پاکسازی پوست بعد از عمل بینی 💎 اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست؟

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست ؟ پاکسازی پوست پس از عمل بینی از جمله نکاتی می باشد که متقاضیان این جراحی زیبایی باید به آن توجه داشته باشند. چراکه به طور طبیعی پس از جراحی زیبایی بینی ، برخی اختلالات در پوست بروز پیدا می کند. به همین دلیل بسیار مهم است که افراد روتین پوستی خود را عوض کنند و به پاکسازی توجه ویژه ای داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات تکمیلی پیرامون پاکسازی پوست بعد از عمل بینی آشنا شویم.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز فیشیال صورت

اهمیت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست ؟

یکی از مشکلاتی که افراد پس از عمل زیبایی بینی با آن مواجه می شوند ، چرب شدن پوست صورت است. به همین دلیل بسیار مهم است برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست ، افراد از روتین مناسبی استفاده کنند. یکی از مهم ترین مواردی که باید زیباجویان به آن توجه داشته باشند ، پاکسازی پوست بعد از عمل بینی می باشد.

در حقیقت افراد باید تا طی شدن دوره نقاهت پس از عمل زیبایی بینی ، ضمن استفاده از محصولات مناسب برای پوست چرب ، در بازه های زمانی مشخصی اقدام به پاکسازی پوست خود نیز نمایند. چراکه پس از عمل بینی پوست به شدت چرب می شود و مستعد جوش و آکنه خواهد بود. با رعایت یک روتین پوستی مناسب ، می توان از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست صورت جلوگیری کرد.

علت چرب شدن پوست صورت بعد از جراحی بینی

از شایع ترین عوارض جراحی زیبایی بینی ، چرب شدن پوست می باشد. این عارضه موقت جراحی بینی ، منجر به جوش زدن صورت می شود و دلیل آن نیز جمع شدن چربی های بسیار زیاد در زیر پوست است.

چرب شدن پوست پس از جراحی بینی دارای دلایل مختلفی است. اصلی ترین دلیل این موضوع این است که چربی به نوعی عایق بدن به شمار می رود و در بسیاری از موارد ترشح چربی به عنوان یک واکنش محافظتی در برابر زخم و جراحت عمل می کند. در حقیقت پس از جراحی زیبایی بینی نیز بدن در برابر زخم هایی که در بینی ایجاد می شود ، به نوعی واکنش محافظتی نشان می دهد و اینگونه ترشح چربی در پوست افزایش پیدا می کند.

از سویی دیگر این موضوع را در نظر داشته باشید که پوست به صورت طبیعی چربی ترشح می کند. وقتی مانعی همچون پانسمان و اسپلینت بر روی بینی قرار می گیرد ، چربی هایی که قرار است از سطح پوست ترشح شوند ، راهی به بیرون پیدا نمی کنند و در زیر پوست جمع می گردند. اینگونه چربی هایی که در زیر پوست انباشته می شوند ، منجر به ایجاد جوش و آکنه در این ناحیه می گردند.

با پاکسازی پوست بعد از عمل بینی می توان با این روند چرب شدن طبیعی پوست تا حدی مقابله کرد و از آسیب دیدن پوست جلوگیری نمود. ضمن اینکه پاکسازی پوست بعد از عمل بینی به رفع عارضه پوسته پوسته شدن پوست صورت و بینی پس از جراحی رینوپلاستی نیز کمک کند.

در حالت کلی چرب شدن پوست پس از جراحی زیبایی بینی ، از عوارض موقتی این جراحی می باشد. بنابراین نیازی نیست در این مورد نگران باشید و با اقدام به استفاده از روتین پوستی مناسب و همینطور دریافت خدمات پاکسازی و فیشیال پوست ، می توانید آن را بهبود ببخشید.

مرتبط بخوانید : بهترین جراح بینی در تهران

اقدامات لازم برای پاکسازی پوست قبل از عمل بینی

پاکسازی پوست بعد از عمل بینی

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ، بیشتر از افرادی که بینی استخوانی دارند ، مستعد پوست چرب پس از جراحی زیبایی بینی می باشند.  به این دسته از افراد توصیه می شود که پیش از عمل بینی به پزشک مراجعه کنند و به دستور پزشک از قرص های کاهنده چربی استفاده نمایند.

همینطور افراد می توانند از چند ماه قبل از عمل بینی ، استفاده از غذاهای کم چرب و خانگی را آغاز کنند تا میزان چربی در بدن آن ها به حد مطلوب و پایینی برسد. بهتر است چند ماه قبل عمل بینی ، از غذاهای چرب و فست فودی استفاده نگردد.

همینطور افراد علاوه بر پاکسازی پوست بعد از عمل بینی ، می توانند قبل از عمل بینی نیز در یک و یا دو جلسه پاکسازی پوست و لایه بردای صورت شرکت کنند تا پیش از عمل جراحی رینوپلاستی ، میزان چربی موجود بر روی پوست بینی آن ها به کمترین حد خود برسد.

لایه برداری و اسکراب صورت که پیش از عمل جراحی صورت می گیرد ، منجر به کاهش ضخامت پوست در ناحیه بینی نیز می شود. ضمن اینکه آلودگی های پوست را صورت عمقی از بین می برد. اینگونه پوست پس از عمل حتی در صورت داشتن پانسمان و چسب نیز کمتر دچار جوش و آکنه می گردد.

اقدامات لازم جهت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی

پاکسازی‌ پوست بعد از عمل بینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. می توانید در این زمینه از پاک کننده های ملایمی که پزشک تجویز می کند ، پس از باز کردن پانسمان بینی استفاده کنید.

البته بهتر است اجازه دهید حداقل یک هفته از جراحی زیبایی بینی شما بگذرد و سپس اقدام به پاکسازی پوستتان نمایید. همینطور توجه داشته باشید که در فرآیند پاکسازی پوست بعد از عمل بینی نباید هیچ گونه فشاری را به بینی خود وارد کنید. باید اینکار را به آهستگی و با ملایمت انجام دهید.

همینطور لازم است در نظر داشته باشید که در این دوران ، پوست بینی شما بسیار حساس است و نباید از پاک کننده و یا لایه برداری های قوی برای پاکسازی آن استفاده نمایید.

مرتبط بخوانید : بهترین مرکز مزوتراپی بینی

سوالات متداول 

  • چرا پوست صورت بعد از عمل بینی چرب می شود ؟

از دلایل چرب شدن پوست صورت بعد از عمل بینی می توان به ترشح چربی بیشتر ، وجود پانسمان بر روی پوست بینی و تجمع چربی و … اشاره کرد.

  • ضرورت پاکسازی پوست بعد از عمل بینی چیست ؟

با پاکسازی پوست بعد از عمل بینی‌ ، می توان میزان چربی پوست پس از این جراحی را در حد متعادلی نگه داشت.

  • نحوه پاکسازی پوست‌ بعد از عمل بینی چگونه است ؟

سعی کنید در زمینه پاکسازی‌ پوست پس از جراحی زیبایی بینی ، مطابق دستور پزشک خود اقدام نمایید.

درباره الناز کریمی

سلام الناز کریمی هستم کارشناس ارشد تولید محتوا علاقه مند به موضوعات زیبایی و آرایشی ، از خدمات سالن های زیبایی گرفته تا موضوعات پاکسازی و پوست و غیره. عاشق این هستم که با توجه به دوره هایی که در حوزه مراقبت های زیبایی گذروندم بتونم مقالات بدرد بخوری برای شما عزیزان نگارش کنم که راهنمای شما باشه در انتخاب بهترین خدمات زیبایی در بهترین مراکز آرایشی و زیبایی . ممنون میشم نظرات ارزشمندتون رو از طریق لینکدین به من برسونین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *