مراحل کاشت مو – 💎 کاشت موی طبیعی چه مراحلی دارد ؟

مراحل کاشت مو

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

مراحل کاشت مو چگونه است ؟ با نزدیک شدن به سن 30 سالگی ، بیش از دوم سوم از آقایان به تدریج موهای خود را از دست می دهند. با عبور از سن 50 سالگی نیز بیش از 85 درصد از مردان با مشکل ریزش مو مواجه هستند. البته مشکل ریزش مو فقط مختص به مردان نیست و نیمی از زنان نیز با مشکلات مرتبط با ریزش مو مواجه هستند. کاشت مو از بهترین روش ها برای تجربه موهایی طبیعی و پرپشت است. شما عزیزان که دچار ریزش مو در بخشی از سر و یا کل سر هستید ، می توانید به این روش ، موهایی زیبا را برای همیشه تجربه کنید. در ادامه این مقاله از سایت پاسخ تو قصد داریم به  مراحل کاشت مو بپردازیم.

مراحل کاشت مو

یکی از سوالاتی که افراد در زمینه کاشت مو دارند ، این است که مراحل پیوند فولیکولی مو و یا کاشت مو شامل چه مراحلی است. اطلاع از مراحل کاشت مو تا اندازه زیادی از استرس های روز انجام عملیات پیوند مو کم می کند.

امروزه از روش های مختلفی برای پیوند موی طبیعی استفاده می شود اما مراحل تمامی این روش ها یکسان است. به طوری که ابتدا گرافت ها از بانک مو برداشته می شود و سپس در محل مورد نظر کاشته می شود. در ادامه توضیحات بیشتری پیرامون مراحل کاشت مو آورده ایم.

آماده‌ سازی بانک مو

اولین مرحله از کاشت مو و یا پیوند فولیکولی مو ، آماده سازی بانک مو جهت برداشت گرافت ها است. طی این مرحله پزشک متخصص بر اساس صلاح دید خود ، ناحیه بانک مو را استریل می کند و سپس برای کاهش درد ، ناحیه مورد نظر را به صورت موضعی ، بی حس می کند. پس از بی حسی بانک مو ، نوبت به دیگر مراحل کاشت مو می رسد.

برداشت گرافت‌ ها از بانک مو از مراحل کاشت مو

دومین مرحله از مراحل کاشت مو ، مرتبط با برداشت گرافت ها از بانک مو می باشد. روش های مختلفی برای برداشت گرافت ها از بانک مو وجود دارد و هر پزشکی نیز از شیوه خاص خود برای آن استفاده می کند. اما موضوع مهمی که وجود دارد ، این است که برداشت گرافت ها باید با دقت و تخصص بالایی صورت بگیرد.

اینکه از چه روشی برای برداشتن گرافت ها استفاده می شود ، پس از بررسی های لازم و مطابق با انتظارات بیمار از کاشت مو و همینطور ویژگی های بانک موی او تعیین می گردد.

آماده‌ سازی گرافت‌ ها از مراحل کاشت مو

پس از برداشتن گرافت ها از بانک مو ، باید برای کاشت مو آماده شوند. طی این مرحله پزشک گرافت ها را به توجه به شیوه ای که در نظر دارد ، در زیر میکروسکوپ قوی به صورت تار به تار در می آورد و آن ها ر با برای کاشت آماده می‌ کند.

آماده‌ سازی ناحیه کاشت

مرحله برداشت گرافت ها سپری شده است ، بنابراین می توان عملیات مرتبط با پیوند فولیکولی مو و یا کاشت مو را انجام داد. قبل از آغاز فرآیند کاشت مو ، ابتدا منطقه کاشت همانند ناحیه بانک مو آماده سازی می شود. برای این منظور ناحیه کاشت باید استریل شود که اینکار با بی حسی موضعی در این ناحیه صورت می گیرد.

انجام عملیات پایانی از مراحل کاشت مو

آخرین مرحله از کاشت طبیعی مو ، مرتبط با انجام عملیات اصلی است. گرافت های آماده سازی شده در محل کاشت قرار می گیرند و عملیات کاشت مو به پایان می رسد.

پزشکان برای کاشت مو متناسب با فاکتورهای مختلفی شامل بانک مو ، میزان و اندازه ناحیه نیاز به کاشت ، هزینه ای که بیمار برای کاشت مو در نظر گرفته است و … از فناوری های مختلفی استفاده می کنند.

مرتبط بخوانید : 10 بهترین کلینیک کاشت مو در تهران سال 1401 + نظرات مراجعین

رویش مو پس از انجام مراحل کاشت مو چگونه است؟

مراحل کاشت مو

زیباجویانی که اقدام به کاشت مو می کنند ، منتظر نتیجه آن هستند و مایل هستند سریع تر به نتیجه برسند. لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که رشد مو از ثانیه اول پس از عمل آغاز می شود اما برای دریافت نتیجه نهایی ، شاید لازم باشد حتی تا دو سال بعد از عمل نیز منتظر بمانید. اینکه نتیجه چه زمانی و چگونه مشاهد خواهد شد وابسته به نوع عمل و بانک موی بیمار است. در ادامه به مراحل رشد مو پس از عمل پرداخته ایم :

هفته اول پس از عمل

فولیکول های کاشته شده تثبیت می شوند و احتمال بروز تورم و قرمزی در پیشانی و پوست سر وجود دارد.

هفته دوم پس از عمل

 تورم و قرمزی ها در هفته دوم از بین می روند و زخم ها ترمیم می شوند.

هفته سوم پس از طی مراحل کاشت مو 

در هفته سوم ، به دلیل شوک وارد شده بر فولیکول ها ، تار موهای جدید شروع به ریزش می کنند.

ماه دوم تا چهارم پس از کاشت مو

در این زمان، موهای جدید به صورت نازک و البته کم پشت شروع به رشد می کنند.

ماه پنجم تا نهم پس از کاشت مو

تارموهای جدید ضخیم تر می شود و نتایج تا حدودی قابل مشاهده است.

سال اول پس از طی مراحل کاشت مو

بیش از 90 درصد از مرحله رشد موها طی سال اول کامل می شود.

سال دوم پس از عمل

پس از سال دوم ، موهای کاشته شده از نظر تراکم ، ضخامت و … به حد ایده آل خود نزدیک می شود.

سوالات متداول

  • مراحل کاشت مو شامل چه مراحلی است ؟

مراحل کاشت مو شامل آماده سازی بانک مو ، برداشتن گرافت ها ، آماده سازی گرافت ها ، آماده سازی ناحیه کاشت و اتمام فرآیند پیوند فولیکولی مو می باشد.

  • هزینه کاشت مو چقدر است ؟

هزینه کاشت مو در کلینیک های مختلف و از فردی به فردی دیگر متغیر است. برای اطلاع از هزینه کاشت مو بهتر است با کلینیک مورد نظر خود تماس گرفته و یک جلسه مشاوره دریافت کنید.

  • روند رشد مو پس از کاشت مو چگونه است ؟

برای مشاهده نتایج نهایی پس از کاشت مو حداقل باید بین یک الی دو سال به آن زمان دهید.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *