورد پسند مخاطب درباره مشاغل مختلف در صنف های مختلف جامعه هست . از این لذت میبرم که در لابلای انبوه خدمات تبلیغ شده بتونم با معرفی مراکزی معتبر کمکی به هم میهنانم کرده باشم . خوشحال میشم نظراتتون رو درباره مقالاتم از طریق لینکدین با من در میون بزارین.

همچنین ببینید

آموزشگاه رانندگی نارمک

آموزشگاه رانندگی نارمک 💎 معرفی 5 بهترین آموزشگاه رانندگی نارمک

با پیچیده تر شدن‌ زندگی و کار انسان ها ، کمبود وسایل نقلیه عمومی مناسب …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *