تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ 💎 راهنمای کامل

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ در میان عمل های زیبایی متنوعی که وجود دارد ، افراد به تزریق چربی نیز گرایش شدیدی پیدا کرده اند. در این روش از سلول های چربی بدن خود فرد استفاده می شود ، به همین دلیل دارای عوارض بسیار کمتری می باشد.

همینطور تزریق چربی نسبت به دیگر روش ها از جمله تزریق فیلر دارای ماندگاری بیشتری است. برای تزریق چربی معمولا پزشک ابتدا چربی را از ران و یا شکم فرد استخراج می کند و پس از تصفیه آن را به دیگر قسمت های صورت و یا بدن منتقل می کند. یکی از سوالات مهم زیباجویان ، پیرامون میزان ماندگاری تزریق چربی می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به سوال تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ، پاسخ دهیم.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟

تزریق چربی یک روش دائمی و ماندگار نیست. همانگونه که در متابولیسم طبیعی بدن مشاهده می شود ، نوع تغذیه ، نوع فعالیت های روزانه و حتی قرار داشتن در معرض گرما ، اصطلاحا منجر به آب شدن سلول های چربی می شود.

به طور کلی چربی در بدن ماندگاری ندارد و در نتیجه انتقال چربی نیز ممکن است تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی ، ماندگاری و دوام خود را از دست بدهد. به همین دلیل در این روش زیبایی بیشتر از میزان ایده آل مورد نیاز فرد ، تزریق چربی صورت می گیرد. چراکه پس از انتقال چربی ، تقریبا میزان 50 درصد از چربی ها ریزش پیدا می کند. با این حال میزان ماندگاری و دوام تزریق چربی با در نظر گرفتن مهارت پزشک و همینطور تحرک اندام هدف ، بین شش ماه الی یکسال می باشد.

مرتبط بخوانید :10 بهترین دکتر تزریق چربی در تهران سال 1401 + نظرات مراجعین

آیا میزان ماندگاری چربی در تمامی اندام ها یکسان است ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. در برخی از اندام ها ماندگاری چربی بیشتر از دیگر اندام ها است. در واقع در تزریق چربی به اندام های مختلف نباید انتظار داشته باشید که ماندگاری آن ها با یکدیگر برابر باشد.

در ادامه بررسی پاسخ سوال تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ باید بگوییم که ماندگاری تزریق چربی به گونه ها بسیار بیشتر از خطوط کناری لب ها می باشد.

البته لازم است اشاره کنیم که در ماندگاری تزریق ژل برخی عوامل از جمله میزات تخصص و مهارت پزشک و تکنیکی که استفاده می کند و همینطور مراقبت های بعد از تزریق نیز موثر است. از مهم ترین عوامل موثر در ماندگاری تزریق چربی موارد زیر است :

  • نحوه تزریق چربی
  • نحوه پاکسازی چربی در مرحله دوم
  • میزان چربی تزریق شده به اندام مورد نظر
  • مهارت متخصص در تزریق چربی
  • نحوه مراقبت و سپری کردن دوره نقاهت

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ عوامل موثر در افزایش ماندگاری تزریق چربی

برای افزایش ماندگاری تزریق چربی ، برخی شرایط اساسی باید وجود داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

  • سلول های استخراج شده نباید آسیب ببیند. چرا که از شرایط اصلی دوام و ماندگاری تزریق چربی ، استخراج درست آن ها می باشد. بهتر است در این زمینه پزشک متخصصی را انتخاب کنید که در اینکار مهارت و تجربه بالایی داشته باشد.
  • شرط دوم در افزایش ماندگاری تزریق چربی ، خود فرد است. افراد باید سعی کنند نکات مراقبتی لازم پس از تزریق چربی را رعایت کنند.
  • شرط آخر در افزایش ماندگاری تزریق چربی ، این است که فرد کیس مناسبی برای انتقال چربی باشد. در صورتی که فرد کاندید مناسبی برای تزریق چربی نباشد ، کمترین میزان دوام و ماندگاری را تجربه خواهد کرد. به طور کلی تزریق چربی برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که دارای فعالیت های بدنی زیادی هستند و یا متابولیسم و سوخت و ساز بدن آن ها زیاد است ، چندان مناسب نیست.

مرتبط بخوانید : عوارض تزریق چربی به صورت چیست ؟

مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی

از اصلی ترین مواردی که می تواند ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهد ، مراقبت هایی است که زیباجویان پس از تزریق چربی انجام می دهند. در ادامه به برخی راهکارها که منجر به افزایش ماندگاری تزریق چربی در بدن و یا دیگر اندام ها می شود ، اشاره کرده ایم.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ کاهش فعالیت‌ های سنگین

انجام دادن برخی ورزش های سنگین همچون بدنسازی ، وزنه برداری ، ورزش هایی که نیازمند سوخت و ساز زیاد بدن هستند همانند ورزش های هوازی ، شنا ، پیلاتس ، زومبا ، ایروبیک و … منجر به کاهش ماندگاری تزریق چربی می شوند. چراکه منجر به افزایش ریزش سلول ها و گردش خون بیشتر و تورم و التهاب در بدن می شوند. پس از تزریق چربی بهتر است که افراد فقط پیاده روی های سبک داشته باشند.

عدم دستکاری نواحی تزریق چربی

از دیگر عواملی از ریزش چربی ها جلوگیری می کند ، عدم دستکاری ناحیه های تزریق شده است. در واقع بهتر است که از ماساژ دادن و دست کشیدن بر روی ناحیه ای که در آن انتقال چربی انجام شده است ، اجتناب نمایید.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ عدم قرار گرفتن در محیط های گرم 

گرما در واقع قاتل طبیعی و همیشگی سلول های چربی می باشد. پس از تزریق چربی افراد باید تا مدتی از آفتاب گرفتن و استفاده از سولاریوم ، سونا و حمام داغ اجتناب نمایند.

سوالات متداول 

  • تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟

ماندگاری تزریق چربی به صورت بین شش ماه تا یک سال می باشد.

  • چه عواملی در افزایش ماندگاری تزریق چربی به صورت تاثیر گذار است ؟

برخی عواملی شامل نحوه تزریق چربی ، اندام هدف ، مهارت متخصص ، مراقبت های بعد از تزریق و … در ماندگاری تزریق چربی موثر است.

  • چرا ماندگاری تزریق چربی دائمی نیست ؟

به طور کلی چربی تحت تاثیر فعالیت های بدنی ، تغذیه و … اصطلاحا آب می شود و از بین می رود.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *