کاشت ابرو خوبه یا نه ؟ – 💎 هر آنچه باید قبل از کاشت ابرو بدانید

کاشت ابرو خوبه یا نه

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

کاشت ابرو خوبه یا نه ؟ در گذشته اغلب خانم ها به ابروهای کشیده و نازک علاقه مند بودند ؛ همین موضوع منجر به رواج پیدا کردن تتوی ابرو شد. اما امروزه معیارهای زیبایی ابرو تغییر پیدا کرده است و ابروهای پر و ضخیم که بر اساس مد روز طراحی شده باشند ، طرفداران بیشتری دارد. برای ضخیم کردن ابروها روش های موقتی بسیاری وجود دارد ، اما اگر به دنبال روشی دائمی و همیشگی هستید ، کاشت ابرو گزینه ای بسیار مناسب است. در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کاشت ابرو خوبه یا نه ؟ پس در ادامه همراه ما باشید.

کاشت ابرو چیست ؟

در فرآیند کاشت مو ، فولیکول ها از بخشی به بخش دیگر منتقل می شوند. فولیکول ها ارگان های کوچکی در داخل پوست ما هستند که در تمامی قسمت های بدن به جز کف دست و پا وجود دارند و موهای سر و بدن را تشکیل می دهند. در فرآیند کاشت مو نیز آنچه که اهمیت دارد ارگان های سازنده مو ، یعنی فولیکول ها هستند و تارهای مو مهم نمی باشند.

کاشت ابرو امروزه به عنوان یک راهکار برای داشتن ابروهایی پر و ضخیم استفاده می شود. البته با کاشت ابرو می توان ابرو را علاوه بر پشت کردن، به شکل زیباتری به گونه ای که با چهره زیباجو مطابقت داشته باشد نیز طراحی کرد.

کاشت ابرو خوبه یا نه ؟

حتما اگر شما نیز مایل به کاشت ابرو هستید ، با یک سوال مهم مواجه شده اید ، اینکه آیا کاشت ابرو خوبه یا نه ؟ کاشت ابرو و یا پیوند ابرو از مهم ترین و رایج ترین عمل های زیبایی در سراسر جهان هستد. در این روش هر ساله از تکنیک های جدید استفاده می شود تا به کمک آن افرادی که دچار ریزش مو شده اند و یا ابروهای کم پشت دارند ، بتوانند لذت داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم را برای همیشه تجربه کنند.

بسیاری برای ضخیم کردن ابروهای خود به سراغ روش های موقت همچون تتو می روند تا علاوه بر اینکه موقتی است دارای نتایج غیرطبیعی تری نسبت به کاشت است. اگر به دنبال روشی دائمی برای داشتن ابروهایی زیبا هستید ، کاشت ابرو روش مناسبی برای شماست.

در این روش از بانک مو خود فرد استفاده می شود و نتیجه ای که ایجاد می گردد ، به مراتب طبیعی تر از دیگر روش ها است. می توانید در جلسات مشاوره با پزشک متخصص خود شرکت کنید و مطابق با نظر او برای کاشت ابرو تصمیم گیری نمایید.

اطلاع از برخی موضوعات قبل از کاشت ابرو ، این امکان را به شما می دهد که ضمن رسیدن به پاسخ سوال کاشت ابرو خوبه یا نه ؟ بتوانید تصمیم گیری بهتری نیز داشته باشید.

کاشت ابرو  یک روش طبیعی 

در کاشت موی طبیعی ، فولیکول های سازنده مو از بانک مو به قسمت های کم پشت ابروها منتقل می شود. در این روش ، موهای کاشت شده در ناحیه ابروها همانند دیگر موهای بدن رشد می کنند ، قابل رنگ شدن هستند و شما می توانید با آن ها همانند موهای طبیعی خودتان برخورد کنید.

از سوی دیگر ماندگاری ابرو ها دائمی می باشد و شش ماه بعد از فرآیند کاشت ابرو ، ابروهای شما حالت طبیعی به خود می گیرند. تراکم موها در روش کاشت ابرو به سلیقه شما خواهد بود. ضمن اینکه طراحی شکل و فرم ابرو نیز با در نظر گرفتن ترکیب هندسی صورتتان و سلیقه شخصی شما انجام می شود.

برای اینکه به پاسخ سوال کاشت ابرو خوبه یا نه ؟  نزدیک تر شویم ، باید معایب این روش را نیز مد نظر قرار دهیم. نتیجه کاشت ابرو تا حد زیادی به پزشک شما وابسته است. در صورتی که جراح از تخصص کافی برخودار نباشد ممکن است جهت رشد موها درست انتخاب نگردد.

از سویی دیگر به دلیل اینکه از فولیکول های موی سر برای کاشت ابرو استفاده می شود ، سرعت رشد موهای کاشته شده بیشتر خواهد بود ؛ به همین دلیل نسبت به گذشته باید در بازه های زمانی کوتاه تری اقدام به کوتاه کردن موهای ابروهای خود نمایید.

مرتبط بخوانید : فیبروز ابرو – بهترین مرکز فیبروز ابرو در تهران

هزینه کاشت ابرو

با اینکه کاشت ابرو دارای نتایج طبیعی تری است ، اما این موضوع را باید در نظر بگیرید که کاشت ابرو نسبت به دیگر روش ها دارای هزینه بیشتری می باشد.

کاشت ابرو خوبه یا نه ؟ کاندیدای مناسب کاشت ابرو

یکی از موارد تاثیر گذار در نتیجه کاشت ابرو ، این است که افراد حتما کاندیدای مناسب کاشت ابرو باشند. برای کاشت ابرو هیچ محدودیت سنی و یا جنسیتی تعریف نشده است. در حالت کلی اگر پوست ناحیه ابروهای شما سالم است ، شما می توانید اقدام به کاشت ابرو نمایید. به طور کلی افرادی که دارای یک و یا دو مورد از موارد زیر هستند ، کاندیداری مناسب کاشت ابرو می باشند.

  • تراکم کم و یا از دست دادن ابروها به صورت مادرزادی
  • دارای ابروهایی با شکل و حالت نامناسب
  • از دست دادن بخشی و یا تمامی ابروها به دلایل مختلفی از جمله سوختگی ، زخم ، شکستگی ، جراحی و …
  • کم پشت و نازک شدن ابروها به دلیل برداشتن بیش از اندازه
  • نیاز به طبیعی سازی و بهبود ظاهر ابروها پس از تتو و یا هاشور

افرادی که متبلا به بیماری های آلوپسی آره آتا ، اختلال وسواس موکنی و بیماری های انعقادی خون هستند ، کاندیدای مناسبی برای کاشت موی سر ، کاشت ابرو و … نیستند.

در صورتی که یک بیماری زمینه ای و روند درمانی آن همچون سرطان منجر به ریزش ابروهای شما شده است ، توصیه می کنیم ابتدا درمان بیماری خود را به پایان برسانید و سپس اقدام به کاشت ابرو نمایید.

مرتبط بخوانید :بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران – راهنمای انتخاب و معرفی بهترین مراکز کاشت ابرو در تهران

کاشت ابرو خوبه یا نه ؟  مراحل و روش‌ های کاشت ابرو

کاشت ابرو خوبه یا نه

اطلاع از مراحل و روش های کاشت ابرو ، به رسیدن به پاسخ سوال کاشت ابرو خوبه یا نه ؟  کمک می کند.

  • طراحی شکل ابرو : ابروهای شما در ابتدا طراحی می شود و اینگونه شما از طرح و شکل ابروهای خود پس از کاشت مطلع خواهید شد.
  • مشخص شدن تعداد گرافت مورد نیاز برای کاشت ابرو : برای رسیدن به ابروهای پرپشت ، 50 الی 100 گرافت کافی است.
  • انتخاب بانک مو : معمولا برای کاشت ابرو ، از موهای پشت سر و یا پشت گوش به عنوان بانک مو استفاده می شود. برای افرادی که در بخشی از ابروی خود دچار تاسی هستند ، برای رسیدن به نتایج طبیعی تر از ابروی دیگر به عنوان بانک مو استفاده می شود.
  • بی‌حسی : کاشت ابرو با بی حسی و بدون نیاز به بی هوشی عمومی انجام می شود.
  • استخراج فولیکول‌ها : برای کاشت ابرو در روش های مختلف ، استخراج فولیکول های مو نیز به شیوه های مختلفی انجام می شود. در جلسات مشاوره پزشک متناسب با شرایط زیبا جو ، روش مناسب برای کاشت ابرو را نیز مشخص خواهد کرد.
  • آماده سازی گرافت ها جهت کاشت : فولیکول های استخراج شده در زیر میکروسکوپ قرار داده می شود و برای مرحله کاشت آماده می گردد.
  • کاشت فولیکول های ابرو : گرافت ها مطابق با طراحی انجام شده ، در جای مناسب در ناحیه ابروها قرار می گیرند.

دوره‌ ریکاوری یا نقاهت بعد از کاشت ابرو

اگر به دلیل دوره نقاهت کاشت ابرو با سوال کاشت ابرو خوبه یا نه ؟ مواجه هستید ، باید بگوییم که دوره ریکاوری پس از کاشت ابرو فقط دو الی 5 روز است. پس از این دوره برخی عوارض طبیعی پس از کاشت ابرو شامل ورم ، قرمزی و … برطرف می شود. کاشت به هر روشی که صورت بگیرد ، شما می توانید پس از دو روز به فعالیت های روزمره خود بازگردید.

بین هفته های سوم و هشتم ، موهای کاشته شده می ریزند. در صورتی که این اتفاق افتاد ، نباید نگران شوید ؛ چراکه این رخداد طبیعی است و به معنای روند ساخت یک تار موی جدید توسط فولیکول ها می باشد. به سرعت موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده می شوند.

نتایج اولیه کاشت ابرو پس از حدود شش ماه قابل مشاهده است. در این مدت زمان تقریبا 50 درصد از موها رشد می کنند. نه ماه بعد از کاشت تقریبا 80 درصد و پس از یکسال نیز بیش از 90 درصد موها رشد می کند. به عبارت کلی پس از یکسال تقریبا 90 درصد از گرافت ها با موفقیت در جای خود قرار می گیرند و مو می سازند.

کاشت ابرو خوبه یا نه ؟ خطرات و عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی ایمن و کم خطر برای کاشت ابرو می باشد. پس از کاشت ابرو افراد عوارض و خطرات کمی را شامل ورم ، التهاب ، حساسیت پوست و … را تجربه می کنند. ممکن است افراد لخته های خونی تشکیل شده بر روی محل های کاشت را نیز مشاهده کنند که منجر به خارش در آن ناحیه شود. احساس خارش پس از مدت زمان کوتاهی و با خوب شدن زخم ها بهبود پیدا می کند.

دیگر عوارض کاشت ابرو نادر است و در پی خطای کادر درمانی رخ می دهد. به طوری که ممکن است به دلیل استفاده از تکنیک های اشتباه نتیجه موفقیت آمیز نباشد و موها جهت گیری نامناسبی برای رشد داشته باشند.

در صورتی که به دنبال دریافت نتایج مثبت از کاشت ابرو هستید ، توصیه می کنیم به سراغ مراکز معتبر بروید. در صورتی که اینکار توسط پزشک متخصص انجام شود ، کمترین عوارض را به دنبال خواهد داشت.

سوالات متداول 

  • کاشت ابرو خوبه یا نه ؟

با بررسی مزیت ها و معایبی که کاشت ابرو دارد ، می توان به پاسخ این سوال رسید.

  • کاشت ابرو به کدام روش خوب است ؟

انتخاب روش مناسب برای کاشت ابرو توسط پزشک انجام می شود.

  • آیا کاشت ابرو نسبت به دیگر روش ها نتایج طبیعی تری دارد ؟

کاشت ابرو نسبت به دیگر روش ها از جمله تتو دارای نتایج طبیعی تری است.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

بهترین شیدینگ لب در شرق تهران

بهترین شیدینگ لب در شرق تهران 💎 معرفی 7 بهترین مرکز شیدینگ لب در شرق تهران + نظرات

اگر به دنبال بهترین شیدینگ لب در شرق تهران هستید ، این مقاله برای شما …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *