جدیدترین روش کاشت مو – 💎 معرفی انواع روش ها کاشت مو

جدیدترین روش کاشت مو

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

جدیدترین روش کاشت مو کدام است ؟ در دهه های گذشته و با انجام اولین روش کاشت مو در جهان ، شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که کاشت مو به عنوان یکی از روش های قطعی برای درمان کم پشتی مو و رفع طاسی مو استفاده شود. با گسترش علم ، تکنیک های استفاده شده در این زمینه نیز کامل تر شدند ، به طوری که محدودیت های استفاده از روش های پیشین برطرف شده است. اگر شما نیز علاقه مند به کاشت مو هستید ، برای آشنایی با جدیدترین روش کاشت مو تا انتهای این مقاله از سایت پاسخ تو همراه ما باشید.

جدیدترین روش کاشت مو

در تمامی روش هایی که برای کاشت مو استفاده می شود ، برداشت گرافت های مو از بانک مو به شیوه های مختلفی صورت می گیرد و در پایان این گرافت ها در ناحیه های کم پشت و طاس سر قرار می گیرند. تکنیک های مورد استفاده برای کاشت مو برای متقاضیان به وسعت ناحیه طاس سر زیباجویان و همینطور صلاح دید پزشک وابسته است.

از مهم ترین تفاوت هایی که میان روش های کاشت مو وجود دارد ، بانک موی مورد استفاده است. بهترین بانک مو که بازدهی بالایی دارد ، موهای ناحیه پشت سر و کنار گوش ها می باشد. اما در برخی از جدیدترین روش کاشت مو نیاز به برداشت گرافت از بانک موهای بدن از قفسه سینه و ریش می باشد.

البته آنچه که منجر به ایجاد تفاوت هایی میان روش های مختلف کاشت مو می شود ، نحوه برداشتن گرافت ها از بانک مو نیز هست. در برخی روش ها برداشت گرافت ها به صورت نواری و در برخی دیگر به صورت جداگانه و یک به یک انجام می شود.

ضمن اینکه در روش های مختلف از ابزار های متفاوتی برای استخراج گرافت ها استفاده می گردد. در برخی روش های از ایمپلنتر مینیاتوری که بسیار ظریق و دقیق است استفاده می شود و سوراخ های ریزی در اطراف فولیکول های مو ایجاد می گردد. اما در برخی دیگر از تکنیک ها از  هولدرهای اتوماتیک و یا تکنیک تریکوفیتیک اسکارلت جهت ایجاد سوراخ های ریز در بانک مو و برداشت گرافت ها استفاده می شود.

مرتبط بخوانید :مراحل کاشت مو – کاشت موی طبیعی چه مراحلی دارد ؟

جدیدترین روش کاشت مو در ایران

همسو با پیشرفت علم پزشکی در جهان ، خوشبختانه شاهد فعالیت متخصصین با تجربه در زمینه کاشت مو نیز می باشیم. در ادامه پیرامون جدیدترین روش های کاشت مو در ایران توضیحاتی را آورده ایم.

کاشت مو به روش Micro FIT

کاشت مو به روش MFIT از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران است. اساس کار این روش مشابه روش FIT است، به طوری که با استفاده از ابزارهای و دستگاه های دقیق و ظریف انجام می شود. ظرافت دستگاه های مورد استفاده در این روش بسیار بالاست و همین موضوع نتایج طبیعی تری را رقم می زد.

در این روش ابتدا با استفاده از ایمپلنتر مینیاتوری ، سوراخ هایی با قطرهای مختلف 0.6 الی 0.9 میلی متر بر روی پوست ناحیه بانک مو ایجاد می شود و سپس فولیکول ها را از بافت اطراف آن جدا می کنند. ایمپلنتر مینیاتوری متشکل از از پانچ با سر چرخان است که همانند یک مته وارد پوست شده و فولیکول ها را خارج می کند.

از آنجایی که در این روش سوراخ های ایجاد شده بسیار ریز هستند ، احتمال خونریزی به حداقل می رسد و نیازی به بخیه برای بستن ناحیه برداشت شده نمی باشد. در پایان نیز گرافت هایی استخراج شده با استفاده از هولدر و یا انبرک های مخصوص وارد پوست ناحیه دریافت کننده می شوند.

کاشت مو به روش Micro Graft

از جدیدترین روش های کاشت مو ، کاشت مو به روش میکروگرافت است که با استفاده از ابزارهای پیشرفته به نام هولدرهای اتوماتیک که در سایز میکرون برداشت گرافت ها را انجام می دهند ، صورت می گیرد.  در پایان نیز با استفاده از سوزن های بسیار کوچک ، سوزن هایی با ابعاد یک میلی متر در نواحی طاسی و کم پشت سر ایجاد می شود و گرافت های آماده شده با استفاده از میکرو ایمپلنتر در داخل سوراخ ها کاشته می شوند.

از مزیت های این روش امکان پیوند گرافت ها تا دو برابر بیشتر ، تهاجم کمتر ، اجرای آسان تر در کنار نتایج طبیعی می باشد. در این روش بسیار مهم است که از بانک موی فرد در پشت سر و یا کنار گوش استفاده شود.

جدیدترین روش کاشت مو – کاشت مو به روش Super FUE

جدیدترین روش کاشت مو

کاشت مو به روش Super FUE از دیگر روش ها می باشد که در آن نیز فولیکول ها به صورت جداگانه استخراج می شوند. با این تفاوت که در این شیوه مراحل برداشت و کاشت همگی با دستگاه های پیشرفته و هوشمند انجام می شود.

در این روش ابتدا پوست سر توسط اسکنرهای سه بعدی به دقت آنالیز می شوند و سپس با استفاده از لیزرهای مخصوصی خط رویش مهندسی و طراحی می گردد. در پایان نیز گرافت هایی که دارا ریشه صخیم تر و سیاه تری هستند ، توسط دستگاه هوشمند از بانک مو استخراج می شوند.

در پایان نیز پس از استخراج فولیکول ها تا زمان کاشت ، در محیطی ایزوله ، استریل و حاوی مواد مغذی برای فولیکول ها نگهداری می شوند.  استفاده از دستگاه ایمپلنتر مخصوص شکاف های بسیار ظریفی با عمق مشخص در ناحیه گیرنده ایجاد می شود و سپس فولیکول ها در نواحی کم پشت کاشته می شوند.

تکنیک کاشت مو به روش DHI

در این روش که جدید است ، کاشت موی مستقیم و فرآیند استخراج فولیکول ها مشابه با تکنیک FUE  می باشد. تنها تفاوتی که میان روش DHI با روش FUE وجود دارد، این است که در این روش پزشک فولیکول عای موی استخراج شده را بلافاصله در مناطق دریافت کننده و کم پشت سر قرار می دهد. به دلیل سرعت بالای این روش ، مدت زمان باقی ماندن پیوندها را در خارج از بدن کاهش می دهد و به عبارتی فولیکول ها کمتر آسیب می بینند.

مرتبط بخوانید :10 بهترین کلینیک کاشت مو در تهران سال 1401 + نظرات مراجعین

سوالات متداول

  • جدیدترین روش کاشت مو کدام است ؟

در متن مقاله فوق تعدادی از جدیدترین روش های کاشت مو را معرفی کرده ایم.

  • آیا با استفاده از جدیدترین روش کاشت مو نتایج طبیعی تری ایجاد می شود؟

بله ، با استفاده از جدیدترین روش هایی که برای کاشت مو استفاده می شود ، می توان نتایج طبیعی کاشت مو را رقم زد.

  • هزینه کاشت مو با جدیدترین روش چقدر است ؟

هزینه کاشت مو وابسته به عوامل مختلفی شامل ناحیه گیرنده فولیکول ها ، روش انتخابی و … متفاوت است. بهتر است برای اطلاع از قیمت با کلینک انتخابی خود تماس حاصل بفرمایید و یک جلسه مشاوره دریافت کنید.

درباره یاسمین علیزاده

کارشناس تولید محتوا ، سلام من یاسمین هستم بیش از 7 ساله که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم، با توجه به تحصیلاتم و علاقه مندی هام عاشق نگارش متون تحقیق شده در زمینه سلامت و زیبایی هستم . سعی میکنم در مقالاتم از آخرین تحقیقات و مقالات معتبر دنیا و نظرات پزشکان معتبر استفاده کنم . خوشحال میشم نظراتتون رو در انتهای مقالات برام بنویسین حتما جواب میدم ، همچنین میتونین از لینکدین برای ارسال پیام و نظراتتون به من استفاده کنین.

همچنین ببینید

پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط 💎 5 مرحله پاکسازی پوست مختلط

پاکسازی پوست مختلط چگونه باید انجام شود ؟ پوست مختلط ترکیبی از پوست خشک و …

با ما تماس بگیرید - پاسخ تو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *